Komunikaty PR

Rola agenta nieruchomości jest dzisiaj ważniejsza niż kiedykolwiek

2020-04-30  |  13:10
Kontakt
Piotr Krynicki
Okaeri Consulting

ul. Łowicka 58/3
02-531 Warszawa
piotr.krynicki|okpr.pl| |piotr.krynicki|okpr.pl
+48 605 284 502
okpr.pl
Do pobrania pdf ( 0.6 MB )

Pandemia koronawirusa w znaczny sposób wpływa na każdą branżę, w tym także na rynek nieruchomości. Ostatnie tygodnie to czas drastycznej reorganizacji dotychczasowych zachowań kupujących, sprzedających i deweloperów. Wszyscy uczestnicy rynku wstrzymują oddech w oczekiwaniu na dane o cenach: spadną, czy może jednak nie? Jak w takich warunkach funkcjonują pośrednicy i co mogą zrobić, by skutecznie działać pomimo pandemii? 

Rynek cen ofertowych w marcu 2020 – pierwszym miesiącu pandemii 

Zgodnie z najnowszymi danymi Morizon.pl dot. cen ofertowych za metr kwadratowy w Warszawie - rynku często uważanego za barometr kondycji całego sektora w kraju - w ujęciu rocznym, ceny w marcu były odpowiednio o 11,92 proc wyższe. Jednakże porównując ceny za m2 miesiąc do miesiąca, między lutym a marcem 2020 roku odnotowano wzrost o zaledwie 0,08 proc. Kluczowym czynnikiem cenotwórczym będą kwestie cen transakcyjnych. Niestety, pomimo chęci stron, z powodu ograniczeń w pracy urzędów i notariuszy, wiele transakcji nie może zostać sfinalizowanych, co wpłynie na wyniki statystyczne. Ponadto wielu pośredników nieruchomości i ich klientów reguluje na bieżąco finansowy aspekt transakcji z pomocą umów przedwstępnych, przekładając moment podpisania właściwego aktu notarialnego na okres po opanowaniu pandemii. Choć jest to dobra metoda na obejście ograniczeń kwarantanny, to takie rozwiązania „pomostowe” również mogą nie zostać od razu odnotowane w statystykach sprzedaży mieszkań. 

Rynek wyraźnie wstrzymał oddech, zarówno od strony podaży, jak i popytu. W czasie tego spowolnienia - uczestnicy gwałtownie poszukiwali też narzędzi, które pozwoliłyby im na bezpieczne znalezienie właściwej nieruchomości, sposobu finansowania i w konsekwencji: na zawarcie transakcji w sytuacji pandemii. Natomiast od świąt Wielkanocnych widzimy zdecydowaną zmianę, wraz z nadejściem wiosny oraz zapowiedzią luzowania ograniczeń. Zachowania naszych użytkowników, którzy są potencjalnymi kupcami nieruchomości, wracają już do stanu  zbliżonego do czasu sprzed epidemii.” – mówi Jarosław Święcicki, prezes zarządu, Morizon.pl – „Obecne ograniczenia, to nadal wyzwanie dla pośredników, którzy z dnia na dzień musieli znaleźć nowe środki komunikacji, które umożliwiają im kontynuowanie pracy zawodowej. Jako Morizon.pl staramy się wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów i odpowiadamy na zmieniające się potrzeby, dopasowując naszą ofertę i dodając nowe funkcjonalności do naszych serwisów.”

Pośrednicy adaptują się stawiając na online 

Polscy pośrednicy nieruchomości szukają w obecnej sytuacji nowego podejścia, innowacyjnych rozwiązań. Na rynku opartym w dużej mierze o kontakt osobisty, dziś rośnie wykorzystanie narzędzi online, umożliwiających realizację celów zakupowych i sprzedażowych klientów. Wynika to z tego, że sytuacja ograniczyła niemal do zera możliwość stosowania podstawowego narzędzia sprzedaży nieruchomości – wizyt osobistych.

Dzięki zintegrowaniu mobilnej aplikacji Morizon oraz Jitsi Meet pośrednicy zyskali możliwość przeprowadzenia wideo prezentacji mieszkania. Oparta na zasadzie wideokonferencji funkcja umożliwia kupującemu oględziny wybranej oferty bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania. Coraz popularniejszym jest także wykorzystanie sferycznych zdjęć 360 stopni do promocji danego ogłoszenia. Dodatkowo, stale udoskonalane są funkcje wyszukiwania nieruchomości wg kryteriów, co ułatwia pośrednikom pozycjonowanie swojego portfolio oraz przyspiesza proces znalezienia kupca. 

Morizon.pl nawiązał również współpracę z wiodącymi biurami nieruchomości, by przygotować zbiór dobrych praktyk dla agentów, jak najskuteczniej działać w obecnych realiach. Wnioski z tych konsultacji zaowocowały stworzeniem dedykowanego zbioru porad dla agentów, które mają wesprzeć ich w skutecznej realizacji działań w trudnych czasach. Zostały one zaprezentowane w specjalnym raporcie, w którym znalazły się również konkretne wskazówki dotyczące między innymi tego, jak:

  • zadbać o widoczność portfolio i marki agencji,
  • wykorzystać nową technologię wideo prezentacji do efektywnej sprzedaży,
  • efektywnie komunikować się z klientami w czasach narodowej kwarantanny.
  • które kwestie prawne można obsłużyć bez wychodzenia z domu – i jak?,
  • jak przygotować się do niezbędnych spotkań tak, by były one bezpieczne
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-12-23 | 14:15

Centrum Marszałkowska z nowym najemcą

Centrum Marszałkowska już w 2025 roku poszerzy swoją ofertę o Zdrofit, klub największej sieci fitness w Polsce. Zajmie on powierzchnię ponad 1 865 mkw. w tym doskonale skomunikowanym budynku biurowo-handlowo-usługowym. Nowy najemca
Nieruchomości Grupa Murapol zaprasza na ostatni w 2024 roku Mieszkaniowy Dzień Otwarty
2024-12-23 | 08:00

Grupa Murapol zaprasza na ostatni w 2024 roku Mieszkaniowy Dzień Otwarty

Trwa wielkie odliczanie do końca 2024 roku. A gdyby tak pożegnać mijający czas w spektakularnym stylu, zostając właścicielem nowoczesnego mieszkania, a przy okazji otrzymać wyjątkowy,
Nieruchomości Aurec Home laureatem Symbolu Nowoczesnego Budownictwa 2024
2024-12-22 | 01:00

Aurec Home laureatem Symbolu Nowoczesnego Budownictwa 2024

Aurec Home został uhonorowany prestiżową nagrodą Symbol 2024 w kategorii Symbol Nowoczesnego Budownictwa. To wyjątkowe wyróżnienie podkreśla zaangażowanie dewelopera w realizację

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.