Komunikaty PR

Rusza European Le Mans Series

2024-04-09  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Już w najbliższą niedzielę, 14 kwietnia, odbędzie się 4-godzinny wyścig w Barcelonie inaugurujący nowy sezon rywalizacji w European Le Mans Series (ELMS). Goodyear będzie w niej wyłącznym dostawcą opon do nowej kategorii LMGT3, która zdążyła już zachwycić fanów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Pozostanie też wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMP2 w ELMS i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

W bieżącym sezonie ELMS na starcie pojawią się łącznie 22 samochody klasy LMP2, z czego 14 w kategorii LMP2 oraz 8 w klasie LMP2 Pro/Am. Do rywalizacji dołączy również 11 samochodów klasy LMGT3, reprezentujących renomowanych producentów, takich jak Aston Martin, Ferrari, Lamborghini i Porsche.

Wyścigi ELMS odbędą się na sześciu ikonicznych obiektach w Europie. Rozpoczęcie sezonu nastąpi na torze Circuit de Barcelona-Catalunya, który będzie gospodarzem prologu oraz inauguracyjnej rundy. Następnie seria przeniesie się na tor Le Castellet, trzeci runda zostanie rozegrana w Imola, a kolejne w Spa-Francorchamps i Mugello – nowy punkt w tegorocznym kalendarzu. Finałowy wyścig odbędzie się w Portimao.

Wspólne elementy „długodystansowego DNA”

Współczesne pojazdy LMP2 i LMGT3 mają podobne cechy w konstrukcji decydujące o skuteczności strategii, osiągach i stylu rywalizacji. Kluczowym czynnikiem w obu klasach jest zdolność wydłużania czasu przejazdu i efektywnego zarządzania dostępnymi zasobami. W odpowiedzi na te potrzeby, Goodyear opracował opony, które oferują niezmienną wydajność przez około dwie godziny, pomimo różnic w wymaganiach poszczególnych klas.

„Naszym zadaniem było stworzenia opony, która szybko osiąga optymalne parametry pracy, a jednocześnie jest w stanie przetrwać dwa do trzech biegów, w zależności od specyfiki toru. To wyzwanie jest wspólne dla obu kategorii, co skłoniło Goodyear Racing do opracowania wspólnej, stabilnej i spójnej platformy,” wyjaśnił Mike McGregor, menadżer programu Goodyear Endurance.

Innym aspektem wspólnym dla klas LMGT3 i LMP2 jest różnorodność poziomów umiejętności wśród kierowców. Goodyear stworzył oponę dostosowaną do szerokiego spektrum kategorii kierowców FIA, od amatorów aż po zawodowców. Istotną zaletą tej opony jest jej zdolność do szybkiego nagrzewania. To znacząco pomaga kierowcom amatorom szybko i pewnie znaleźć granice możliwości samochodu. Ponadto, osiągi opony pozostają niemal niezmienne przez cały bieg, z minimalnymi ubytkami.

Głębsze różnice

To, co różni samochody z kategorii LMGT3 i LMP2 to przede wszystkim inna siła docisku, moc i masa. Pojazdy LMP2 generują około 50% więcej docisku w porównaniu do LMGT3, co oznacza, że mają one znacznie lepsze osiągi na zakrętach, szczególnie przy dużych prędkościach, i ogólnie prowadzą się dynamiczniej.

W tym sezonie samochody LMP2 będą miały moc 580 KM (wzrost z 540 KM w 2023 r.), dostarczaną przez ten sam 4,2-litrowy silnik V8 GK428 Gibson. Ich masa została zmniejszona z 950 kg do 930 kg, przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności zbiorników paliwa - 75 litrów paliwa w porównaniu do 69 litrów w poprzednim sezonie. Szacuje się, że zmiany te skrócą czas okrążenia o około 1 sekundę. Kolejną kluczową różnicą jest waga - samochody LMP2 ważą 950 kilogramów, podczas gdy te z LMGT3 od 1200 do 1300 kilogramów.

Dla projektantów opon z Goodyeara najważniejszą różnicą jest sposób, w jaki opony pokonują zakręty w każdej z kategorii.

„Samochody klasy LMGT3 są bardziej narażone na większe siły skrętne i mocniejsze przechyły nadwozia niż pojazdy LMP2,” wyjaśnił McGregor. „Odmienne charakterystyki sił działających na oponę sprawiają, że wymagania im stawiane są zupełnie inne. Znacząca siła docisku, jaką generują samochody LMP2, sprawia, że są one mniej podatne na przechyły nadwozia i zwykle są one sztywniejsze, aby lepiej wykorzystać siłę docisku. Ponadto podwozia LMP2 są projektowane z myślą o spełnieniu wymogów wyścigowych, co zapewnia nam bardziej jednolitą platformę do opracowania opon na zamówienie. W przypadku LMGT3 mamy do czynienia z całkowicie nową koncepcją opon, które muszą efektywnie współpracować z szerokim spektrum pojazdów."

„Dodatkowo, w wyścigach GT trzeba brać pod uwagę różne typy samochodów. Są pojazdy z silnikiem umieszczonym z przodu, centralnie i z tyłu, więc rozkład masy jest bardzo różny. Zespół projektowy Goodyear Racing wykonał niesamowitą pracę, sprawiając, by ta sama specyfikacja opon sprawdzała się dobrze we wszystkich typach samochodów.”

LMGT3: więcej podobieństw do samochodów drogowych

Część uroku wyścigów GT wynika z podobieństw między rywalizującymi samochodami a ich drogowymi odpowiednikami, co przyciąga fanów i jednocześnie obniża koszty uczestnictwa w kategorii LMGT3 w porównaniu z wcześniejszą generacją LMGTE.

„Z punktu widzenia Goodyear, wyścigi długodystansowe są platformą do prezentacji naszych technologii. W klasie LMGT3 te technologie są najbardziej porównywalne do tych stosowanych w autach do codziennej jazdy," podkreślił McGregor. „Pojazdy te korzystają z wielu wspólnych podzespołów, a przepisy sportowe ograniczają zakres modyfikacji, które zespoły i producenci mogą wprowadzić."

„Opracowane przez Goodyear Racing nowe opony zostały skonstruowane z myślą o zapewnieniu jak najdłuższej i najefektywniejszej jazdy. Opony te są przeznaczone przede wszystkim dla kierowców aut tej kategorii co Porsche 911 GT3 RS. Udział w wyścigach nie tylko pokazuje zaangażowanie Goodyear w międzynarodowy motorsport, ale także sprzyja rozwojowi przyszłych technologii, które ostatecznie przynoszą korzyści konsumentom," dodał McGregor.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.