Są oferty na sfinansowanie nowych pociągów Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie kontynuują proces inwestycji taborowych. Dolnośląski przewoźnik otrzymał oferty na kredyty, które mają zapewnić sfinansowanie nowych pociągów.
Mimo trudnej sytuacji branży kolejowej, Koleje Dolnośląskie kontynuują inwestycje w nowy tabor. W maju spółka ogłosiła dwa przetargi na udzieleniu kredytów bankowych na sfinansowanie zakupu pojazdów w ramach realizowanego projektu „Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska – zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym”.
W postępowaniach spółka oczekiwała zabezpieczenia wkładu własnego w związku z planowanym pozyskaniem nowych jednostek trakcyjnych oraz udzielenia kredytu na zapłatę podatku VAT od tych transakcji. Termin składania ofert upłynął 19 czerwca 2020 r.
Współpracą z Kolejami Dolnośląskimi zainteresowany jest mBank, który przedstawił oferty w obu przetargach.
W zakresie sfinansowania zakupu pięciu nowych, pięcioczłonowych pojazdów elektrycznych, propozycja banku w zakresie kosztu kredytu w obu zadaniach, obejmujących wkład własny oraz zapłatę podatku VAT, wyniosła 10,1 mln złotych.
W drugim postępowaniu, obejmującym kredyt na zakup sześciu nowych zespołów trakcyjnych, oferta dot. kosztu kredytu wyniosła łącznie dla obu zadań 9 mln złotych.
Koleje Dolnośląskie są w trakcie analizy tych ofert. Oczekują również na propozycje producentów w powtórzonym postępowaniu na zakup dwóch dwuczłonowych składów spalinowych. Przetarg na ich dostawę został ogłoszony 19 czerwca 2020 r.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.