Komunikaty PR

SAP Story: Coca-Cola HBC usprawnia logistykę w Europie razem z SAP i Shippeo

2023-08-30  |  09:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje różne branże, w tym zarządzanie łańcuchem dostaw. Analiza predykcyjna oparta o algorytmy uczenia maszynowego i o rozwiązania SAP pozwoliła firmie Coca-Cola HBC usprawnić proces logistyczny, a rozwiązania chmurowe zwiększą o 40% liczbę dostaw monitorowanych w czasie rzeczywistym.

Cyfryzacja łańcucha dostaw to jeden z kluczowych trendów biznesowych. Globalne wyzwania stawiają wiele firm w trudnej sytuacji. Dodatkowo, jak pokazują badania PwC, aż 83% menedżerów uważa, że systemy digital supply chain, w które zainwestowali nie spełniły całkowicie pokładanych w nich oczekiwań. Jednak, aż 86% respondentów wskazało, że inwestycje w cyfryzację logistyki i łańcuchów dostaw są koniecznością. Z kolei jak pokazuje raport Oxford Economics przygotowany na zlecenie SAP, reagowanie w czasie rzeczywistym jest postrzegane jako główna bariera dla sukcesu łańcucha dostaw przez 40% ankietowanych menedżerów.

Jedną z firm, która postanowiła zainwestować w narzędzia pozwalające monitorować łańcuchy dostaw w czasie rzeczywistym, ponieważ w tym widzi jedną z głównych wartości rozwiązań z segmentu digital supply chain, jest Coca-Cola HBC.

Partner Coca-Coli w 29 krajach mierzy się z logistycznym wyzwaniem

Jako jeden z największych na świecie partnerów rozlewniczych The Coca-Cola Company, Coca-Cola Hellenic Bottling Company AG (Coca-Cola HBC) działa w niezwykle złożonym środowisku. Firma jest aktywna na 29 rynkach, gdzie jest wyłącznym partnerem globalnego love brandu i obsługuje 715 milionów konsumentów. Celem organizacji jest utrzymanie pozycji wiodącego gracza w swoim segmencie rynku spożywczego.

Aby zrealizować ten plan, przedsiębiorstwo zdecydowało się wdrożyć rozwiązania cyfrowe, które pozwolą jej przejść z modelu reaktywnego planowania procesów logistycznych na modus operandi zbudowany wokół dokładnej analizy predyktywnej. Coca-Cola HBC potrzebowała rozwiązania zapewniającego monitorowanie transportu w czasie rzeczywistym, co pomogłoby jej usprawnić logistykę, poprawić współpracę z przewoźnikami i podnieść wskaźniki terminowych dostaw do klientów.

Skala wyzwania była ogromna – z rozlewni firmy w ciągu roku wyjeżdża ponad 200 000 w pełni zatowarowanych ciężarówek. Ponieważ do tej pory Coca-Cola HBC korzystała z rozwiązań łańcucha dostaw starszej generacji, mogła tylko w ograniczonym stopniu monitorować dostawy w czasie rzeczywistym, co miało negatywny wpływ na efektywność logistyczną. Firma zdecydowała się sięgnąć po technologie SAP S/4HANA i rozwiązanie Shippeo SAS, aby zoptymalizować, unowocześnić i zdigitalizować swoje łańcuchy dostaw.

– Skala i złożoność naszej działalności wymagają dużego wysiłku administracyjnego i koordynacji z przewoźnikami, co sprawia, że obsługa procesu logistycznego jest czasochłonna. Dzięki integracji SAP S/4HANA z rozwiązaniem zapewniającym monitoring transportu w czasie rzeczywistym, usprawniliśmy operacje logistyczne i poprawiliśmy terminowość dostaw do naszych klientów – zauważa Valentin Radu, Logistics Technology and Automation Manager, Coca-Cola HBC.

Szybkie wdrożenie i wymierne efekty

W ramach trzymiesięcznego projektu, Coca-Cola HBC wdrożyła platformę SAP S/4HANA i wykorzystała SAP Integration Suite do płynnej integracji z platformą monitorującą transport w czasie rzeczywistym Shippeo SAS oraz innymi systemami logistycznymi. Po implementacji rozwiązania dla ponad 100 przewoźników i partnerów w 12 jednostkach biznesowych w dwóch falach, Coca-Cola HBC może teraz śledzić dostawy ładunków w czasie rzeczywistym, zmniejszając koszty transportu przy jednoczesnej poprawie poziomu usług i terminowości dostaw.

Algorytm uczenia maszynowego Shippeo oblicza dokładny szacowany czas przybycia dostawy i przekazuje go w czasie rzeczywistym dostawcom i klientom. Coca-Cola HBC może identyfikować transporty o krytycznym znaczeniu dla firmy i reagować z wyprzedzeniem na możliwe opóźnienia, dostarczać zautomatyzowane dowody dostawy, proaktywnie zarządzać transportami, usprawniać procesy i wykorzystanie zasobów oraz skuteczniej informować wszystkie podmioty zaangażowane w proces logistyczny. Dzięki wykorzystaniu technologii SAP, wiele procesów zostało zautomatyzowanych i nie wymaga już tak dużego zaangażowania zespołu firmy.

Po osiągnięciu pierwotnych celów w zakresie śledzenia dostaw, Coca-Cola HBC wdraża chmurowe rozwiązanie SAP i Shippeo na kolejnych rynkach, dążąc do zwiększenia odsetka dostaw śledzonych w czasie rzeczywistym z 50% do ponad 70%. Wykorzystuje również analizę danych w celu poprawy zarówno poziomu usług, jak i produktywności.

– Oczekiwania związane z terminowością dostaw, obejmujące zarówno dostawy następnego dnia, jak i dostawy w tym samym dniu, stale nabierają na znaczeniu wśród klientów. Wzrost tych oczekiwań wywiera rosnącą presję na funkcjonowanie łańcuchów dostaw. W celu skutecznego zaspokojenia tych coraz wyższych potrzeb, przedsiębiorstwa oferujące produkty i usługi koniecznie muszą wypracować strategie umożliwiające im utrzymanie tempa zmian na rynku. W tym kontekście narzędzia wspomagające cyfrowy łańcuch dostaw stanowią istotne narzędzie, umożliwiające nie tylko monitorowanie procesu transportu w czasie rzeczywistym, ale również umożliwiające szybką reakcję na wszelkie napotkane trudności – zauważa Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain w SAP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.