Rusza 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021
8 lipca startuje 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Liderzy w poszczególnych kategoriach branżowych zostaną wybrani na bazie analizy 360° z perspektywy: przedsiębiorstw oraz ich pracowników.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji. Z badań Antal wynika, że co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań.[1] Takie wyniki pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników.
Dotychczasowych osiem edycji rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców pozwoliło wyróżnić ponad 100 najlepszych organizacji z punktu widzenia specjalistów i menedżerów. Ranking jest cenną wskazówką dla kandydatów. Pozwala zidentyfikować firmy, które:
- na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników,
- cieszą się najbardziej pozytywnym wizerunkiem,
- mają najlepsze wskaźniki HR,
- chcą poznać lepiej swoją organizację oraz konkurencję na rynku pracy.
Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy będzie przyznawany firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.
Szereg korzyści dla pracodawców
Ranking prezentuje pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów i tym samym dostarcza informacje na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. Pracodawca, który weźmie udział w rankingu, ma możliwość uzyskania przy tym niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku pracy. Dodatkowo udział w badaniu i zdobycie tytułu lidera czy wyróżnienia wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, a także przekłada się na korzyści marketingowe.
– Wierzymy, że pozyskana wiedza przysłuży się jeszcze lepszym relacjom na linii pracownik-pracodawca. Natomiast wszystkim firmom, które chciałyby znaleźć się w tegorocznym rankingu, pozwoli wyciągnąć wnioski, sprawdzić się na tle innych firm, pozyskać informację, w jaki sposób stać się najbardziej pożądanym pracodawcą w swojej branży. Dodatkowo pozwoli przyciągnąć do siebie jeszcze bardziej wartościowych kandydatów i zatrzymać ich na dłużej. Wyróżnimy najlepszych – komentuje Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal – Natomiast potencjalni kandydaci, do których dotrą wyniki naszego rankingu będą mieli pewność, że uwzględnieni w nim pracodawcy cieszą się kluczowymi dla respondentów elementami wizerunkowymi, jakimi są: prestiż, kultura organizacyjna oraz styl zarządzania, ale również potrafią stworzyć przyjazną atmosferę pracy – dodaje Artur Skiba.
Jak powstaje ranking?
Badanie będzie składało się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.
- Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
- Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym - papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
- Trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów.
Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.
Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Menadżerom lub Rodzicom.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.
Firmy mogą zgłosić się do udziału w rankingu do końca sierpnia bieżącego roku. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.
Partnerami NPP są: Goldenline, Neuron Agencja PR, Pro Progressio.
Regulamin i więcej informacji: www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl
[1] Raport Antal “Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy - 10. Edycja" 2020 rok
O Antal Market Research
Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.
DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają
Programy stażowe remedium na problemy kadrowe firm?
Nie samą pensją żyje człowiek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.