Rumuński dystrybutor artykułów spożywczych dołącza do Grupy Żabka
Jubileuszowy dla marki rok 2023 Grupa Żabka zakończyła zawarciem umowy nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z liderów dystrybucji FMCG w Rumunii – DRIM Daniel Distributie. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych.
Dzięki ponad 10 000 sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom digital oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie.
Wejście Grupy Żabka na rynek rumuński to efekt konsekwentnego budowania ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji na rynki europejskie. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju obraną w chwili stworzenia Grupy w 2021 roku. Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy, priorytetem będzie dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM, możliwy dzięki połączeniu pozycji rynkowej i lokalnej renomie DRIM i know how w obszarze convenience oraz zaangażowaniu kapitałowemu Grupy Żabka.
– Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się praktykując standardy, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiąże się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy. Ten przełomowy krok został poprzedzony analizą rynku rumuńskiego, w tym preferencji lokalnych konsumentów. Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.
– To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i w konsekwencji wzrostu – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP.
– Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne – dzielimy bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców – dodaje Radu Trandafir, Dyrektor Strategiczny, DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie to rodzinna firma z ogromnym doświadczeniem w branży, ciesząca się w Rumunii dużym szacunkiem, obecnie zarządzana przez drugie pokolenie właścicieli. W trakcie prawie 30 lat działalności stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną oraz ugruntowała swoją pozycję solidnego partnera wśród dostawców oraz właścicieli sklepów tradycyjnych. Dzięki temu stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu FMCG na lokalnym rynku, która zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 000 sklepów handlu tradycyjnego.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.