Sezon na food trucki. O czym pamiętać, wchodząc w świat street food
O food trucku marzy niejeden właściciel lokalu gastronomicznego czy miłośnik dobrego jedzenia. Prowadzenie mobilnego auta czy kampera ze świeżym jedzeniem i orzeźwiającymi napojami brzmi jak doskonały pomysł na sezonowy biznes. Przecież nic tak nie koi festiwalowiczów, jak zimny napój czy w fast food podczas koncertowego szaleństwa. Czy prowadzenie food trucka jest jednak tak proste, jak może się wydawać? Sprawdźmy!
Auto lub przyczepa i formalności, bez których ani rusz!
Sam zakup food trucka może być już dość dużym wyzwaniem finansowym, choć dobry sprzęt z pewnością posłuży właścicielom na wiele owocnych sezonów. Samochód to jednak nie wszystko. Powinien być on odpowiednio zaprojektowany i wyposażony w specjalny system do przechowywania żywności. Bezpieczeństwo żywności, higiena i odpowiednie warunki zgodne z wymogami sanepidu to podstawa prowadzenia mobilnej gastronomii.
Ponadto właściciel powinien zadbać o cały komplet dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność, a więc między innymi badania sanepidarno-epidemiologiczne. Do tego oczywiście dowód rejestracyjny pojazdu i szereg innych dokumentów związanych z miejscem prowadzenia sprzedaży. Zbierając wszystkie te formalności okazuje się, że powstaje z nich naprawdę imponujący stosik. Warto zacząć kompletować je z większym wyprzedzeniem.
Produkty, produkty i jeszcze raz jakość
O popularności food trucka decyduje wiele aspektów. Jego lokalizacja, reklama, obsługa, opinie innych, a także – lub przede wszystkim – jakość serwowanych produktów. Gdy nie ma wokół konkurencji i jako jedyni oferujecie lody w skwarne przedpołudnie w pobliskim parku, sytuacja jest nieco łatwiejsza. Nie zawsze jednak wszystkie okoliczności składają się na naszą korzyść. Po dobry, jakościowy, smaczny produkt z przyjemnością wrócą nawet bywalcy innych pobliskich miejsc.
Choć możliwości serwowanych dań czy napojów w food trucku są ograniczone, warto zadbać przede wszystkim o świeżość i jakość półproduktów. Soczyste cytrusy w mobilnym barze z zimnymi napojami leżącymi na lodzie, apetyczne słodkości jako dodatek do aromatycznej, świeżo mielonej kawy lub zielone, pachnące zioła jako uzupełnienie grillowanych kanapek czy fast foodów. Te dodatki nie tylko nadają się do wykorzystania w przyrządzaniu przekąsek, ale też przyciągają wzrok przechodniów, sprawiając, że stają się głodni.
Kompaktowy, lecz niezawodny sprzęt
Poza formalnym przygotowaniem się do prowadzenia działalności, warto zwrócić też uwagę na rozwiązania techniczne i technologiczne, a więc wszystkie maszyny umożliwiające przygotowanie czy podgrzanie dań i napojów z półproduktów oraz sprzęt do składania zamówienia i rozliczeń z klientem. Im mniej zawodne urządzenia, lepsze produkty i szybsza, wygodna obsługa, tym korzystniejsze opinie i rekomendacje klientów. A to one – w świecie przebodźcowanym różnymi komunikatami i fake newsami – znacząco zyskują na wartości.
Food trucki charakteryzuje bardzo ograniczona przestrzeń w środku, stąd właściciele podejmują wiele starań, by jak najlepiej zagospodarować każdy dostępny skrawek. Takim biznesom dostawcy sprzętu rekomendują najmniejszy możliwy pakiet urządzeń.
My, jako producent oprogramowania do obsługi klientów, zwracamy także uwagę, jak ważne jest działanie systemu w trybie offline. Jest to podstawa w miejscach z gorszym zasięgiem, a przecież nie połączenie internetowe staje się wyznacznikiem lokalizacji, w której stanie dany food truck. Właśnie takie funkcjonalności posiada nasze oprogramowanie – iD POS – które jest świetnie dostosowane do prowadzenia food trucków – komentuje Mateusz Dudek, przedstawiciel marki iD POS.
Piękne majowe weekendy, które skłaniają nas do wyjścia z domu, to także najlepszy moment na otwarcie food trucka. Choć przygotowań jest całe mnóstwo, to widok zadowolonych klientów, kosztujących w blasku letniego słońca specjałów danego punktu, wynagrodzą trud włożony w otwarcie mobilnej gastronomii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.