Komunikaty PR

Raport podatnika. Co trzeba o nim wiedzieć?

2024-10-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szadkowska
Way Co.

ul. Terespolska 17 lok B4
03-813 Warszawa
mszadkowska|wayco.pl| |mszadkowska|wayco.pl
+48 600 521 455
www.wayco.pl

 

Raport umożliwia uzyskanie w jednym miejscu przejrzystego zestawienia kluczowych informacji podatkowych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa. Co musimy wiedzieć o raporcie podatnika?

Jest to narzędzie informacyjne, które ułatwia zarządzanie zobowiązaniami podatkowymi, poprawiając przejrzystość i kontrolę nad finansami przedsiębiorstw. – Przydatność raportu może być istotna w sytuacji przekazania go zewnętrznej jednostce prowadzącej sprawy księgowe firmy – mówi Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Dla tych organizacji księgowych jest to uwiarygodnienie informacji przekazanych przez klienta – podkreśla ekspertka. Dzięki tej funkcji przedsiębiorcy mogą sprawniej zarządzać swoimi sprawami podatkowymi i minimalizować ryzyko błędów.

Jak wygenerować raport?

Raport można łatwo wygenerować po zalogowaniu się na konto w e-US, korzystając z profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub aplikacji mObywatel. Użytkownicy z dostępem rozszerzonym mogą zarządzać uprawnieniami innych osób do korzystania z konta organizacji. – Wygenerowanie raportu przez księgowego jest możliwe w sytuacji, kiedy uzyska on odpowiednie uprawnienia – zaznacza Beata Tęgowska. – Te jednak dotyczą tylko osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi posiadającymi NIP – dodaje. Warto podkreślić, że raport jest dostępny w formacie PDF i jest ważny do północy dnia, w którym został wygenerowany.

Co zawiera raport?

Raport podatnika składa się z kilku istotnych sekcji. Zawiera dane identyfikacyjne (czyli informacje o podatniku, w tym adres do doręczeń oraz formę opodatkowania), wskazuje informacje, czy podatnik ma jakiekolwiek zaległości podatkowe, informuje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym wobec podatnika, prezentuje  nieprawidłowości w zakresie zaliczek oraz dane o poprawności złożonych deklaracji podatkowych. W raporcie znajdują się też informacje o mikrorachunku podatkowym oraz pozostałych zgłoszonych rachunkach, a także lista pełnomocników podatnika i ich uprawnień oraz informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.

Co przedsiębiorca powinien zrobić, kiedy zauważy nieprawidłowości w raporcie?

Raport jest podstawą do wyjaśniania informacji posiadanych przez firmę i Urząd Skarbowy – ocenia ekspertka Systim.pl. – Zależnie od rodzaju informacji należy podjąć kroki w celu ich skorygowania poprzez odpowiedni formularz, czy np. uzupełnić płatności w zakresie podatków – podpowiada Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Raport ma charakter informacyjny i może nie obejmować wszystkich danych posiadanych przez Krajową Administrację Skarbową. Dlatego jego generowanie powinno być traktowane jako element szerszego nadzoru nad sytuacją podatkową, a nie jako jedyne źródło informacji – przestrzega Beata Tęgowska.

Zdaniem ekspertów Kompleksowy Raport Podatkowy to ważny krok do uproszczenia i zwiększenia przejrzystości procesów podatkowych. Umożliwia przedsiębiorcom i organizacjom lepsze zrozumienie ich statusu podatkowego, co z pewnością przełoży się na większą efektywność zarządzania finansami. W przyszłości planowane jest udostępnienie tej usługi również dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Way Co.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma MARKA RITUALS OTWIERA SWÓJ PIERWSZY SKLEP W RUMUNII Biuro prasowe
2024-10-03 | 15:10

MARKA RITUALS OTWIERA SWÓJ PIERWSZY SKLEP W RUMUNII

Rituals Cosmetics nie zwalnia tempa. Marka właśnie otworzyła swój pierwszy stacjonarny sklep w Bukareszcie, w centrum handlowym Mega Mall. Za przygotowanie strategii wejścia na nowy
Firma Board Monitor Europe 2024: Rola rad nadzorczych i zarządów w firmach rośnie
2024-10-02 | 11:00

Board Monitor Europe 2024: Rola rad nadzorczych i zarządów w firmach rośnie

Działająca od ponad 70 lat firma Heidrick & Struggles, wiodący globalny dostawca doradztwa i usług w obszarze rozwoju przywództwa oraz rekrutacji kadry zarządzającej,
Firma Kwota wolna nie została podniesiona. Tygodniowo upada 3 800 JGD
2024-10-02 | 09:00

Kwota wolna nie została podniesiona. Tygodniowo upada 3 800 JGD

• 50 mld zł nie zostanie w tym roku w portfelach prowadzących firmy i zatrudnionych.  • To szacunkowy roczny koszt podwyższenia kwoty wolnej od podatku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Transport

Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.