„Równość murowana” – nowa kampania społeczna Eiffage
Wywodząca się z Francji firma Eiffage rozpoczyna kampanię pod hasłem „Równość murowana”. Akcja obejmować będzie szereg działań dla pracowników, które poświęcone będą walce z szeroko pojętą dyskryminacją i stereotypami w branży budowlanej.
Wchodzące w skład grupy Eiffage spółki – Eiffage Polska Budownictwo i Eiffage Immobilier Polska – od wielu lat kształtują oblicze polskiego budownictwa. Firmy z powodzeniem prowadzą inwestycje m.in. w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. I choć branża budowlana kojarzy się z fizyczną pracą dla mężczyzn, to w Eiffage utrzymany jest parytet płci – 47% pracowników to kobiety. Stanowią one również 50% kadry zarządzającej obu spółek.
Dodatkowo Eiffage jest prawdziwie międzypokoleniowym pracodawcą – średni wiek zatrudnionych osób wynosi 42 lata, a 28% pracowników ma mniej niż 35 lat. To właśnie tak szeroko rozumiana równość stała się wartością, która będzie tematem przewodnim tegorocznej kampanii firmy.
– Rok 2024 został przez nas ogłoszony rokiem równości i nosi hasło „Równość murowana”. Nasze działania szkoleniowe i komunikacyjne będą oscylować wokół walki z dyskryminacją na wielu poziomach. Chodzi nam o brak różnic w traktowaniu pracowników i sprawiedliwe szanse bez względu na płeć, wiek czy staż pracy. W ramach naszej akcji „Równość murowana” przygotowujemy dla naszych pracowników szereg inicjatyw, jak wykład Macieja Makselona na temat używania feminatywów, szkolenia o budowaniu marki osobistej kobiety w biznesie, a także o różnorodności, inkluzywności i walce ze stereotypami. Większość z tych działań skierowana jest do wszystkich naszych pracowników, a nie wybranych grup. Chcemy tym samym wzmacniać świadomość, że tematyka kampanii dotyczy każdego z nas. Aby zmiany faktycznie wchodziły w życie, swoim zasięgiem powinny obejmować nie tylko grupy bezpośrednio zainteresowane, ale całe otoczenie – mówi Monika Balewska, Dyrektorka Działu zarządzania Kapitałem Ludzkim Eiffage w Polsce.
Eiffage Polska Budownictwo i Eiffage Immobilier Polska należą do Grupy Eiffage – jednej z dziesięciu największych grup budowlanych Europy. Do jej najbardziej rozpoznawalnych realizacji należą m.in. szklana piramida Luwru, wiadukt drogowy w Millau czy gmach Opery w Sydney.
W ciągu 35 lat działalności w Polsce Eiffage Polska Budownictwo zrealizowało już ponad 700 inwestycji, a Eiffage Immobilier Polska od 7 lat rozwija swoją działalność w Polsce jako deweloper mieszkaniowy i zaufany partner biznesowy dla inwestorów z sektora PRS (private rented sector).
![Ile trzeba dopłacić za atrakcyjny widok z okna Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2084085814,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ile trzeba dopłacić za atrakcyjny widok z okna
![Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1528283333,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada
![Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1856445180,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.