Rusza 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021
8 lipca startuje 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Liderzy w poszczególnych kategoriach branżowych zostaną wybrani na bazie analizy 360° z perspektywy: przedsiębiorstw oraz ich pracowników.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji. Z badań Antal wynika, że co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań.[1] Takie wyniki pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników.
Dotychczasowych osiem edycji rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców pozwoliło wyróżnić ponad 100 najlepszych organizacji z punktu widzenia specjalistów i menedżerów. Ranking jest cenną wskazówką dla kandydatów. Pozwala zidentyfikować firmy, które:
- na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników,
- cieszą się najbardziej pozytywnym wizerunkiem,
- mają najlepsze wskaźniki HR,
- chcą poznać lepiej swoją organizację oraz konkurencję na rynku pracy.
Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy będzie przyznawany firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.
Szereg korzyści dla pracodawców
Ranking prezentuje pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów i tym samym dostarcza informacje na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. Pracodawca, który weźmie udział w rankingu, ma możliwość uzyskania przy tym niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku pracy. Dodatkowo udział w badaniu i zdobycie tytułu lidera czy wyróżnienia wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, a także przekłada się na korzyści marketingowe.
– Wierzymy, że pozyskana wiedza przysłuży się jeszcze lepszym relacjom na linii pracownik-pracodawca. Natomiast wszystkim firmom, które chciałyby znaleźć się w tegorocznym rankingu, pozwoli wyciągnąć wnioski, sprawdzić się na tle innych firm, pozyskać informację, w jaki sposób stać się najbardziej pożądanym pracodawcą w swojej branży. Dodatkowo pozwoli przyciągnąć do siebie jeszcze bardziej wartościowych kandydatów i zatrzymać ich na dłużej. Wyróżnimy najlepszych – komentuje Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal – Natomiast potencjalni kandydaci, do których dotrą wyniki naszego rankingu będą mieli pewność, że uwzględnieni w nim pracodawcy cieszą się kluczowymi dla respondentów elementami wizerunkowymi, jakimi są: prestiż, kultura organizacyjna oraz styl zarządzania, ale również potrafią stworzyć przyjazną atmosferę pracy – dodaje Artur Skiba.
Jak powstaje ranking?
Badanie będzie składało się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.
- Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
- Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym - papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
- Trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów.
Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.
Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Menadżerom lub Rodzicom.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.
Firmy mogą zgłosić się do udziału w rankingu do końca sierpnia bieżącego roku. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.
Partnerami NPP są: Goldenline, Neuron Agencja PR, Pro Progressio.
Regulamin i więcej informacji: www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl
[1] Raport Antal “Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy - 10. Edycja" 2020 rok
O Antal Market Research
Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.