„Równość murowana” – nowa kampania społeczna Eiffage
Wywodząca się z Francji firma Eiffage rozpoczyna kampanię pod hasłem „Równość murowana”. Akcja obejmować będzie szereg działań dla pracowników, które poświęcone będą walce z szeroko pojętą dyskryminacją i stereotypami w branży budowlanej.
Wchodzące w skład grupy Eiffage spółki – Eiffage Polska Budownictwo i Eiffage Immobilier Polska – od wielu lat kształtują oblicze polskiego budownictwa. Firmy z powodzeniem prowadzą inwestycje m.in. w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. I choć branża budowlana kojarzy się z fizyczną pracą dla mężczyzn, to w Eiffage utrzymany jest parytet płci – 47% pracowników to kobiety. Stanowią one również 50% kadry zarządzającej obu spółek.
Dodatkowo Eiffage jest prawdziwie międzypokoleniowym pracodawcą – średni wiek zatrudnionych osób wynosi 42 lata, a 28% pracowników ma mniej niż 35 lat. To właśnie tak szeroko rozumiana równość stała się wartością, która będzie tematem przewodnim tegorocznej kampanii firmy.
– Rok 2024 został przez nas ogłoszony rokiem równości i nosi hasło „Równość murowana”. Nasze działania szkoleniowe i komunikacyjne będą oscylować wokół walki z dyskryminacją na wielu poziomach. Chodzi nam o brak różnic w traktowaniu pracowników i sprawiedliwe szanse bez względu na płeć, wiek czy staż pracy. W ramach naszej akcji „Równość murowana” przygotowujemy dla naszych pracowników szereg inicjatyw, jak wykład Macieja Makselona na temat używania feminatywów, szkolenia o budowaniu marki osobistej kobiety w biznesie, a także o różnorodności, inkluzywności i walce ze stereotypami. Większość z tych działań skierowana jest do wszystkich naszych pracowników, a nie wybranych grup. Chcemy tym samym wzmacniać świadomość, że tematyka kampanii dotyczy każdego z nas. Aby zmiany faktycznie wchodziły w życie, swoim zasięgiem powinny obejmować nie tylko grupy bezpośrednio zainteresowane, ale całe otoczenie – mówi Monika Balewska, Dyrektorka Działu zarządzania Kapitałem Ludzkim Eiffage w Polsce.
Eiffage Polska Budownictwo i Eiffage Immobilier Polska należą do Grupy Eiffage – jednej z dziesięciu największych grup budowlanych Europy. Do jej najbardziej rozpoznawalnych realizacji należą m.in. szklana piramida Luwru, wiadukt drogowy w Millau czy gmach Opery w Sydney.
W ciągu 35 lat działalności w Polsce Eiffage Polska Budownictwo zrealizowało już ponad 700 inwestycji, a Eiffage Immobilier Polska od 7 lat rozwija swoją działalność w Polsce jako deweloper mieszkaniowy i zaufany partner biznesowy dla inwestorów z sektora PRS (private rented sector).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.