Komunikaty PR

Rosnące ceny w sklepach sprzyjają kradzieżom: już nie tylko alkohole i kosmetyki

2022-01-27  |  10:34
Biuro prasowe

Nie tylko drogie i wykwintne trunki alkoholowe stanowią atrakcyjny cel dla złodziei, jeśli mowa o najczęściej kradzionych produktach spożywczych. Okazuje się, że nie mniejszym zainteresowaniem cieszą się produkty z kategorii premium food, z naciskiem na łososia.

A to głównie dlatego, że jest jednym z najdroższych produktów rybnych, którego ceny będą wzrastać w najbliższym czasie. Zdaniem analityków z holenderskiego banku Rabobank, w tym roku powrócą one do najwyższych jak dotąd notowanych poziomów z 2016r[1]. Może to oznaczać, że nieuczciwi konsumenci jeszcze w większym stopniu zainteresują się wyrobami z łososia, na co zwrócić uwagę powinni szczególnie sprzedawcy detaliczni.

Choć napotkać można na przypadki zorganizowanych kradzieży łososia, sięgających milionów złotych strat, to jednak z największą skalą kradzieży produktów spożywczych premium mamy do czynienia już bezpośrednio w sklepach, do których one trafiają. Warto więc mieć świadomość tego, iż dostępne dziś rozwiązania technologiczne, takie jak etykiety przeciwkradzieżowe w technologii RF do kontaktu z żywnością, a także etykiety z zakodowanymi informacjami o pochodzeniu produktu, czy dacie przydatności, pozwalają śledzić i zapobiegać nadużyciom już od chwili produkcji tłumaczy Katarzyna Chapman, Source Tagging Business Development Manager z Checkpoint Systems.


Sprzedawcy z „ręką na pulsie”

Popularność produktów z łososia systematycznie wzrasta, co odzwierciedla powiększająca się skalą sprzedaży tego typu wyrobów. Jak informuje serwis www.salmonbusiness.com tylko w ciągu trzech pierwszych tygodni stycznia 2021 do Polski zaimportowano 10 880 ton łososia od norweskich eksporterów – w analogicznym okresie poprzedniego roku było to 4713 ton, co oznacza wzrost rok do roku o 130%. Wiele wskazuje na to, iż pierwsze szacunki dotyczące niedawno rozpoczętego roku wyrażone będą w jeszcze większych liczbach. Ogółem, portal przekonuje, iż Polska jest największym nabywcą świeżego łososia hodowlanego z Norwegii.

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż łosoś jest istotnym produktem w handlu detalicznym. Dokładamy wszelkich starań, aby dostosować nasze działania do wymagań rynku poprzez staranne procesy produkcyjne, znakowanie i pakowanie naszych produktów. Poza utrzymaniem wysokiej jakości naszych produktów, przywiązujemy więc także dużą wagę do ich bezpieczeństwa i pełnej kontroli łańcucha dostaw, co ma szczególne znaczenie w przypadku współpracy z największymi sieciami handlowymi w Europie. Wychodząc naprzeciw potrzebom sieci handlowych, jako producent łososia klasy premium, umożliwiamy proces aplikacji etykiet przeciwkradzieżowych RF do kontaktu z żywnością firmy Checkpoint Systems, już na etapie produkcji – dodaje Łukasz Dragunowicz, Dyrektor Sprzedaży w Milarex.

Polska w łososiowym TOP-ie

Należy także zwrócić uwagę, że Polska jest jednym z czołowych producentów jak i eksporterów łososia. W publikacji Komisji Europejskiej pt. The EU Fish Market – 2020 Edition[2], zostaliśmy sklasyfikowani pośród największych eksporterów wyrobów z łososia na terenie UE, wraz z Wielką Brytanią, Danią, Holandią, Niemcami i Francją. Co ciekawe jesteśmy głównym i bezkonkurencyjnym dostawcą wyrobów z łososia dla Wietnamu. Tylko do krajów Wspólnoty Europejskiej eksportujemy łososia o wartości blisko 2,2 miliardów euro[3] – to więcej niż Wielka Brytania, Francja, Portugalia czy Włochy.

Produkty rybne w „pierwszej piątce”

Tak jak już zostało to wcześniej wspomniane, poza spektakularnymi przykładami zorganizowanych, zuchwałych kradzieży, najwięcej produktów rybnych typu premium „znika” z licznych sklepów i marketów, czyli na poziomie sprzedaży detalicznej. Jak wynika z badania „Retail Security in Europe”[4] przeprowadzonego przez Crime&tech, spółkę spin-off Università Cattolico del Sacro Cuore – Transcrime, przy wsparciu Checkpoint Systems, pięć najczęściej kradzionych kategorii produktów spożywczych to: alkohole, sery, wyroby mięsne, słodycze oraz ryby w puszkach. W Polsce, ze względu na postępującą inflację i wzrosty cen, można stwierdzić, iż liczba incydentów związanych z kradzieżą żywności, szczególnie tej drogiej, będzie rosnąć, lecz to będą w stanie pokazać dopiero najbliższe analizy.

 


[1] https://thefishsite.com/articles/salmon-producers-can-expect-a-prosperous-2022-gorjan-nikolik-rabobank

[2] https://www.eumofa.eu/documents/20178/415635/EN_The+EU+fish+market_2020.pdf/fe6285bb-5446-ac1a-e213-6fd6f64d0d85?t=1604671147068

[3] https://www.eumofa.eu/documents/20178/415635/EN_The+EU+fish+market_2020.pdf/fe6285bb-5446-ac1a-e213-6fd6f64d0d85?t=1604671147068

[4] https://www.crimetech.it/landing/retail-security-in-europe/index.html

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.