Komunikaty PR

Rynek pracy w branży fotowoltaicznej

2021-08-09  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Miciuła-Szlachta
VOSTI

Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/

Rosnąca popularność fotowoltaiki w ostatnich latach spowodowała także wzrost zatrudnienia w sektorze. Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energii Odnawialnej (IRENA), na świecie sektor OZE zatrudnia już prawie 12 mln osób, w tym blisko 100 tys. osób w Polsce. Rośnie zapotrzebowanie zarówno na pracowników ekip instalatorskich, jak i sprzedawców. Specjaliści prognozują, że ta tendencja utrzyma się w przyszłości. Jak wygląda obecnie rynek pracy oraz zarządzanie personelem w tej branży?

Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany na rynku pracy. Wiele osób straciło zatrudnienie lub musiało zmienić branżę. Wszystko wskazuje na to, że kryzys nie dotknął branży fotowoltaicznej – wiele z nich, jak np. Vosti zwiększyło wtedy zatrudnienie. Firma dynamicznie się rozwija. Wystartowała 3 lata temu, zatrudniając 14 osób, a obecnie jest ich ponad 350. Duży wpływ na to ma stabilność zatrudnienia, wybór formy umowy, benefity pozapłacowe oraz perspektywy rozwoju.

– W Vosti szczególną uwagę zwracamy na potencjał naszych pracowników. Wierzymy, że każdy ma swoją “supermoc”, już na etapie rekrutacji staramy się znaleźć ją u kandydata. W organizacji dajemy możliwość rozwoju i awansu na wyższe stanowiska. Wiemy, że rozwój pracowników i szkolenia są tak samo ważne dla organizacji, jak i członków naszego zespołu. Oferujemy wszystkim pracownikom szkolenia, od stanowisk zarządczych do specjalistów. Są to zarówno sesje indywidualne, jak i warsztaty grupowe – mówi Kamila Troć, Kierownik Działu Administracji i HR w firmie fotowoltaicznej Vosti.

Benefity pozapłacowe

Zmiana rynku pracodawcy na rynek pracownika spowodowała wzrost wymagań dotyczących benefitów pozapłacowych. W branży fotowoltaicznej bardzo często dla pracowników działających w terenie firmy zapewniają samochód służbowy do użytku prywatnego, telefon komórkowy, opiekę medyczną, kartę multisport, ubezpieczenie emerytalne czy ubezpieczenia grupowe na życie. Oprócz powyższych, w Vosti dostępne są także zniżki na firmowe produkty i usługi, spotkania integracyjne, dofinansowanie do wypoczynku oraz wsparcie finansowe wakacji dla dzieci czy karty przedpłacone. Dużą rolę w motywowaniu pracowników i wzmacnianiu ich lojalności mają działania wspomagające rozwój, takie jak szkolenia wewnętrzne.

– Nasz flagowy projekt to Tytani Vosti; elitarna grupa Doradców Techniczno-Handlowych, która regularnie wykazuje najlepsze wyniki sprzedażowe. W uznaniu swoich zasług, mają możliwość korzystania z dodatkowych przywilejów, związanych zarówno z prowizją, jak i możliwością realnego wpływu na rozwój firmy – mówi Kamila Troć.

Perspektywy zatrudnienia

Firma kładzie nacisk na rozwój narzędzi, na których pracują na co dzień pracownicy, od handlowca po wsparcie sprzedaży, kończąc na administracji. W związku z rozwojem i planami biznesowymi, otwarto rekrutacje na doradców techniczno-handlowych i ankieterów terenowych oraz specjalistów ds. wsparcia sprzedaży

– Najwięcej rekrutacji prowadzimy na Doradców Techniczno-Handlowych i Ankieterów terenowych – obecnie otwartych jest około 25 rekrutacji w całej Polsce. Rozwijamy również dział IT, gdzie szukamy programistów hurtowni danych, osób do obsługi service desk, support oraz digital marketingu. Warto podkreślić, że dajemy szansę osobom z mniejszych miejscowości. Pracownicy dostają auto służbowe i elastycznie mogą dojeżdżać do oddziału oraz klientów – mówi Kamila Troć.

W tym roku Vosti po raz drugi zostało laureatem nagrody Solidny Pracodawca, przyznawanej firmom o wysokiej kulturze organizacyjnej, stosującym nowoczesne metody zarządzania personelem i wyróżniającym się troską o pracownika. – Zwracamy szczególną uwagę na drugiego człowieka. Bez względu na stanowisko czy wiek, wszyscy odnosimy się do siebie z szacunkiem. Stawiamy na bezpośredniość i unikanie zbędnego dystansu, na wszystkich szczeblach. To dzięki naszym pracownikom możemy chwalić się takim tytułem, bez zespołu, ich zaangażowania, chęci wsparcia nie osiągnęlibyśmy tej nagrody. Każdego dnia udowadniają swoimi postawami, że warto dążyć do postawionego celu i nie ma dla nas wyzwań, z którymi byśmy sobie nie poradzili – dodaje Kamila Troć.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.