Ruszyła nowa edycja programu Orbit® „Dziel się Uśmiechem”
- Z początkiem września wystartowała 11. edycja programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem”realizowanego przez Mars i Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym i Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej.
- W zajęciach edukacyjnych weźmie udział nawet 150 000 dzieci z całej Polski!
- Najnowsza odsłona programu została rozszerzona również o zerówkowiczów z oddziałów szkolnych oraz przedszkolnych, dla których przygotowano dedykowane materiały.
Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna – 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawidłowej higieny jamy ustnej. 1% ze sprzedaży gum Orbit® w sklepach stacjonarnych w okresie od 28.08 do 29.10.2023 r. zostanie przekazany na realizację programu, w tym na materiały i zajęcia edukacyjne dla nawet 150 tysięcy dzieci. W tym roku inicjatywa została rozszerzona również o zerówkowiczów z przedszkoli oraz szkół. Ambasadorką programu, już po raz piąty, jest aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.
Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” powstał w 2013 roku. Projekt jest odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród najmłodszych. Choroba ta może wiązać się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami i zwiększać ryzyko występowania innych schorzeń. Od samego początku partnerami merytorycznymi inicjatywy są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej.
Według szacunków Ministerstwa Zdrowia, problem próchnicy dotyczy niemal 82% sześciolatków[1], natomiast raport WHO Global Oral Health wskazuje, że aż 46% przypadków próchnicy wśród dzieci w wieku do 9. roku życia nie jest leczonych[2]. Właśnie dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości tego, jak istotna jest prawidłowa higiena jamy ustnej oraz edukacja zarówno wśród dzieci, jak i ich rodziców.
Jako firma odpowiedzialna społecznie oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy wspólnie z partnerami program „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki tej wyjątkowej współpracy konsekwentnie uczymy dzieci jak dbać o zdrowy uśmiech. Program jest w pełni finansowany przez Mars Polska. Cieszymy się, że w tym roku, dzięki wsparciu partnerów, ale przede wszystkich konsumentów, którzy kupują w sklepach stacjonarnych gumy Orbit we wskazanym okresie, będziemy mieć szansę dotrzeć z edukacją nawet do 150 tysięcy uczniów – mówi Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Przez ponad 10 lat nasz wspólny program przechodził liczne zmiany. W naturalny sposób ewoluował, żeby przekazywana wiedza była atrakcyjna i angażująca dla uczniów. W ramach 11. edycji zdecydowaliśmy się objąć działaniami również młodsze dzieci – zerówkowiczów. Dzięki nowoczesnym formom przekazu oraz rozszerzeniu programu, możemy docierać do coraz większej liczby dzieci i ich rodziców, uświadamiając jak poważnym problemem społecznym jest próchnica i ucząc jej przeciwdziałać – dodaje Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów, Polski Czerwony Krzyż.
Program Orbit „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach oraz w zerówkach przedszkolnych. Organizatorzy przekazują nauczycielom angażujące i zgodne z podstawą programową materiały, pozwalające na efektywną edukację i budowanie prawidłowych nawyków wśród uczniów. W ciągu 10 lat trwania inicjatywy, wzięło w niej udział blisko 900 tysięcy dzieci z całej Polski.
Celem projektu Orbit „Dziel się Uśmiechem” jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
Aktualny stan profilaktyki jamy ustnej wśród dzieci wymaga naszej stałej uwagi i zaangażowania. Poprzez program Orbit „Dziel się Uśmiechem” wspieramy aktywną edukację w tym zakresie już od najmłodszych lat, wierząc, że przyniesie ona trwałe efekty i przyczyni się do poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci w Polsce. Ma to ogromny wpływ na kształtowanie przyszłych nawyków zdrowotnych – podkreśla Profesor Dorota Olczak-Kowalczyk, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.
Działania edukacyjne na rzecz prawidłowego dbania o zdrowie jamy ustnej budują społeczną świadomość. To najlepsza droga, do poprawy stanu uzębienia Polaków. Edukację należy rozpoczynać na wczesnym etapie, aby jak najwcześniej uczyć dzieci jak prawidłowo dbać o zęby, by zapobiegać próchnicy. Należy podkreślić, że kluczową rolę w całym procesie odgrywają rodzice i opiekunowie. Ich ogromną rolą jest budowanie prawidłowych nawyków oraz wprowadzania zasad higienie jamy ustnej do codziennej rutyny – zaznacza Profesor Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Prorektor ds. Strategii Rozwoju UM we Wrocławiu.
Działania promujące program „Dziel się Uśmiechem” obejmą TV, radio, digital, współpracę z Influencerami, materiały POS oraz działania PR. Za kreację i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się grupa Garden of Words, z kolei agencja MediacomEssence zakupiła media.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie programu: https://www.mojorbit.pl/program-dziel-sie-usmiechem
[1] Źródło: Monitorowanie stanu zdrowia jamy ustnej populacji polskiej i jego uwarunkowań w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 6, i 10 oraz 15 lat w 2018 roku, red. Dorota Olczak-Kowalczyk. Oficyna Wydawnicza Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2019.
[2] WHO Global Oral Health Report, 2022 r.

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.