RE-ZIP z finansowaniem od Tangent Line
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Dostawca rozwiązania do obsługi opakowań wielokrotnego użytku, RE-ZIP pozyskał dofinansowanie od Tangent Line. Polski fundusz inwestycyjny angażuje się w rozwój start’upów w dziedzinie technologii przemysłowych, dostrzegając potencjał w unikalnym rozwiązaniu funkcjonującym z powodzeniem na rynku e-commerce. RE-ZIP, wraz z InPost, tworzy pierwszy w naszym kraju system cyrkularnego obiegu opakowań dla e-sklepów pod marką EkoBox.
Rocznie na całym świecie jest wysyłanych ponad 200 miliardów paczek, które generują około 200 miliardów jednorazowych opakowań wyrzucanych do śmieci. Mimo że recykling pod wieloma względami jest lepszy niż stosowanie materiałów pierwotnych, generowany ślad węglowy jest znacznie wyższy ze względu na procesy recyklingu wymagające wysokiej emisji dwutlenku węgla. Proekologicznym rozwiązaniem jest ponowne użycie opakowań w wielokrotnym obiegu – „reuse before recycle”. Wystarczy kilka razy wykorzystać to samo opakowanie przed przekazaniem go do recyklingu i tylko dzięki temu można zaoszczędzić do 87% CO2 w porównaniu z najlepszymi opakowaniami jednorazowymi pochodzącymi z recyklingu. RE-ZIP używa opakowań i toreb z opatentowaną metodą składania do wielkości koperty, aby docelowo zastąpić nimi zwykłe opakowania kartonowe i plastikowe torby w duchu zrównoważonego rozwoju rynku e-commerce.
Koncepcja obiegu cyrkularnego RE-ZIP, dzięki opatentowanym i składanym opakowaniom, gęstej sieci punktów zwrotu i nowoczesnemu oprogramowaniu, rzuca wyzwanie opakowaniom jednorazowym na rynku e-commerce, umożliwiając sklepom internetowym zaoszczędzenie na kosztach opakowań i znaczne zmniejszenie emisji CO2.
RE-ZIP pozyskał właśnie finansowanie od inwestorów z Danii (Planetary Impact Ventures oraz EIFO), Szwajcarii (Collateral Good Ventures) oraz polskiego funduszu Tangent Line. Wartość inwestycji wyniosła 3,1 mln euro.
Członkowie naszego zespołu posiadają wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu portfelem inwestycyjnym. Wierzymy w model cyrkularny w e-commerce, a inwestycja w RE-ZIP to nie tylko decyzja biznesowa. Jest ona przede wszystkim podyktowana postępującymi zmianami klimatycznymi, które mogą zostać powstrzymane wyłącznie poprzez proekologiczne i zrównoważone rozwiązania. Ponadto, jako fundusz inwestycyjny odpowiedzialny społecznie, łączą nas wspólne cele i filozofia biznesu. Jesteśmy również zobligowani do raportowania naszego zaangażowania w tym obszarze. ESG wyznacza bardzo silne trendy w światowej gospodarce. Esencja zbiorów regulacji związanych ze zrównoważonym rozwojem, społecznie odpowiedzialnym i wspierającym ochronę środowiska wraz z etycznymi regułami ładu korporacyjnego, to fundamenty zasad polityki inwestycyjnej funduszy zaliczanych do rodziny ESG – powiedziała Monika Borowiecka, Founding Partner w Tangent Line.
RE-ZIP jako pierwszy zaprojektował swoje rozwiązanie, w tym opakowanie tak, aby było w pełni ekologiczne. Dzięki 3-6-krotnemu obiegowi tego samego opakowania można ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 70-80% w porównaniu do najlepszych, jednorazowych opakowań kartonowych z recyklingu. Innym ważnym aspektem jest aspekt finansowy. Gdy klient zwróci opakowanie RE-ZIP do puntu zwrotu, otrzymuje voucher zniżkowy do sklepu internetowego na kolejne zakupy – stwierdził Thomas Fugl, Co-founder & CCO w RE-ZIP.
Projekt RE-ZIP na rynku polskim rozwijany jest wspólnie z InPost pod brandem EkoBox. – Jako InPost zamierzamy być liderem zrównoważonych zmian w logistyce e-commerce. Angażujemy się w walkę ze zmianami klimatycznymi, a pomaga nam w tym nasz model biznesowy – rozwój sieci maszyn Paczkomat jest przykładem walki ze zmianami klimatycznymi przy rosnącym znaczeniu handlu elektronicznego. Projekt opakowań wielokrotnego użytku rozwijany wspólnie z RE-ZIP pod brandem EkoBox, to kolejny krok w kierunku zapewnienia kompleksowego, zrównoważonego rozwiązania dla sprzedawców i klientów – dodała Izabela Karolczyk-Szafrańska , Chief Marketing Officer w InPost.
RE-ZIP w tym roku otrzymał prestiżowy certyfikat B Corp. Certyfikacja odzwierciedla zaangażowanie spółki w utrzymanie najwyższych standardów odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.