Komunikaty PR

Rośnie popyt na akcesoria samochodowe

2022-03-08  |  10:30
Biuro prasowe


Alu-frost, producent akcesoriów samochodowych z Podlasia około 70 proc. asortymentu sprzedaje za granicę. Odbiorcami są kraje europejskie, ale firma ma również swoich dystrybutorów za wschodnią granicą. Kupują głównie nakładki na zderzaki i progi. Rocznie firma sprzedaje ich ponad 25 tys. sztuk.


- Najwięcej kontrahentów mamy z Czech, Słowacji, Słowenii, Francji, Węgier, Holandii i Rumunii. Cieszymy się tam wyrobioną renomą. Wcześniej dużo bardziej aktywny był też kierunek wschodni – mówi Piotr Świrko, właściciel firmy. – W Polsce nasze akcesoria samochodowe sprzedawane są w różnych częściach kraju.


Odbiorcy i konkurencja

W kraju akcesoria samochodowe tego typu produkują trzy firmy. Alu-frost udało się jednak zyskać znaczącą pozycję, a także z sukcesem wejść na zagraniczne rynki. Największą konkurencją dla zakładu z podbiałostockich Sowaln są teraz producenci z Chin i Turcji.


Główni odbiorcy nakładek samochodowych to przedsiębiorcy prowadzący sklepy motoryzacyjne i sprzedaż na marketplace'ach. Podkreślają oni, że nawet w czasach niedoborów stali i rosnących kosztach surowców (stal podrożała o 200 proc.!) alu-frost było dobrze zaopatrzone, terminowe i – co najważniejsze - nie planuje podnieść cen swoich wyrobów.


Podwójna z zagięciem

Alu-frost specjalizuje się w produkcji nakładek na zderzaki i progi samochodowe, wytwarza też podstopnice. Służą one głównie tuningowi, czyli poprawieniu wyglądu auta. Firma wyrabia je ze stali szlachetnej, co daje im odporność na różne warunki atmosferyczne – wilgoć, mróz, a także sól i piach. Dostępne są w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową).


- Nasz hit sprzedażowy to podwójne stalowe nakładki na zderzak z zagięciem. Mimo, że są nieco droższe od pozostałych, klienci wybierają je, bo są najmocniejsze. A funkcją nakładek, poza estetyką, jest też ochrona przed zadrapaniami, wgnieceniem itd. – wyjaśnia Piotr Świrko.


Nakładki do nowych serii

Alu-frost produkuje akcesoria do ponad 40 marek aut. Najlepiej się sprzedają nakładki do Nissana, Toyoty czy Mitsubishi. W czołówce jest też Suzuki, Honda i Volkswagen. Na bieżąco projektuje też elementy do nowych modeli, które niedawno pojawiły się na rynku. W ostatnim czasie wprowadziła do oferty akcesoria samochodowe do elektryków Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Mustanga Mach-e, najnowszej Skody Fabii, Mercedesa Citana II, czy Dacii Logan III.


Alu-frost zauważa też większe zainteresowanie swoimi produktami. Wynika to zapewne z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Powoduje on, że kierowcy większą wagę przykładają do zabezpieczania swojego auta i utrzymania go w jak najlepszym stanie. Już w 2021 roku dało się zauważyć kilkuprocentowy wzrost.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.