Komunikaty PR

SAP Story: Panasonic wkracza w kolejne stulecie innowacji

2023-09-06  |  15:10
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Wiele przedsiębiorstw deklaruje, że innowacyjność jest częścią ich firmowego DNA. W przypadku marki Panasonic, dowodów potwierdzających tę deklarację nie brakuje. Można tu przywołać nie tylko historię firmy, która od ponad stu lat wprowadza nowoczesne rozwiązania do gospodarstw domowych. Najświeższym przykładem innowacyjności jest także pomysł na transformację cyfrową całej grupy: projekt o dużej skali, doceniający wagę najnowocześniejszych rozwiązań, ale mocno akcentujący także perspektywę ludzką oraz środowiskową.

Z badań przeprowadzonych przez SAP [1] wynika, że wśród obszarów innowacji, które przedstawiciele firm uważają za kluczowe, znajdują się przede wszystkim innowacje technologiczne (21,5 proc. wskazań), w zakresie produktów i usług (15,5 proc.), zrównoważonego rozwoju (15 proc.) oraz doświadczeń cyfrowych (14.9 proc.). Jak wyważyć te proporcje w ramach konkretnych projektów z zakresu cyfryzacji? Grupa Panasonic, posiadająca ponad miliard klientów na całym świecie, ponad sto lat historii i definiująca się jako innowacyjne przedsiębiorstwo, stanęła w pewnym momencie przed takim właśnie wyzwaniem. Jej głównym celem stało się wejście w kolejny wiek działania szanując historię, ale proponując rynkowi świeże podejście.

Innowacja w DNA

Na początku ubiegłego stulecia założyciel Panasonic, Konosuke Matsushita, postanowił zająć się ogromnym, niezagospodarowanym dotąd rynkiem wysokiej jakości urządzeń gospodarstwa domowego. Przez dziesięciolecia firma wdrażała przeróżne innowacyjne projekty, związane z niemal każdym aspektem życia klientów, od rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo, takich jak oświetlenie rowerowe, poprzez sprzęty usprawniające prace domowe (np. pralki automatyczne), po dostarczanie rozrywki i informacji np. za pośrednictwem najnowocześniejszych odbiorników radiowych i telewizorów.

W czasach zmian Panasonic udowodnił, że jest w stanie definiować się jako organizacja na nowo i zmieniać, by wciąż odnosić sukcesy. Firma z powodzeniem funkcjonowała więc także w momentach kryzysów gospodarczych, wojen czy głębokich przekształceń personalnych. Nie znaczy to jednak, że nie borykała się – jako organizacja zbudowana na tradycyjnych fundamentach – z poważnymi wyzwaniami.

Transformacja napędzająca nowy etap rozwoju

Sprostanie wyzwaniom współczesności, przy zachowaniu swojego unikalnego dziedzictwa – stało się dla organizacji celem, otwierającym kolejne stulecie działalności. Panasonic rozpoczął więc program największej zmiany w historii firmy. Koncepcja o nazwie „PX: Panasonic Transformation”, koncentruje się nie tylko na ulepszaniu infrastruktury IT. Pokazuje także, że organizacja stawia IT i technologię w centrum swojej strategii zarządzania i chce je traktować jako paliwo dla kluczowych zmian na poziomie biznesowym i zarządczym.

– Po ponad 100 latach doskonalenia i odkrywania siebie na nowo, osiągnęliśmy punkt kulminacyjny. U podstaw naszej organizacji leży przekonanie, że przedsiębiorstwa powinny mieć wkład w rozwój społeczeństwa, napędzając dobrobyt i pomagając ludziom prowadzić satysfakcjonujące życie. Aby moderować rozwój, powstał więc program PX: Panasonic Transformation. To największa zmiana, jaką firma kiedykolwiek przeprowadzała i największe wyzwanie w naszej historii – mówi Hajime Tamaoki, dyrektor wykonawczy i CIO w Panasonic Holdings.

PX nie jest oczywiście pierwszą transformacją firmy. Od innych procesów tego typu różni się jednak skalą. Panasonic to w istocie ogromny konglomerat, zbiór wielu różnych firm, z których każda ma własną, unikalną charakterystykę. Wspieranie cyfrowej zmiany każdej gałęzi biznesu i jednoczesne podnoszenie poziomu IT w całej grupie, to bez wątpienia wymagający proces.

Łańcuchy dostaw, ludzie i ekologia

Wśród najpilniejszych zagadnień, wymagających rozwiązania w Panasonic, znalazły się problemy, wynikające ze strat w łańcuchu dostaw. Część z nich była spowodowana m.in. procesami, które uważano za konieczne w przeszłości. Obecnie firma skupia się jednak przede wszystkim na standaryzacji działań w tym zakresie, aby zwiększać wydajność i umieszczać te zmiany w kontekście środowiskowym. Dlatego, dążąc do przyspieszenia transformacji całego łańcucha wartości, Panasonic wybrał rozwiązanie RISE with SAP, wspierając inteligentną, zrównoważoną wizję przedsiębiorstwa.  Projekt ma na celu przekształcenie modeli i procesów biznesowych oraz obejmuje strategię poprawy doświadczeń pracowników. Towarzyszy mu głębokie przekonanie, że wszystkie te działania bezpośrednio wpływają na rozwój całej grupy. Ważnym aspektem dla organizacji jest także odpowiednia komunikacja tych założeń pracownikom. Dzięki temu rozumieją oni cel zwiększania wartości dla klientów i doskonalenia operacji wewnętrznych.

Ważnym elementem aktualnej strategii Panasonic jest też redukcja emisji gazów cieplarnianych. Już w 2017 r. firma rozpoczęła program zmniejszania zużycia energii i rozwijania działalności w zakresie wytwarzania i magazynowania jej tak, aby do 2050 r. wytwarzana energia przewyższała zużycie. Aby przyspieszyć ten proces i ograniczyć emisje generowane przez Grupę Panasonic i jej interesariuszy, zdecydowano się na szereg technologicznych zmian. Firma rozwija więc w tym celu m.in. projekty z zakresu energetyki wodorowej, ekologicznego transportu czy też produkty związane z jakością powietrza i klimatyzacją.

– Tradycyjne przedsiębiorstwa zajmujące się m.in. elektroniką użytkową stoją obecnie w obliczu ogromnych wyzwań, nie tylko biznesowych. Odpowiedzią jest oczywiście nowoczesna technologia i transformacja, ale tylko taka, która uwzględnia w odpowiedni sposób kwestie zrównoważonego rozwoju i optymalnego wykorzystania zasobów. Technologia teraźniejszości i przyszłości musi być także zakotwiczona w ludzkich potrzebach i ludzkiej perspektywie. Przyszłość należy więc do organizacji, które rozumieją takie mechanizmy i już teraz biorą pod uwagę każdy z tych obszarów, rozpoczynając kompleksowe projekty cyfryzacji – komentuje Piotr Ferszka, prezes zarządu SAP Polska.


[1] Źródło: Research: Bridging the Gap Between Sustainability and Financial Metrics, https://www.sap.com/poland/insights/research/bridging-the-gap-between-sustainability-and-financial-metrics.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.