Komunikaty PR

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

2024-05-14  |  13:50
Biuro prasowe

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska. Firma, wraz z partnerem merytorycznym – firmą doradczą Korn Ferry – po raz szósty zaprasza przedsiębiorstwa, które prowadzą zrównoważoną politykę równych szans, do udziału w konkursie „Lidl Fair Pay”. Zgłoszenia będą przyjmowane do 14 czerwca br.

Polskie badania firmy Korn Ferry pokazują, że zatrudnione w zeszłym roku kobiety już na starcie zarabiały mniej na tych samych poziomach organizacyjnych, niż ich nowo zatrudniani koledzy. To dowód na to, że temat sprawiedliwego traktowania pracowników nadal wymaga konkretnych działań firm w celu zniwelowania istniejących różnic. Lidl Polska, dla którego wyrównana polityka wynagrodzeniowa to ważny element kultury organizacyjnej, chce promować firmy, które mają podobne podejście, upowszechniać dobre praktyki na polskim rynku, a także dzielić się doświadczeniem. Sieć, wraz z partnerem, firmą doradczą Korn Ferry, po raz kolejny organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Mogą się do niego zgłaszać polskie firmy zatrudniające do 1,5 tys. osób, których aspiracją jest zapewnienie kultury inkluzywnej i starają się, aby polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami była wyrównana. Zgłoszenia będą przyjmowane do 14 czerwca br. przez formularz zgłoszeniowy.

Idea fair pay

Lidl to firma z misją, która wspiera ideę fair pay, dlatego w 2019 r. sieć stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”. W ten sposób Lidl chce zwrócić uwagę na istotne kwestie dotyczące braku inkluzywności i promować dobre praktyki także poza swoimi strukturami. Wspieranie idei sprawiedliwego traktowania stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej sieci. Zespół Lidl Polska liczy obecnie blisko 27 tys. pracowników, a udział kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi 55,3%. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje.

Jednym z elementów wpływających na różnice w wynagrodzeniach jest brak równowagi płci na różnych poziomach organizacyjnych oraz niedostateczna reprezentacja kobiet w lepiej płatnych funkcjach, branżach i na stanowiskach oraz w rolach przywódczych. Zróżnicowanie wynagrodzeń ze względu na płeć jest zatem przejawem głębszych problemów z pozyskiwaniem talentów i zarządzaniem nimi, a nie jedynie kwestią wynagrodzeń, którą należy rozwiązać samą w sobie. Według badania Korn Ferry, w zeszłym roku mężczyźni stanowili prawie 80 proc. pracowników wyższej kadry dyrektorskiej.

– W Lidl Polska podejmujemy wiele działań w celu promowania równości płci. Stawiamy na człowieka i jego kompetencje zarówno w pracy, jak i w procesie rekrutacji. Chcemy promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza naszymi strukturami, dlatego w 2019 roku stworzyliśmy nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”. Jest ona przyznawana przedsiębiorstwom, które – podobnie jak my – wspierają stosowanie jednakowej polityki płacowej oraz szanują swoich pracowników – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

- Jesteśmy firmą z misją, która wspiera ideę fair pay, Tworzymy środowisko pracy wolne od dyskryminacji oraz włączającą kulturę korporacyjną, w której każdy jest traktowany z szacunkiem oraz ma takie same możliwości rozwoju. Wierzymy, że dzięki takim działaniom jak Lidl Fair Pay wspieramy rozwój rynku i możemy przyczyniać się zwiększania świadomości w zakresie równego traktowania i stosowania jednakowej polityki płacowej przez firmy wszystkich branż – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska.

- Właściwie zaprojektowana polityka wynagrodzeniowo-benefitowa gwarantuje każdemu pracownikowi równy dostęp do adekwatnego wynagrodzenia. Nasze pensje powinny być uwarunkowane poziomem płac rynkowych dla danego stanowiska oraz wynikami pracy wynikającymi z indywidualnych kompetencji. Niestety, w polskiej i światowej rzeczywistości nie jest to wcale tak oczywiste i powszechne, co wyraźnie widać w badaniach – na przykład Polki zarabiają średnio 2,5 proc. mniej od mężczyzn pracujących na tych samych stanowiskach, w tej samej firmie. Idea konkursu Lidl Fair Pay, w której Wedel uczestniczy już od kilku lat, promująca równość wynagrodzeń jest wciąż żywa i bardzo potrzebna, aby zmieniać zasady panujące nadal w wielu polskich przedsiębiorstwach i doceniać dobre praktyki – podkreśla Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający w firmie Wedel, która była laureatem ubiegłych edycji konkursu Lidl Fair Pay.

Informacje o konkursie

W tym roku w konkursie „Lidl Fair Pay” poza nagrodą główną Lidl Fair Pay oraz 2. i 3. miejscem, pojawiły się nowe kategorie: Nagroda specjalna Lidl Fair Pay New Comers oraz Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay, które przyznane zostaną firmom za działania podejmowane na rzecz sprawiedliwego traktowania w zakresie zatrudniania i wynagrodzeń. Ponadto w ramach tegorocznej edycji konkursu, zwycięzców kategorii Best Practice Fair Pay wybierze jury, w skład którego wejdą przedstawiciele Lidl Polska, Korn Ferry oraz Forbes Women. Honorowi zwycięzcy zostaną ogłoszeni na początku października 2024 podczas Dorocznej Konferencji Korn Ferry. Partnerami konkursu są UN Global

Compact Network Poland oraz Fundacja Sukces Pisany Szminką, zaś patronat medialny objął Forbes Women.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.