Komunikaty PR

Santander Leasing rozpoczął współpracę z Elocity

2021-04-01  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maciek Sokołowski
Attention Marketing

Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Santander Leasing, jedna z największych spółek leasingowych w Polsce, nawiązał współpracę z Elocity, firmą oferującą kompletny system zarządzania stacjami ładowania aut elektrycznych dla biznesu.

 

Oferta Elocity skierowana jest do wszystkich podmiotów, które dysponują prawem do miejsca parkingowego i odpowiednim przyłączem prądowym. Zgodnie z danymi spółki z pierwszego kwartału 2021 r. największe zainteresowanie wykazują zarządcy dużych nieruchomości, przede wszystkim powierzchni handlowych oraz biurowych, deweloperzy, firmy kurierskie, dla których elektryczny transport jest optymalnym rozwiązaniem oraz jednostki samorządu terytorialnego.

 

- Umowa z Elocity to kolejny krok w poszerzeniu naszej oferty w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce. Oferta w zakresie finansowania “zielonych” środków trwałych, zarówno pojazdów jak i segmentu maszyn i urządzeń oraz fotowoltaiki, od ponad 10 lat stanowi kontynuację strategii wspierania eko-inwestycji. Tylko w całym 2020 r. sfinansowaliśmy eko-pojazdy o łącznej wartości prawie 164  mln zł, co daje dynamikę 19 proc. r/r. Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. powinien przynieść kolejne wzrosty, a przyczyną do tego będzie m.in. dalszy rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych czy też możliwość uzyskania wsparcia ze środków NFOŚiGWmówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.

 

Zgodnie z podpisaną umową o współpracy Santander Leasing będzie dostarczać rozwiązania finansowe w zakresie leasingu stacji ładowania oferowanych przez Elocity. Tym samym przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w rozwój rozwiązań wspierających elektromobilność w będą mogli liczyć na specjalne oferty finansowania dostępne na terenie całej Polski.

 

- Zespół Santander Leasing wykazał się dużym zrozumieniem nowej branży, elastycznym podejściem oraz ogromnym zaangażowaniem. Do pracy nad projektem został oddelegowany zespół pracowników, rozumiejących indywidualne podejście do klienta. Współpraca z jedną z największych grup bankowych na świecie jest dla nas powodem do dumy i satysfakcji. Cieszymy się, że nasz partner finansowy z taką uwagą i pieczołowitością podszedł
do projektu ekologicznego, zaawansowanego technologicznie jakim jest produkt Elocity
– podkreśla Michał Baranowski, prezes zarządu Elocity.

 

Rozwój sieci stacji ładowania jest z oczywistych względów skorelowany z rynkiem sprzedaży samochodów elektrycznych. Jak wynika z Licznika Elektromobilności PSPA oraz PZPM, rok 2020 był w Polsce rekordowy pod względem liczby rejestracji samochodów z napędem elektrycznym. Łącznie pojawiło się ich nad Wisłą prawie 10 tysięcy, czyli o 140 proc. więcej niż rok wcześniej. Z najnowszych informacji przedstawionych przez ekspertów z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 22 009 aut „z wtyczką”, w tym 10 377 samochodów elektrycznych i 11 632 hybryd plug-in.

 

Obecnie stacji ładowania jest w kraju 1 364, co przekłada się na 2 641 punktów. 67 proc. stacji to stacje AC (prąd przemienny), a 33 proc. to DC (prąd stały). Najwięcej stacji ładowania jest oczywiście w Warszawie -160 sztuk. Jak wynika z najnowszego raportu PSPA „Polish EV Outlook 2020”, do 2025 r. w Polsce może powstać nawet 48 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W zakresie infrastruktury prywatnej i półprywatnej, PSPA szacuje polski potencjał nawet na 110 tys. punktów.

 

Elocity jest integratorem elektromobilności, łączy kierowców-użytkowników z operatorami stacji ładowania. Kierowcom oferuje bezpłatną aplikację, umożliwiającą odnalezienie odpowiedniej stacji, uruchomienie ładowania i jego rozliczenie. Z kolei dla przedsiębiorców oferuje elektryczne karty paliwowe oraz możliwość zarządzania flotą. Operatorom, czyli podmiotom chcącym oferować i zarabiać na usłudze ładowania Elocity dostarcza kompletny pakiet, a mianowicie stację ładowania wraz z jej montażem, pozwolenia formalne oraz system do zarządzania stacją ładowania w chmurze.

 

Dodatkowo Elocity posiada swoje autorskie patenty i oprogramowanie, dostosowane do reguł panujących na polskim rynku. Firma ma podpisane umowy dystrybucyjne z renomowanymi producentami stacji ładowania. Spółka oferuje również programy abonamentowe, umożliwiające klientom rozłożenie inwestycji w czasie. Dzięki temu oferta zyskała uznanie wśród podmiotów chcących szybko i sprawnie rozpocząć oferowanie usługi  ładowania samochodów elektrycznych.

 

- W najbliższym czasie oczekujemy dużego wzrostu popytu ze strony wspólnot mieszkaniowych, gdzie potrzeba staje się coraz bardziej paląca: kolejni mieszkańcy osiedli przesiadają się na samochody z napędem elektrycznym i pilnie potrzebują odpowiedniej infrastruktury w miejscu zamieszkania. Spodziewamy się też wzrostu zapotrzebowania na obsługę dużych flot bezpośrednio lub poprzez firmy wynajmu długoterminowego – podsumowuje Michał Baranowski.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero Biuro prasowe
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 23:00

Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT

Dlaczego warto rozwijać karierę w energetyce? Mogli się o tym przekonać uczestnicy Targów Pracy na Wojskowej Akademii Technicznej (WAT). Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbywającego się 17 i 18 kwietnia br. Stoen Operator

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.