Komunikaty PR

Raport: ile Polacy wydają na urządzanie wnętrz?

2021-07-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Letnie miesiące sprzyjają większym i mniejszym remontom. Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła, jak kształtują się wydatki związane ze zmianami aranżacji w polskich domach. Z badania wynika, że wystrój wnętrz zmienia się co 2-3 lata, a na zakup nowych wnętrzarskich dodatków wydajemy najczęściej kilkaset złotych.

Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i wiedza na temat designu idą w parze z częstszymi zmianami w domach Polaków. A te – wcale nie wymagają zaawansowanej wiedzy projektowej. Chcemy mieszkać piękniej i bardziej funkcjonalnie, a zmiany chętnie wprowadzamy we własnym zakresie i niewielkim kosztem.

Najczęstsza zmiana? Nowe meble

Zmiany we wnętrzach najczęściej dotyczą zakupu nowych mebli (42% badanych). Na drugiej pozycji tej listy znalazła się wymiana sprzętów łazienkowych (39% ankietowanych), dalej – malowanie ścian – jeden z najszybszych i najprostszych sposób na nową aranżację (38%). W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali wymianę podłogi na nową (36%) i montaż nowych instalacji (28%). Najrzadziej przeprowadzona okazała się aranżacja balkonu lub ogrodu (15% respondentów).

Wydatki na remont – minimum 20 tys. zł

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Homebook.pl, na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w domach i mieszkaniach, użytkownicy platformy najczęściej przeznaczają kwoty wyższe niż 20 000 zł (35% respondentów). Na drugim miejscu wśród udzielanych odpowiedzi znalazł się przedział 5-15 000 zł (15% badanych). Taki sam odsetek użytkowników zadeklarował budżet w przedziale do 1 000 zł. Najmniej liczna cześć ankietowanych na zakupy wnętrzarskie przeznacza 15-20 000 zł (10% osób). Pozostali uczestnicy badania (11%) wskazywali odpowiedź „inne”.

Odświeżanie wystroju za pomocą dodatków

Respondenci zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach związane z sezonowym zakupem dodatków, najczęściej deklarowali kwoty w przedziale 100-500 zł (28% badanych).  Blisko 1/5 badanych użytkowników na drobne zakupy dekoracji przeznacza nie więcej niż 100 zł, a 16% - od 1 000 do 3 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (13%) na nowe gadżety wnętrzarskie wydaje od 500 do 1 000 zł. Pozostała grupa osób (6%) na ten cel przeznacza kwotę wyższą niż 3 000 zł.

Okazuje się, że znaczna część ankietowanych (19%) decyduje się na bezkosztowe (lub niskokosztowe) odświeżanie wystroju, wykorzystując posiadane już dekoracje i elementy wyposażenia.

Zmiany w domu co kilka lat

Uczestnicy badania zrealizowanego przez Homebook.pl, zapytani o częstotliwość realizowanych zmian, najczęściej opowiadali się za odświeżaniem wystroju co kilka lat (38%). Nieco mniejsza liczba osób deklarowała wprowadzanie zmian w domu lub mieszkaniu co najwyżej raz w roku (21%). Blisko 20% ankietowanych modyfikuje wystrój rzadziej niż co kilka lat, a 16% respondentów robi to w zależności od trwającego sezonu lub pory roku – raz na 6 miesięcy. Pozostałe osoby biorące udział w badaniu (6%) zadeklarowały, że nie wprowadzają żadnych zmian w wystroju swoich domów lub mieszkań.

Osoby remontuje i aranżujące swoje wnętrza, coraz częściej poszukują prostych rozwiązań w duchu smart shoppingu  – „sprytne” zakupy dodatków do domu czy mieszkania w jak najniższych cenach, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości, deklaruje coraz większa liczba użytkowników. W tym procesie wspiera ich Homebook.pl – największa wyszukiwarka produktów i inspiracji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument E-sklep AZETA PL dostarcza kosmetyki tego samego dnia Biuro prasowe
2021-09-14 | 10:40

E-sklep AZETA PL dostarcza kosmetyki tego samego dnia

Rynek e-commerce rośnie w dynamicznym tempie zarówno w Polsce jak i na świecie. Jednocześnie rosną wymagania konsumentów, którzy coraz częściej jako kluczowy aspekt
Konsument Dlaczego przegląd dachu należy powierzyć profesjonalistom?
2021-09-09 | 07:00

Dlaczego przegląd dachu należy powierzyć profesjonalistom?

„Sezonowy przegląd dachu” jest stałym tematem poradników i zaleceń opracowywanych przez producentów pokryć dachowych. Powraca jak bumerang – nie bez przyczyny.
Konsument Ponad 2/5 Polaków spodziewa się problemów ze spłatą zobowiązań
2021-09-06 | 01:00

Ponad 2/5 Polaków spodziewa się problemów ze spłatą zobowiązań

Z danych ZPF wynika, że 41% Polaków nadal obawia się o swoją wypłacalność. W przypadku niektórych zobowiązań, np. zadłużeń czynszowych, można starać się o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Bankowość

Banki mogą odgrywać kluczową rolę w budowaniu innowacyjności gospodarki po pandemii. Same też zapowiadają inwestycje w tym obszarze

Pandemia pokazała, że polski sektor finansowy – choć sam w sobie jest postrzegany jako bardzo innowacyjny – wciąż planuje kolejne inwestycje w obszarze technologii. W horyzoncie czasowym 2021–2024 za największe wyzwania technologiczne dla branży uznawane są m.in. personalizacja usług, kwestie regulacyjne czy rozwiązania chmurowe. Co ciekawe, w konsekwencji pandemii COVID-19, skutkującej przyspieszeniem procesów digitalizacji we wszystkich branżach, banki zaczęły zaliczać do tych wyzwań także nową organizację pracy i aspekty kadrowe, a zwłaszcza pozyskanie wykwalifikowanych pracowników IT. Takie konkluzje przyniosło badanie przeprowadzone przez KIR i Accenture wśród CIO dziewięciu kluczowych banków na polskim rynku. Eksperci podkreślają też, że kondycja sektora finansowego i jego innowacyjność będą odgrywać znaczącą rolę w budowaniu konkurencyjności polskiej gospodarki po pandemii.

Konsument

Od 2022 roku planowane są zmiany w ocenianiu jakości szpitali. Najlepsze będą mogły liczyć na dodatkowe finansowanie

Ustawa o jakości w ochronie zdrowia wprowadzi nowy model oceniania i certyfikowania szpitali przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Najlepsze będą mogły liczyć na większe dotacje. Pod koniec lipca projekt nowych przepisów został skierowany do konsultacji społecznych. Jego skutkiem ma być poprawa jakości działania placówek medycznych. Prezes NFZ liczy na to, że zmotywuje to placówki medyczne do konkurowania i podnoszenia jakości świadczonych usług. Przedstawiciele szpitali mają jednak wątpliwości co do nowego systemu oceny.

Infrastruktura

Bezpieczeństwo na drogach w Polsce wciąż wymaga poprawy. Dodatkowe szkolenia i warsztaty potrzebne nawet doświadczonym kierowcom

W 2020 roku w Polsce doszło do ponad 23 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 2491 osób, a ponad 26 tys. zostało rannych. W tegorocznych statystykach nie widać znacznej poprawy. Wśród przyczyn niebezpiecznych zdarzeń na drodze wciąż można wymienić nadmierną prędkość i wymuszanie pierwszeństwa. – Kierowcy często popadają w pewną nonszalancję. Wsiadają do samochodu z przekonaniem, że nic złego się dzisiaj nie wydarzy, bo jest piękny, słoneczny dzień – mówi Mariusz Sztal, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak podkreśla, potrzebna jest przede wszystkim zmiana podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Okazją do tego są otwarte warsztaty z bezpieczeństwa ruchu drogowego, którym patronuje firma kurierska DHL Parcel.

Konsument

Rośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.