Komunikaty PR

Rynek diet pudełkowych w Polsce przyciąga zagranicznych inwestorów

2023-10-03  |  15:00
Do pobrania Notka ( 0.12 MB )

Chociaż dla popularnej w Polsce branży cateringów dietetycznych ostatnie lata były łaskawsze niż dla reszty gastronomii, to wysoka inflacja, wzrost cen żywności, energii i zaburzenia łańcuchów dostaw i silna konkurencja nie oszczędziły wielu zwłaszcza mniejszych biznesów. Dlaczego kolejne firmy decydują się wejść na ten rynek i na co mogą na nim liczyć? O potencjale nowych podmiotów w branży mówi Roman Siutkowski, dyrektor operacyjny czeskiej firmy cateringowej NutritionPro, od niedawna działającej w Polsce.

Czas i środki na rozwój

Chociaż rynek cateringowy mocno odczuł skutki kryzysu gospodarczego, to w przeciwieństwie do innych sektorów HoReCa tendencja jest na nim cały czas wzrostowa. Nowi gracze mimo wyzwań związanych z wejściem w tak konkurencyjny segment dostrzegają w nim duże możliwości. – Według naszych szacunków w kraju o 38 milionach mieszkańców codziennie dostarczanych jest ok. 150 tys. paczek. Jest zatem wciąż duże pole do manewru – mówi Roman Siutkowski, dyrektor operacyjny NutritionPro, działającej w Czechach, Niemczech i teraz w Polsce.

Jak tłumaczy przedstawiciel marki, wiele firm na rynku gra wyłącznie ceną. Wszelkie ekonomiczne dołki natychmiast się więc odbijają - najpierw na klientach przez spadek jakości, zaraz potem na samych firmach przez spadek liczby klientów. – Pod tym względem zdecydowanym atutem NutritionPro jest struktura finansowania oparta na funduszach inwestycyjnych, która gwarantuje czas oraz środki niezbędne na rozwój. Ich brak często nie pozwala swobodnie funkcjonować, zwłaszcza na początku, małym prywatnym przedsiębiorstwom. My natomiast mamy dużą elastyczność i możliwość skoncentrowania się na rozwijaniu wartościowej oferty, podnoszeniu jakości i budowaniu zaufania klientów – wyjaśnia.

Jako kolejny argument za wejściem do Polski wskazuje doświadczenie. – Mamy doświadczenie po pierwsze zdobywane bezpośrednio na rynkach czeskim i niemieckim, a po drugie to, które ma za sobą rynek polski. Nie popełnimy już błędów, na który się uczył. Takie zaplecze może zabezpieczać efektywne wejście do segmentu, a nawet stać się źródłem przewagi, pod warunkiem, że z tych lekcji umie się wyciągnąć odpowiednie wnioski – dodaje Siutkowski, który nota bene przez blisko pięć lat pracował jako dyrektor generalny w jednej z wiodących firm cateringowych w Polsce.

Miejsce na rewolucje jest

Za swoją misję na polskim rynku NutritionPro obrało zrewolucjonizowanie średniego segmentu cenowego branży w zakresie jakości posiłków, wskazując na szereg niezaspokojonych przez rynek potrzeb. – Wystarczy spojrzeć na przykład diet specjalistycznych. Niby na rynku jest ich dużo, ale po analizie okazuje się, że to powtarzające się posiłki krążące pod innymi etykietami, tymczasem tysiące osób potrzebuje żywienia z prawdziwego zdarzenia. Sam jako pacjent bariatryczny jestem tego przykładem – mówi Roman Siutkowski, który kompleksowo nadzoruje proces przygotowywania posiłków w NutritionPro. – Profesjonalne żywienie zarządzane w wygodny sposób to cel, do którego od początku sukcesywnie dążymy. Potwierdzają to wysokie realne oceny dań wystawiane przez klientów, a także średnia długość zamówienia, imponująca nawet dla osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży.

Miejsce na zmiany i wyróżnienie się na rynku NutritionPro widzi także w kilku innych obszarach. Jak tłumaczy dyrektor operacyjny, wiele niezadowolenia klientów i negatywnych komentarzy dotyczy dowożenia posiłków: – Forma dostawy diet pudełkowych w Polsce nie cieszy się dobrą opinią, a jednocześnie bardzo mocno determinuje myślenie o całej usłudze cateringowej. To pole do prawdziwej rewolucji. Oprócz tego zagraniczny inwestor, którego marka narodziła się w startupowym środowisku technologicznym, to potencjalnie atrakcyjny pracodawca. – Możliwość pracowania i uczenia się w międzynarodowym zespole, codziennego szlifowania języka i wymiany pomysłów z ludźmi z innych kultur, o innym spojrzeniu na branżę to atrakcyjna rzadkość w tym segmencie. Stwarza to z jednej strony przyjazne i motywujące środowisko pracy, a z drugiej warunki sprzyjające kreatywnemu myśleniu i biznesowej oryginalności. Taki duet na pewno ma szansę wnieść świeżość na polski rynek cateringowy – puentuje Siutkowski. 

***

NutritionPro to założona w 2019 roku w Czechach firma, zajmująca się opracowywaniem, przyrządzaniem i dostarczaniem klientom diet pudełkowych. Po sukcesie lokalnym marka rozwinęła swoją działalność o dwa kolejne rynki, niemiecki i polski. Misją marki jest powrót do korzeni dietetyki i zapewnianie najwyższej jakości posiłków zgodnych z wytycznymi międ

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.