Komunikaty PR

Raport PMR: Kosmetyki kolorowe najszybciej rosnącym segmentem kosmetycznym

2021-05-03  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Kosmetyki kolorowe są drugim największym segmentem rynku artykułów kosmetycznych, z prognozowanym udziałem w rynku na poziomie prawie 20% w 2026 r. Wynika to ze wzrostu wydatków na tą kategorię wśród konsumentów.

 

Kosmetyki kolorowe są drugim największym segmentem rynku artykułów kosmetycznych po pielęgnacji ciała i kąpieli, w ostatnich latach kanał ten odnotowywał także jedne z wyższych dynamik wzrostu. Do roku 2026 kanał ten osiągnie prawie 1/5 udziału w rynku artykułów kosmetycznych.

Wysoki prognozowany wzrost kosmetyków kolorowych nie dziwi również w świetle tego, że Polki stosunkowo mało na tle Europy wydają na tego rodzaju produkty. Poprawa sytuacji gospodarczej i wzrost dochodu rozporządzalnego skutkować będą wzrostami wydatków na tą kategorię. Konsumentki będą skłonne wydawać więcej i kupować produkty droższych, bardziej prestiżowych marek. Jak również wejście na rynek pracy obecnych nastolatek, które śledzą vlogi i influencerów, a własne zarobki będą chętnie przeznaczać m.in. na produkty do makijażu.

 

Niska cena najpopularniejszym czynnikiem przy zakupach kosmetyków do makijażu

Trend ten potwierdza badanie PMR, zrealizowane w styczniu 2021 r., według którego niska cena nie jest popularnym czynnikiem przy zakupach kosmetyków do makijażu – tylko co piąty respondent wskazywał ten czynnik jako decydujący. Z kolei prawie połowa respondentów wskazywała na dobry stosunek ceny do jakości produktu oraz dopasowanie do potrzeb. Również chętnie zwracamy uwagę na naturalne składniki oraz wysoką jakość kosmetyków. Czynniki te są podobne jak w przypadku produktów kosmetycznych ogółem. Widać nieznacznie większe znaczenie czynników takich jak dopasowanie do potrzeb czy jakość.

Mimo, że w 2020 r.  jest to jeden z segmentów, które najbardziej zostały dotknięte negatywnymi skutkami epidemii COVID-19. Spowodowane jest to m.in. rezygnacją konsumentów z impulsowych zakupów, rzadszym wychodzenie z domu, czy zakrywanie twarzy maseczkami przy wszystkich wyjściach., jak również  czasowym zamknięciem części sklepów kosmetycznych. Mimo, że taka sytuacja utrzyma się w podobnym zakresie w początkowych miesiącach 2021 r., segment ten odnotuje wyraźne odbicie, wzrastając r/r prawie o 7%. Na co głównie będzie wpływać powolne znoszenie restrykcji w kraju i większa aktywność konsumentów poza domem, w tym powrót części osób do biur oraz powrót do zachowań sprzed pandemii, tj. częstsze odwiedzanie sklepów, czy organizowanie spotkań rodzinnych i imprez.

Z drugiej strony, w perspektywie długookresowej na sprzedaż w segmencie negatywnie będzie wpływać rosnące znaczenie usług (m.in. manicure, pedicure, czy koloryzacja włosów). Usługodawcy najczęściej zaopatrują się w bezpośrednio u dystrybutorów lub w wyspecjalizowanych hurtowniach.

 

 

Analiza stanowi część raportu PMR: Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi 2021 ► https://bit.ly/pmr-kosmetyki-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska Biuro prasowe
2024-05-24 | 15:45

Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska

Za nami gala finałowa niezwykłego projektu Zwolnieni z Teorii, podczas której wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Lidl Polska, stale angażując się w działania na rzecz
Handel Grupa Wittchen: celem wzrost sprzedaży i poprawa efektywności
2024-05-23 | 20:30

Grupa Wittchen: celem wzrost sprzedaży i poprawa efektywności

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93 mln zł przychodów, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która wyniosła 63,8%. Grupa kontynuuje
Handel Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska
2024-05-23 | 15:03

Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska

Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Coraz bliżej powstania świadomej sztucznej inteligencji. Potrzebne są działania zapobiegające niewłaściwemu jej wykorzystaniu

O sztucznej inteligencji mówi się już coraz częściej w kontekście możliwości i zagrożeń, jakie przyniesie powstanie globalnej sztucznej inteligencji. To model, który byłby zdolny do myślenia takiego, jakim cechuje się człowiek, ale jego możliwości obliczeniowe przewyższałyby możliwości ludzkiego mózgu kilka milionów razy. Rodzi to uzasadnione obawy o bezpieczeństwo, stąd postulat, by uczestnicy rynku składali przysięgę na wzór przysięgi Hipokratesa. Zgodnie z nią mieliby dbać o to, by zastosowania technologii miały wymiar etyczny. Zdaniem ekspertów potrzebnych jest też więcej szczegółowych regulacji.

Bankowość

Zapóźnienie w transformacji może obniżyć konkurencyjność całej gospodarki. Konieczne przyjęcie ustawy o ochronie klimatu

– Biznes jest gotowy na Fit for 55 i co ciekawe, banki też są na to gotowe. Natomiast niegotowe są polskie regulacje i polska energetyka. Tym, co jest nam teraz w Polsce potrzebne, są dobre strategie i dobre planowanie – ocenia Ilona Jędrasik, nowa prezes zarządu Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Jak wskazuje, polska energetyka musi zdecydowanie przyspieszyć z transformacją w kierunku odnawialnych źródeł, ponieważ w scenariuszu business as usual konsekwencją może być spadek konkurencyjności całej krajowej gospodarki.

Transport

CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) pod znakiem zapytania. Nowy rząd wciąż przeprowadza audyty. Budowa, zapowiadana jako największe przedsięwzięcie infrastrukturalne w historii, to nie tylko plan potężnego lotniska między Warszawą a Łodzią, ale także obejmująca cały kraj przebudowa sieci kolejowej. – Powinniśmy obniżać temperaturę sporu wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego i przechodzić do konkretnych, bardziej operacyjnych decyzji – ocenia Michał Litwin dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.