Rośnie popyt na akcesoria samochodowe
Alu-frost, producent akcesoriów samochodowych z Podlasia około 70 proc. asortymentu sprzedaje za granicę. Odbiorcami są kraje europejskie, ale firma ma również swoich dystrybutorów za wschodnią granicą. Kupują głównie nakładki na zderzaki i progi. Rocznie firma sprzedaje ich ponad 25 tys. sztuk.
- Najwięcej kontrahentów mamy z Czech, Słowacji, Słowenii, Francji, Węgier, Holandii i Rumunii. Cieszymy się tam wyrobioną renomą. Wcześniej dużo bardziej aktywny był też kierunek wschodni – mówi Piotr Świrko, właściciel firmy. – W Polsce nasze akcesoria samochodowe sprzedawane są w różnych częściach kraju.
Odbiorcy i konkurencja
W kraju akcesoria samochodowe tego typu produkują trzy firmy. Alu-frost udało się jednak zyskać znaczącą pozycję, a także z sukcesem wejść na zagraniczne rynki. Największą konkurencją dla zakładu z podbiałostockich Sowaln są teraz producenci z Chin i Turcji.
Główni odbiorcy nakładek samochodowych to przedsiębiorcy prowadzący sklepy motoryzacyjne i sprzedaż na marketplace'ach. Podkreślają oni, że nawet w czasach niedoborów stali i rosnących kosztach surowców (stal podrożała o 200 proc.!) alu-frost było dobrze zaopatrzone, terminowe i – co najważniejsze - nie planuje podnieść cen swoich wyrobów.
Podwójna z zagięciem
Alu-frost specjalizuje się w produkcji nakładek na zderzaki i progi samochodowe, wytwarza też podstopnice. Służą one głównie tuningowi, czyli poprawieniu wyglądu auta. Firma wyrabia je ze stali szlachetnej, co daje im odporność na różne warunki atmosferyczne – wilgoć, mróz, a także sól i piach. Dostępne są w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową).
- Nasz hit sprzedażowy to podwójne stalowe nakładki na zderzak z zagięciem. Mimo, że są nieco droższe od pozostałych, klienci wybierają je, bo są najmocniejsze. A funkcją nakładek, poza estetyką, jest też ochrona przed zadrapaniami, wgnieceniem itd. – wyjaśnia Piotr Świrko.
Nakładki do nowych serii
Alu-frost produkuje akcesoria do ponad 40 marek aut. Najlepiej się sprzedają nakładki do Nissana, Toyoty czy Mitsubishi. W czołówce jest też Suzuki, Honda i Volkswagen. Na bieżąco projektuje też elementy do nowych modeli, które niedawno pojawiły się na rynku. W ostatnim czasie wprowadziła do oferty akcesoria samochodowe do elektryków Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Mustanga Mach-e, najnowszej Skody Fabii, Mercedesa Citana II, czy Dacii Logan III.
Alu-frost zauważa też większe zainteresowanie swoimi produktami. Wynika to zapewne z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Powoduje on, że kierowcy większą wagę przykładają do zabezpieczania swojego auta i utrzymania go w jak najlepszym stanie. Już w 2021 roku dało się zauważyć kilkuprocentowy wzrost.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.