SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje
Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie, spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), będąca częścią Green Holdingu, została największym producentem sałat i ziół w uprawianych w systemie hydroponicznym w Polsce. Inwestycja o powierzchni 1,5 ha podwaja jej dotychczasowe własne moce produkcyjne. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie budowy trzeciego modułu o identycznej powierzchni.
Dzięki konsekwentnej realizacji strategii rozwoju i rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty uprawiane przy użyciu technologii hydroponicznej, SVI objęło pozycję lidera rynku w Polsce. Spółka, która w 2023 roku odnotowała rekordowy, 85-procentowy wzrost sprzedaży, systematycznie zwiększa moce produkcyjne, by sprostać oczekiwaniom konsumentów poszukujących świeżych, lokalnie uprawianych warzyw i ziół dostępnych przez cały rok.
– Otwarcie drugiego modułu szklarni w Zdunowie to kolejny milowy krok w rozwoju naszej firmy. Technologia upraw hydroponicznych pozwala nam dostarczać świeże zioła i sałaty uprawiane w sąsiedztwie Warszawy przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych w jakości produktów BIO. Co więcej, nasza metoda produkcji znacząco ogranicza zużycie wody i eliminuje konieczność stosowania pestycydów czy herbicydów – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.
Intensywny rozwój w odpowiedzi na rosnący popyt
Plany rozwojowe SVI nie ograniczają się do obecnie otwartego modułu. Spółka już rozpoczęła rozbudowę kompleksu w Zdunowie o trzeci moduł, również o powierzchni 1,5 ha. Ta inwestycja pozwoli firmie nie tylko zaspokoić rosnący popyt krajowy, ale także kontynuować ekspansję na rynkach zagranicznych a także zautomatyzować szereg procesów operacyjnych.
Obecnie produkty firmy są dostępne w około 8000 punktów sprzedaży sałat i 4500 punktów sprzedaży ziół w Polsce. Codziennie polscy konsumenci spożywają ponad 30 tysięcy sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[1], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych.
– Powstanie spółki SVI i jej dalszy rozwój jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów i wyzwania gospodarcze. Uprawy hydroponiczne zapewniają wysoką jakość sałat i ziół, jednocześnie są dużo wydajniejsze niż tradycyjne pola uprawne, dlatego uważamy, że w wybranych kategoriach produktów to przyszłość rolnictwa i planujemy dalsze inwestycje w tym zakresie. Nasze zaangażowanie w badania i rozwój pozwala nam nie tylko dostarczać produkty najwyższej jakości, ale także aktywnie kształtować przyszłość rolnictwa – komentuje Artur Rytel, Prezes Zarządu Green Holding.
Innowacje w centrum uwagi
SVI, jako lider innowacji w branży upraw hydroponicznych, prowadzi zaawansowane programy badawczo-rozwojowe we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Spółka z sukcesem zakończyła projekt opracowania technologii produkcji sałaty o obniżonej zawartości azotynów i azotanów, wykorzystując innowacyjne techniki LED i NFT. – W obliczu rosnących wyzwań klimatycznych i potrzeby zrównoważonej produkcji żywności, uprawy hydroponiczne stają się coraz ważniejszym elementem nowoczesnego rolnictwa. Metoda polegająca na uprawie roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwala nie tylko na znaczące oszczędności w zużyciu wody, nawozów, a także optymalizację wykorzystania powierzchni uprawowej, ale także umożliwia całoroczną produkcję niezależną od warunków zewnętrznych roślin o bardzo dobrej jakości, ograniczając potrzebę importu – komentuje dr hab. Tomasz Kleiber, prof. uczelni z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Obecnie, we współpracy z profesorami z poznańskiej uczelni, firma realizuje projekt mający na celu opracowanie technologii zwiększającej zawartość antyoksydantów w sałatach.
[1] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.