Rusza innowacyjny program pilotażowy z zakresu e-mobilności od Wolt i Port
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Wolt, platforma specjalizująca się w szybkich dostawach, rozpoczęła współpracę ze start-upem Port. Dzięki partnerstwu warszawscy kurierzy, współpracujący z Wolt będą mogli podczas pilotażu, bezpłatnie korzystać z rowerów elektrycznych, znajdujących się na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum. Głównym celem programu jest wspieranie idei zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności dostaw zamówień do klientów.
Przejście na pojazdy niskoemisyjne to naturalna droga rozwoju dla Wolt. Platforma specjalizująca się w szybkich dostawach stale poszukuje rozwiązań, które poprawiając komfort pracy kurierów, gwarantują błyskawiczną realizację zamówień, zachowując przy tym standardy realizujące strategię zrównoważonego rozwoju. W lutym firma wykonała kolejny krok w tym kierunku i uruchomiła program pilotażowy z pionierskim start upem z segmentu e-mobility – Port. Firma oferuje tzw. e-hubs – floty lekkich pojazdów elektrycznych, które są zamykane i ładowane w dedykowanych portach, zainstalowanych na śródmiejskich parkingach zarządzanych przez APCOA Parking Polska. Pojazdy są dostępne w ramach subskrypcji, w pełnym pakiecie e-mobilności, który obejmuje parking, ładowanie, serwis oraz oprogramowanie.
Dzięki temu kurier może odblokować pojazd elektryczny za pomocą aplikacji, wykorzystać go do realizacji dostaw i zwrócić po zakończeniu pracy. Pierwszy w Polsce e-hub znajduje się na parkingu APCOA przy warszawskiej stacji metra Centrum i pozwala kurierom na objęcie zasięgiem ruchliwego obszaru centrum Warszawy, bez względu na dzielnicę zamieszkania. Pojazdy Port na jednym ładowaniu mogą pokonać nawet 100 km.
”Poszukiwanie nowych możliwości, usprawniających działalność kurierów, którzy z nami współpracują, ma dla nas strategiczne znaczenie, ponieważ to ważny element budowania naszej przewagi konkurencyjnej. Przede wszystkim to czynnik, który umożliwia kurierom osiąganie wyższych zarobków. Dzięki temu, że mają oni dostęp do sprawnych, nowoczesnych, pojazdów, mogą realizować więcej zamówień. Tym samym wszyscy są beneficjentami tego rozwiązania – kurierzy więcej zarabiają, konsumenci otrzymują swoje zamówienia na czas, a my umacniamy swoją pozycję na rynku – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska. Równie ważnym jest dla nas fakt, że udostępniając pojazdy elektryczne i zmniejszając nasz ślad węglowy, realizujemy przyjętą przez nas strategię zrównoważonego rozwoju, czyniąc miasta miejscami bardziej przyjaznymi do życia” – dodaje.
”Bardzo cieszymy się ze współpracy z Wolt i APCOA. Naszym celem jest pomaganie sektorowi dostaw ostatniej mili zarówno w ograniczaniu emisji, jak i zwiększaniu wydajności operacyjnej dzięki naszej unikalnej technologii dostarczanej w ramach e-hubów. Nasze pierwsze wdrożenia udowodniły, że możemy wnieść znaczną wartość dodaną dla firm kurierskich, kurierów i operatorów parkingowych, oferując pierwszy w branży pełny pakiet e-mobilności w modelu subskrypcyjnym, który obejmuje nie tylko pojazdy, ale także dedykowane oprogramowanie, naprawy, przestrzeń parkingową i infrastrukturę ładowania. Wprowadzamy nasz system w Warszawie po udanych wdrożeniach w Londynie i Barcelonie i planujemy wkrótce rozszerzyć go na inne europejskie miasta” – mówi Kamil Suda, założyciel i CEO Port.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.