Komunikaty PR

Rynek walutowy wart miliardy – podsumowanie wydarzeń w 2021 r.

2022-02-03  |  07:13
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna
Katarzyna

Poznań
61-608 Poznan
ka|interia.pl| |ka|interia.pl
+48 111 111 111
interia.pl

Jak wygląda dziś wartość rynku kantorów internetowych w Polsce oraz jakie wydarzenia wpłynęły na rynek walutowy w 2021? Eksperci Currency One przygotowali raport podsumowujący te zagadnienia i miniony rok. Całą branżę kantorów internetowych szacują na około 60 mld zł. 

 

Rok 2021 był rekordowy w serwisach wymiany walut należących do Currency One. InternetowyKantor.pl i Walutomat zanotowały rekord obrotów, odnotowując dwucyfrowy wzrost rok do roku. Na ten imponujący wynik Currency One wpływ miały przede wszystkim sytuacja na rynkach, spowodowana dużymi wahaniami kursów, związanymi m.in. z pandemią, ale również rozwój samych serwisów i nowe usługi wprowadzone dla klientów. 

- Warto przypomnieć, że w zeszłym roku wdrożyliśmy  m.in. nowe waluty w Walutomacie, nastąpił też rozwój aplikacji mobilnych. Także nasze usługi przelewów natychmiastowych w euro, czyli SEPA Instant, przyniosły małą rewolucję na rynku jeśli chodzi o tę metodę przelewów zagranicznych. Jesteśmy pierwszą polską instytucją, i jak dotąd jedyną, która wprowadziła tę możliwość – wylicza Maciej Przygórzewski, szef Działu Operacyjnego Currency One. 

Cała branża kantorów internetowych notuje w ostatnich dwóch latach wielkie wzrosty. Rok 2021 dla Currency One, jednej z największych spółek na polskim rynku wymiany walut był rekordowy także jeśli chodzi o liczbę przelewów zagranicznych. Wzrosły one o 183 proc. Użytkownicy też chętniej korzystali z nowych metod wpłat, o czym świadczy ponad 280-procentowy  wzrost transakcji dokonywanych przez BLIKA, 120 proc. przez Google Pay. Wzrosła również średnia wartość transakcji, wynosi ona 7650 zł.

Jeśli chodzi o Walutomat i InternetowyKantor.pl w poprzednim roku dało się zauważyć dużo większe zainteresowanie euro – o 15,4% zwiększyła się wartość ofert kupna na parze EUR/PLN. Euro było również walutą największego, jednorazowego zlecenia wymiany w wysokości 5 milionów EUR. 

Kto wymienia waluty online? Z danych Currency One wynika, że statystycznie (ok. 47%) są to osoby w wieku 30-45 lat, dwóch na trzech klientów to mężczyźni. 

Aby poznać szczegóły podsumowania zeszłego roku, jeśli chodzi o rynki walutowe i kantory internetowe, a także to jakimi wydarzeniami będą żyły rynki w 2022 roku, zapraszamy do pełnej lektury raportu przygotowanego przez Currency One SA, który można znaleźć pod linkiem:

https://currency-one.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/02/Raport-Currency-One-2022.pdf

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Katarzyna
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.