Santander Leasing - branża drzewna z dynamiką ponad 55 proc. r/r.
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Według danych Spółki z początku września kluczowymi segmentami, w których nastąpił zdecydowany wzrost wniosków o finansowanie nowych inwestycji był handel, budownictwo i transport. Do tego grona dołącza także branża drzewna, w której tylko do końca sierpnia dynamika rok do roku osiągnęła wzrost ponad 55 proc., a wartość umów ogółem po 8 miesiącach br. osiągnęła poziom inwestycji z całego 2019 roku.
- Na wyniki spółki wpływ miała ścisła współpraca z partnerami w ramach programów finansowania fabrycznego oraz elastyczne rozwiązania oferowane dla klientów i partnerów biznesowych od samego początku pandemii. Po przeanalizowaniu danych z różnych segmentów gospodarki do końca sierpnia widać wyraźnie, że to podejście do zarządzania udzielanym finansowaniem przedsiębiorców był istotny – podkreśla Mariusz Artych, dyrektor rynku maszyn i urządzeń w Santander Leasing. – Pocieszającym jest również fakt, że kolejny segment gospodarki pokazuje iż przedsiębiorcy w mniejszym stopniu obawiają się kolejnych miesięcy br. i realizują swoje inwestycji ze zdwojoną siłą – podsumowuje.
W portfolio Santander Leasing w ramach udzielanego finansowania dla branży drzewnej odgrywają kluczową rolę przede wszystkim programy fabryczne z dwoma istotnymi partnerami - Wood Mizer (finansowanie leasingiem 100 proc.) oraz SCM Group (finansowanie leasingiem od 103 do 105 proc.).
SCM GROUP – od czerwca znaczne odbicie w branży
- Oczywiście nasza firma odczuła skutki pandemii zwłaszcza w jej fazie szczytu ponieważ jesteśmy firmą włoską gdzie mieszczą się zakłady produkcyjne, które urzędowo zostały zamknięte na okres prawie 2 miesięcy. Ilość zamówień drastycznie spadła w miesiącach kwiecień-maj. Co miało związek z obostrzeniami u naszych klientów i braku ciągłości w ich produkcji. Od czerwca br. ilość zamówień jednak znacznie wzrosła ponad poziom sprzed pandemii i w aktualnie spadek z poprzednich miesięcy został pokryty z nadwyżką – mówi Bartosz Dembowy, Trade Sales Manager w SCM GROUP. - Do końca roku poprawimy wynik, także ten rok pomimo pandemii uważamy za bardzo dobry. Co istotne wśród naszych odbiorców notujemy istotny wzrost zainteresowania automatyzacją produkcji. Nasi klienci stawiają również na wzrost konkurencyjności technologicznej i jakościowej na rodzimym, jak i również zagranicznym rynku zbytu – dodaje.
Wood-Mizer z optymizmem patrzy w przyszłość
- Początek pandemii był bardzo trudny z racji na niepewność związaną z jej rozwojem. Wood-Mizer jednak odnalazł się dobrze w nowej rzeczywistości, a kolejne tygodnie i miesiące przyniosły jednak uspokojenie i dopasowując się do ogólnokrajowych zasad postępowania, wypracowaliśmy pewne standardy i procedury, które pozwalają nam normalnie pracować. Mamy wrażenie, że cała branża zareagowała bardzo podobnie
i po pierwszych trudnościach, powoli wraca do stabilizacji. Nie odczuliśmy na szczęście problemów logistycznych, jak również ograniczeń z dostępem do surowców oraz komponentów niezbędnych do produkcji. Oczywiście w tym czasie poszukiwaliśmy nowych narzędzi do przyciągnięcia potencjalnych klientów. Aby zachęcić klientów do inwestowania postanowiliśmy uruchomić atrakcyjną promocję w postaci leasingu 100 proc. i jak się okazało było to strzałem w 10-tkę – podkreśla Krzysztof Kropidłowski – Dyrektor Handlowy Wood-Mizer Industries.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.