Komunikaty PR

Rośnie eksport Browaru PINTA

2020-12-08  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania PNTexport ( 0.2 MB )

Rzemieślniczy Browar PINTA już w październiku podwoił wartość swojego zeszłorocznego eksportu piw, a do końca tego roku – jeśli zrealizuje wszystkie zamówienia – może w trudnym dla piwa roku 2020 osiągnąć 300% wzrostu.

Eksportowy 2020 rok PINTY zaczął się tak naprawdę pod koniec 2019 roku, kiedy za granicą wyraźnie zaczęło rosnąć zainteresowanie piwami pionierów piwnej rewolucji w Polsce. W styczniu i lutym 2020 roku browar zrealizował aż 45% swojego wyniku eksportowego z 2019 roku. Kolejna fala kontraktów wróciła dopiero w czerwcu. Wiosenny początek pandemii przyniósł bowiem głównie odwoływanie bieżących dostaw. Z prestiżowego zamówienia dużej ilości piw PINTY zrezygnowali m.in. Amerykanie, mimo że piwa z Wieprza miały już etykiety zgodne z prawem Stanów Zjednoczonych i spełniały wszystkie wymogi federalne. – Zrezygnowali ze względu na dramatyczne konsekwencje pandemii na rynku amerykańskim – mówi Filip Karbarz, który odpowiada za eksport Browaru PINTA.

W zdobywaniu zagranicznych rynków bardzo pomogło PINCIE wprowadzenie puszki jako opakowania oraz stopniowe rozszerzanie oferty puszkowych piw. W wielu krajach handel piwem przeniósł się do internetu, a puszka nie od dziś jest najlepszym opakowaniem w dystrybucji piwa. Jednak polskie browary kraftowe praktycznie z niej nie korzystały do wiosny 2019 roku. PINTA była jednym z pierwszych browarów, który się na ten krok zdecydował. W eksporcie pomagają również dobre oceny piw PINTY na międzynarodowych portalach ratingowych. Spiralę zainteresowania nakręciło zdobyte w lutym tego roku wyróżnienie Browaru PINTA przez użytkowników portalu RateBeer.com, którzy umieścili PINTĘ w gronie 50 najlepszych browarów świata.

Eksport rzemieślniczego piwa nadal nakręcają też wspólne warzenia z zagranicznymi browarami, ponieważ zawsze oprócz owocu kooperacji do innego kraju trafia również podstawowa oferta PINTY. Oprócz tego bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się piwa bezalkoholowe z serii Mini Maxi, które pojawiły się w ofercie PINTY w połowie 2019 roku, a obecnie mają już kilkunastoprocentowy udział w eksporcie browaru z Wieprza.

Tylko w tym roku PINTA ze swoimi piwami dotarła do około 20 krajów, głównie z Unii Europejskiej. Znaczącym odbiorcą jest też Norwegia. Duże zamówienia zrealizowali kontrahenci z Anglii. Największe w historii PINTY jednorazowe zamówienie piw złożył brytyjski klub wielbicieli piw rzemieślniczych Beer52. Do Wielkiej Brytanii trafiło 200 tys. butelek o pojemności 0,33 l z Pierwszą Pomocą, Hazy Morning, Atakiem Chmielu i Modern Drinking. Nowymi kierunkami są też Kanada i Chiny. Do Państwa Środka PINTA wysłała m.in. swoje piwa starzone w beczkach, Hazy Disco i Kwas Xy. Stałym odbiorcą piw z browaru w Wieprzu jest Litwa, a zwłaszcza Local Pub w Wilnie. Duży potencjał na rozwój współpracy mają Czechy, gdzie w tym roku udało się zorganizować promocje piw PINTY w pubach w Pradze, Ostrawie i Brnie. Tzw. kranoprzejęcia PINTY były organizowane również w Norwegii, Francji i Niemczech.

– W eksporcie polskiego kraftu bardzo pomaga wysoka ocena jakości naszych piw i ich różnorodność. Jesteśmy przy tym bardzo konkurencyjni cenowo. Dystrybutorzy piw rzemieślniczych chcą mieć Polskę w ofercie. Ale o sukcesie browaru na rynku eksportowym nadal decyduje przede wszystkim zaangażowanie lokalnego dystrybutora. Bez tego ciężko liczyć na dobrą sprzedaż za granicą – ocenia Filip Karbarz.

Pomimo pandemii nadal około 40% piw PINTY jest eksportowanych w kegach, ale ich znaczenie zmalało w porównaniu do roku 2019. O kilka procent wzrósł za to udział piw w butelkach (30%). Zdecydowanie najwięcej zyskały piwa w puszkach, które w tej chwili mają już niemal 30% udziału w eksporcie PINTY, a w zeszłym roku nie osiągnęły nawet 20%.

Dzięki coraz większej liczbie zamówień z zagranicy udział eksportu w przychodach pionierów polskiego kraftu wzrósł do około 8%.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.