Rekordowe 108 tysięcy przychodu za wydarzenie online w Polsce. Czy trend płatnyc

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Rekordowe 108 tysięcy przychodu za wydarzenie online w Polsce. Czy trend płatnych wydarzeń online będzie rósł?
Płatne webinary i kursy online to nowy trend na rynku. Średni zarobek z płatnych wydarzeń, które odbyły się na platformie polskiego ClickMeeting w 2022 roku to ponad 2 tys. złotych. Łączna wartość sprzedanych biletów na wydarzenia online tylko w pierwszym kwartale 2022 roku to bagatela 1 275 510 złotych, natomiast w 2021 roku ponad 7 mln zł. Jaka będzie przyszłość tego sektora?
Od 2020 roku na płatne webinary zyskują na popularności. Rekordzista, korzystający z platformy ClickMeeting, zarobił w 2021 roku 108 tysięcy złotych przychodu za jedno wydarzenie. Sytuacja epidemiologiczna na ten moment unormowała się, co oznacza, że wiele wydarzeń znów może wrócić do realu. Jaki zatem los czeka branżę płatnych webinarów? Jakie czekają nas trendy?
– W 2021 roku w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting organizatorzy płatnych webinarów łącznie zarobili 7 152 474 złotych. Widzimy, że zainteresowanie płatnymi wydarzeniami online cały czas rośnie. Przedsiębiorcy bardzo szybko dostrzegli możliwość zarabiania na takich eventach, a co za tym idzie na dywersyfikację swoich przychodów. Dziś każdy, kto jest ekspertem w swojej branży, może zorganizować kurs online i dzielić się swoją wiedzą, zarabiając na tym i nie ponosząc kosztów związanych z wynajmem sali konferencyjnej, cateringu, czy papierowych materiałów, a przy tym mogąc dotrzeć do odbiorców z całego kraju – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
Eksperci z ClickMeeting są zgodni, branża płatnych webinarów cały czas mocno się rozwija, a najbliższe miesiące będą jeszcze lepsze. W 2020 roku polscy twórcy płatnych webinarów zarobili w sumie 2 495 815 złotych. Natomiast tylko w pierwszym kwartale 2022 roku na polskiej platformie łącznie odbyło się 556 płatnych konferencji i webinarów, a średni zarobek na każdym z nich wyniósł 2294 złote. I wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się nie zatrzyma.
– Webinary płatne zdobyły szczególną popularność w ostatnim okresie. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy mogli docenić ich niezaprzeczalne zalety. Obecnie mamy do czynienia z konsekwentnie rosnącym zainteresowaniem tą formułą. Bez wątpienia to jeden z najważniejszych trendów branży wydarzeń online, który będzie istotny także w dłuższej perspektywie dla całej branży marketingu. Na zdecydowanie wyższą atrakcyjność i łatwiejszą dostępność wydarzeń tego typu bez wątpienia wpływa również rozwój technologii. Obecnie, aby je zorganizować, wystarczy odpowiednia platforma do webinarów i integracja z jednym z bezpiecznych i błyskawicznych systemów płatności. Jak wynika z naszego ostatniego raportu, tylko w 2021 roku nasi użytkownicy zarobili w ten sposób równowartość ponad 7 mln zł. Rekordowe wydarzenie w 2021 roku przyniosło ponad 108 tysięcy przychodu, natomiast w 2022 roku do tej pory ponad 57 tys. złotych i jestem pewna, że ta tendencja się utrzyma – komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.