Südzucker Polska S.A. przeznaczył prawie 1 mln zł na rzecz obywateli Ukrainy

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Wsparcie materialne i produktowe, udostępnienie mieszkań czy stworzenie dodatkowych miejsc pracy – tak na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy Südzucker Polska S.A. wspierał obywateli Ukrainy uciekających przed wojną. Dotychczas na działania pomocowe firma przeznaczyła blisko 1 mln złotych.
Otwartość i nieustająca gotowość do pomocy sprawiają, że dotknięci konfliktem zbrojnym obywatele Ukrainy, odnajdują w Polsce bezpieczną przystań. W działania pomocowe od początku marca ubiegłego roku włącza się także Südzucker Polska S.A. Aktywność firmy ma charakter wielopłaszczyznowy i wynika zarównano z bieżących, jak i długoterminowych potrzeb.
Wsparcie dla 30 organizacji pozarządowych
Producentowi Cukru Królewskiego dotychczas udało się wesprzeć działania aż 30 różnych organizacji, w tym samorządów, szkół, kościołów, fundacji, stowarzyszeń, domów opieki czy schronisk. Z większością jednostek firma pozostaje w stałym kontakcie i reaguje na doraźne potrzeby ich beneficjentów. Za pośrednictwem wspomnianych organizacji, na rzecz obywateli Ukrainy, Südzucker Polska S.A., przekazał prawie 60 tys. kilogramów cukru oraz sprzęt elektroniczny w postaci laptopów, tabletów, słuchawek czy drukarek, niezbędny do kontynuowania w Polsce pracy i nauki. Udzielił również wsparcia finansowego, w kwocie 125 tys. złotych, na zakup produktów pierwszej potrzeby – żywności, środków czystości, pościeli i wielu innych.
Mieszkania dla 30 obywateli Ukrainy
Südzucker Polska S.A. udostępnił także swoje lokale mieszkalne 7 ukraińskim rodzinom. Zostały one uprzednio wyremontowane i w pełni przygotowane do przyjęcia gości. Bezpieczne schronienie i godne warunki do życia uchodźcy wojenni znaleźli w mieszkaniach pracowniczych, zlokalizowanych na terenie Cukrowni Cerekiew, Strzelin i Świdnica. Dodatkowo 6 spośród przybyłych osób zostało zatrudnionych w zakładach produkujących cukier marki Cukier Królewski.
Niemal 1 mln zł na działania pomocowe
Na dotychczasowe działania na rzecz obywateli Ukrainy Südzucker Polska S.A. przeznaczył niemal 1 mln złotych, jednak jak zapewniają jego przedstawiciele, firma nadal jest gotowa, aby pomagać. - Polacy od początku wybuchu wojny w Ukrainie udowadniają, że w tak trudnych chwilach największą moc ma międzyludzka solidarność. My także, przez cały ten czas, staramy się być czujni na potrzeby i nieść realną pomoc osobom szukającym schronienia w Polsce. Cel jest jeden – wsparcie konkretnych ludzi w rzeczywistej potrzebie. I choć w jakimś stopniu udało się go osiągnąć, wiemy, że to nie koniec trudnych chwil. Dlatego też utrzymujemy stały kontakt z osobami, organizacjami, instytucjami, które wsparliśmy, ale też nawiązujemy nowe kontakty, by móc nadal pomagać. Od samego początku byliśmy nastawieni na długofalowe działania i w tym zakresie nic się nie zmienia. Pozostajemy solidarni z Ukrainą – zapewnia Magdalena Budzyńska, Marketing & Corporate Communication Manager w Südzucker Polska S.A.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.