Komunikaty PR

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie

2024-12-02  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.08 MB )

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje

Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie, spółka Smart Vegetables Innovations (SVI),  będąca częścią Green Holdingu, została największym producentem sałat i ziół w uprawianych w systemie hydroponicznym w  Polsce. Inwestycja o powierzchni 1,5 ha podwaja jej dotychczasowe własne moce produkcyjne. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie budowy trzeciego modułu o identycznej powierzchni.

Dzięki konsekwentnej realizacji strategii rozwoju i rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty uprawiane przy użyciu technologii hydroponicznej,  SVI objęło pozycję lidera rynku w Polsce. Spółka, która w 2023 roku odnotowała rekordowy, 85-procentowy wzrost sprzedaży, systematycznie zwiększa moce produkcyjne, by sprostać oczekiwaniom konsumentów poszukujących świeżych, lokalnie uprawianych warzyw i ziół dostępnych przez cały rok.

Otwarcie drugiego modułu szklarni w Zdunowie to kolejny milowy krok w rozwoju naszej firmy. Technologia upraw hydroponicznych pozwala nam dostarczać świeże zioła i sałaty uprawiane w sąsiedztwie Warszawy przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych w jakości produktów BIO. Co więcej, nasza metoda produkcji znacząco ogranicza zużycie wody i eliminuje konieczność stosowania pestycydów czy herbicydów mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.

Intensywny rozwój w odpowiedzi na rosnący popyt

Plany rozwojowe SVI nie ograniczają się do obecnie otwartego modułu. Spółka już rozpoczęła rozbudowę kompleksu w Zdunowie o trzeci moduł, również o powierzchni 1,5 ha. Ta inwestycja pozwoli firmie nie tylko zaspokoić rosnący popyt krajowy, ale także kontynuować ekspansję na rynkach zagranicznych a także zautomatyzować szereg procesów operacyjnych.

Obecnie produkty firmy są dostępne w około 8000 punktów sprzedaży sałat i 4500 punktów sprzedaży ziół w Polsce. Codziennie polscy konsumenci spożywają ponad 30 tysięcy sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[1], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych.

– Powstanie spółki SVI i jej dalszy rozwój jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów i wyzwania gospodarcze. Uprawy hydroponiczne zapewniają wysoką jakość sałat i ziół, jednocześnie są dużo wydajniejsze niż tradycyjne pola uprawne, dlatego uważamy, że w wybranych kategoriach produktów to przyszłość rolnictwa i planujemy dalsze inwestycje w tym zakresie. Nasze zaangażowanie w badania i rozwój pozwala nam nie tylko dostarczać produkty najwyższej jakości, ale także aktywnie kształtować przyszłość rolnictwa – komentuje Artur Rytel, Prezes Zarządu Green Holding.

Innowacje w centrum uwagi

SVI, jako lider innowacji w branży upraw hydroponicznych, prowadzi zaawansowane programy badawczo-rozwojowe we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Spółka z sukcesem zakończyła projekt opracowania technologii produkcji sałaty o obniżonej zawartości azotynów i azotanów, wykorzystując innowacyjne techniki LED i NFT. W obliczu rosnących wyzwań klimatycznych i potrzeby zrównoważonej produkcji żywności, uprawy hydroponiczne stają się coraz ważniejszym elementem nowoczesnego rolnictwa. Metoda polegająca na uprawie roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwala nie tylko na znaczące oszczędności w zużyciu wody, nawozów, a także optymalizację wykorzystania  powierzchni uprawowej, ale także umożliwia całoroczną produkcję niezależną od warunków zewnętrznych roślin o bardzo dobrej jakości, ograniczając potrzebę importu – komentuje dr hab. Tomasz Kleiber, prof. uczelni z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

Obecnie, we współpracy z profesorami z poznańskiej uczelni, firma realizuje projekt mający na celu opracowanie technologii zwiększającej zawartość antyoksydantów w sałatach.

 


[1] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Rolnictwo Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty
2025-03-12 | 06:00

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Resort rolnictwa zapowiedział kontynuację dofinansowywania ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od chorób zakaźnych, rozpoczętego w 2025 roku. Dopłata ponownie wyniesie 70
Rolnictwo Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
2024-12-17 | 14:00

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

Jedna z najnowocześniejszych instalacji rolniczych w kraju - magazyn zbożowy w Goli k. Gostynia w woj. wielkopolskim należący do gospodarstwa Top Farms Wielkopolska,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.