Komunikaty PR

Rekrutacyjny boom w logistyce dopiero przed nami?

2024-12-09  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Choć grudzień uważany jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego. Najbardziej poszukiwani są niewykwalifikowani pracownicy magazynowi, pakowacze, kontrolerzy jakości i kurierzy. Ci ostatni w szczycie sezonu mogą zarobić nawet 50 zł brutto za godzinę pracy.

 

Największy wysyp ofert pracy sezonowej miał miejsce w listopadzie, w związku z Black Friday i planowaniem zatrudnienia przed świąteczną gorączką zakupową. Wszystko wskazuje jednak na to, że w grudniu i w styczniu liczba wakatów nie spadnie. Obecnie dodatkowych rąk do pracy szukają operatorzy logistyczni, obsługujący sektor e-commerce, którzy przygotowują się już do przyjmowania zwrotów oraz poświątecznych wyprzedaży. Jak informują eksperci rynku pracy z LeasingTeam Group, firmy z branży TSL (transport, spedycja, logistyka), które w latach ubiegłym miały stałe zasoby sezonowe, dziś mierzą się z brakami, a chętnych do wykonywania tego typu pracy wcale nie przybywa.

 

- Logistyka w e-commerce notuje kolejne rekordy. Patrząc z perspektywy lat, ofert pracy tymczasowej w sezonie okołoświątecznym jest coraz więcej. Już teraz widzimy, że w okresie od października do połowy lutego zapotrzebowanie na pracowników u naszych klientów z sektora TSL wzrośnie o 30-40 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2024 roku.  Choć są też firmy, które notują nawet trzy razy wyższe zapotrzebowanie rekrutacyjne - mówi Justyna Gosk, dyrektor operacyjny w LeasingTeam Group.

 

Zarobki w górę, ale chętnych brak

Obecnie brakuje przede wszystkim magazynierów, w tym pracowników fizycznych do wykładania i kompletacji towarów czy kontrolerów jakości. Do obsadzenia wciąż pozostają też etaty magazynierów z uprawnieniami do obsługi wózków widłowych, kurierów i kierowców. W związku ze wzrostem  płacy minimalnej, ale też deficytem pracowników sezonowych, zarobki są wyższe niż rok temu. Dużo jednak zależy od systemu pracy i lokalizacji. Najwięcej zarobić można w dużych aglomeracjach miejskich oraz w regionach o rozwiniętej infrastrukturze logistycznej i handlowej. Jak wylicza LeasingTeam Group, w tym sezonie pakowacze mogą dostać od 28 do 35 zł brutto za godzinę, magazynierzy z uprawnieniami od 32 do 40 zł, a kurierzy od 32 do nawet 50 zł.  Co istotne, na wyższe zarobki w czwartym kwartale br. oraz w pierwszych miesiącach nowego roku liczyć mogą również pracownicy etatowi. 

 

- Coraz częściej w okresie tzw. peaku sezonowego pojawiają się dodatkowe oferty premii absencyjnej, bądź za wzmożoną wydajność. Sięgają one od 300 do nawet 1000 zł brutto  miesięcznie. Oferowane są zarówno pracownikom stałym, jak i sezonowym - tłumaczy Justyna Gosk, dyrektor operacyjny w LeasingTeam Group.

 

Pracodawcy oferują różne formy zatrudnienia i cenią elastyczność

Pracę tymczasową w okresie świątecznym podejmują przede wszystkim uczniowie i studenci, ale także emeryci i renciści. Wśród kandydatów są także osoby, które z różnych powodów nie mogą pracować na pełen etat, jak młode matki, czy ci, którzy nie rezygnując z etatu, chcą podreperować domowy budżet na świętą lub przed zbliżającymi się feriami. Pracodawcy w branży TSL korzystają z różnych form zatrudnienia i szukają osób elastycznych pod względem godzin pracy.

 

- Najczęstszą formą zatrudnienia dla pracowników niewykwalifikowanych jest kodeksowa umowa o pracę, umowa o pracę tymczasową lub umowa zlecenia, czasem umowa sezonowa. W przypadku magazynierów z kwalifikacjami dominuje umowa o pracę lub umowa o pracę tymczasową, rzadziej umowa zlecenia. Kierowcy i kurierzy najczęściej pracują na kontraktach B2B  - wyjaśnia Justyna Gosk, dyrektor operacyjny w LeasingTeam Group. - Czasowy charakter zatrudnienia i wysoka rotacja sprawiają, że niektóre firmy nie są w stanie udźwignąć rekrutacji ani kard. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z agencją zatrudnienia, która potrafi szybko pozyskać pracowników, bądź zakup na zewnątrz usługi payrollu technicznego, gdzie dostawca poprzez nowoczesne narzędzia wesprze w tym trudnym okresie działania w obszarach HR - dodaje Justyna Gosk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.