Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa
„Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) Nowy plan redukcji metanu w ramach ambicji Neutralności Emisyjnej (Net Zero) do 2050 roku.
• W ciągu kolejnych 3 lat Mars zainwestuje ponad 47 mln USD w realizację celów Planu Zrównoważonego Mleczarstwa.
• Mars pracuje nad redukcją śladu węglowego wynikającego z pozyskiwania produktów mlecznych o 50% do 2030 roku.
• Projekt Zrównoważonego Mleczarstwa jest częścią szerszych działań firmy na rzecz klimatu, czyli „Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej” (Mars Net Zero Roadmap).
• Współpraca z firmą FrieslandCampina ma na celu zwiększenie innowacyjności.
Mars opublikował globalnie ambitny plan działań, mający na celu rozwój zrównoważonego mleczarstwa. Zakłada on inwestycje na poziomie 47 mln USD w ciągu kolejnych 3 lat i stanowi integralną część szerszego zaangażowania firmy w działania na rzecz klimatu, obejmującego inwestycje o łącznej wartości 1 mld USD dolarów. Plan „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) opiera się na pozyskiwaniu produktów mlecznych tak, aby zmniejszać ślad węglowy, co jest zgodne ze strategią Mars mającą na celu redukcję emisji o 50%* do 2030 roku.
Działania te są znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia neutralności emisyjnej zgodnie z niedawno opublikowaną Mapą Drogową do Neutralności Emisyjnej Mars. Firma, we współpracy z liderami branży, dąży do wdrożenia szeregu znaczących zmian w gospodarstwach rolnych, koncentrujących się na krytycznych obszarach, takich jak redukcja metanu jelitowego, wydajne zarządzanie obornikiem i zrównoważona produkcja pasz.
W ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” Mars nawiązał współpracę z wiodącą w branży firmą mleczarską FrieslandCampina, która jest jednym z największych producentów mleka na świecie. Współpraca ta ma na celu utworzenie Programu Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa Mars-FrieslandCampina - bezprecedensowej inicjatywy, która zakłada pokrycie zapotrzebowania na produkty mleczne Mars przez grupę dedykowanych firmie gospodarstw. Program będzie stanowił platformę, na której nowe praktyki i innowacyjne technologie będą doskonalone i skalowane w skoncentrowanym i przyspieszonym środowisku, z ostatecznym celem zaadoptowania ich przez pozostałe gospodarstwa rolne spółdzielni.
Amanda Davies, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Badań i Rozwoju oraz Zaopatrzenia w Mars Snacking, powiedziała: Dbałość o zdrowie naszej planety jest dla nas kluczowa. Ale nasza wizja pozyskiwania produktów mlecznych w sposób bardziej zrównoważony stanie się rzeczywistością tylko dzięki wsparciu i działaniom rolników oraz naszych dostawców. Dlatego właśnie, w ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji”, przekazujemy miliony dolarów bezpośrednio do kieszeni rolników dzięki podpisywanym umowom. W ten sposób chcemy wesprzeć ich we wprowadzeniu zmian przyjaznych dla klimatu. Wiem, że razem możemy wyznaczyć ścieżkę, która pomoże nam stawić czoła zmianom klimatycznym i przyczynić się do przekształcenia naszej branży na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
Mars, kierując się etosem inwestowania w długoterminowe innowacje, we współpracy z DMK Group w Niemczech rozpoczął działalność trzech pilotażowych gospodarstw rolnych “neutralnych emisyjnie”. Placówki te będą prowadzić badania oraz dążyć do wdrożenia nowych osiągnięć naukowych i technologicznych, mając na celu stworzenie skalowalnej i ekonomicznie opłacalnej ścieżki do osiągnięcia zerowej emisji w sektorze mleczarskim. Pięcioletni projekt stanowi nowatorskie przedsięwzięcie dla renomowanego konglomeratu zajmującego się branżą spożywczą, jedzeniem dla zwierząt i świadczeniem usług.
Mars, jeden z założycieli Partnerstwa na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa, prowadzi również poszukiwania technologii redukującej wzdęcia. Firma współpracuje z Fonterra i Sea Forest w celu zbadania możliwości pozyskiwania suplementów diety z wodorostów SEAFEED™. Prowadzone badania mają na celu wykazanie, w jaki sposób SEAFEED™ pomaga zmniejszyć ilość metanu wytwarzanego przez krowy podczas trawienia pokarmu.
Nabiał do produkcji kultowych, wartych miliardy dolarów marek słodyczy, takich jak M&M'S® czy Snickers®, dostarczany jest przez ponad 200 tysięcy krów i tysiąc gospodarstw rolnych. Produkty mleczne zajmują drugie miejsce pod względem wielkości emisji dwutlenku węgla w Mars Snacking, a wszystkie surowce odpowiadają łącznie za ponad 70% całkowitej emisji gazów cieplarnianych organizacji.
Każdy, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat strategii i Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej firmy Mars może pobrać dokument z naszej strony pod adresem www.mars.com/netzero2050.
Link do video: PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO MLECZARSTWA, “MUUUWIMY O MLECZNEJ REWOLUCJI“ - YouTube
* mierzone względem poziomu bazowego z 2015 r.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.