Komunikaty PR

ROBYG zachęca, by ukwiecać miasta i rozdaje nasiona

2022-05-19  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Dzwonki ogrodowe, rezedy wonne, szałwię, macierzankę i rumianek – ponad 40 różnych gatunków roślin będą mogły posadzić pierwszaki. Do siania łąk kwietnych zachęca ROBYG, który wysłał szkołom podstawowym w największych miastach Polski torebki z nasionami. Z okazji Dnia Różnorodności Biologicznej deweloper będzie je także rozdawać mieszkańcom w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie – łącznie może powstać aż 7 tysięcy łąk kwietnych.

Mieszanki kwiatów jednorocznych i wieloletnich od ROBYG zawierają nasiona aż 41 gatunków roślin. Dzięki takiej różnorodności, łąki w donicach będą przyciągać owady zapylające, a po przekwitnięciu żywić ptaki; mogą też dać miejsce do życia wielu pożytecznym owadom i małym ssakom oraz płazom i gadom. „Zasiane z miłości do bioróżnorodności” łąki, zgodnie z hasłem majowej akcji ROBYG, mają cieszyć oko i wspierać walkę ze skutkami zmian klimatu. Torebki z nasionkami i kolorowanki edukacyjne – łącznie 5 tysięcy zestawów – trafiły do uczniów wybranych szkół podstawowych w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie. Kolejne 2 tysiące torebek z nasionkami zostanie rozdanych mieszkańcom tych miast. Wystarczy w dniach 18.05.–18.06. przyjść do dowolnego biura sprzedaży ROBYG i odebrać swoje nasionka i instrukcję siania łąki. Celem akcji jest promocja bioróżnorodności poprzez ukwiecanie balkonów i terenów przyszkolnych.

– Łąki kwietne w miastach wspierają bioróżnorodność i retencję wody, tłumią hałas, filtrują powietrze, a przede wszystkim dają pożywienie i schronienie owadom zapylającym, bez pracy których nie mielibyśmy wielu gatunków roślin, także uprawnych. Chcemy zachęcać lokalne społeczności do ich sadzenia, by zwiększać świadomość społeczną dotyczącą roli zarówno łąk kwietnych, jak i zapylaczy, w środowisku miejskim. Zakładanie łąk kwietnych na balkonach i ukwiecanie całych osiedli może również mieć walor integrujący mieszkańców, a naszym celem jest tworzenie przestrzeni przyjaznych ludziom i środowisku. Mamy nadzieję, że akcja spotka się z pozytywnym odzewem dzieci i dorosłych, którzy w prosty sposób mogą wesprzeć ekosystem, a przy tym czerpać radość z obserwacji rozwijającego się życia, np. na własnym balkonie – mówi Anna Wojciechowska, Head of ESG, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ROBYG w Gdańsku i Poznaniu. 

Deweloper podkreśla, że łąki kwietne to rozwiązanie oszczędzające czas, pieniądze i zasoby. W przeciwieństwie do powszechnie występujących w miastach trawników, łąk nie trzeba regularnie kosić, podlewać ani nawozić, a taka optymalizacja zużycia energii czy wody zgodna jest z realizowaną przez ROBYG strategią ESG, zakładającą odpowiedzialne i zrównoważone podejście do kwestii zarządzania wodą na osiedlach.

Majowa akcja jest kolejną z wielu ekologicznych inicjatyw dewelopera, który już w tym roku, w ramach wiosennych porządków, zaangażował się w sprzątanie Poznania zorganizowane przez Wydział Gospodarki Komunalnej oraz posprzątał tereny wokół zbiornika Jasień w Gdańsku. Oprócz tego, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi rozdawał we wszystkich swoich biurach sprzedaży zestawy do samodzielnej uprawy ziół, mających dobroczynny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również otoczenie przyrodnicze.

Więcej o zaangażowaniu ROBYG na stronie: www.esg.robyg.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.