Sezon rowerowy dłuższy niż przed rokiem. KROSS sprzedał o 37% więcej rowerów r/r

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Sezon rowerowy dłuższy niż przed rokiem. Polacy jesienią nadal chętnie jeżdżą na rowerach i kupują nowe. Sprzedaż detaliczna rowerów KROSS w październiku wyższa o 37% r/r
Jesień to wciąż dobry czas na wykorzystanie roweru jako codziennego środka transportu lub sposobu na rekreację. Dobra pogoda sprzyja rowerzystom, a wysokie ceny paliw utwierdzają ich w przekonaniu, że rower to najlepszy sposób na codzienne dojazdy. To też jeden z najtańszych sposobów na udaną weekendową rekreację. Polacy doceniają korzyści, jakie niesie za sobą wybór jednośladów, nie czekają też do wiosny z podjęciem decyzji zakupowych. Producenci rowerów, którzy śledzą trendy i przewidują preferencje konsumentów, mogą wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Jesienna sprzedaż rowerów KROSS, lidera polskiego rynku rowerowego jest wyższa wobec ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych modeli w kraju zwiększyła się o 37%, a samych modeli elektrycznych o 141%.
Rowerowa jesień
Do tej pory panowało przekonanie, że wraz z nadejściem września, sezon rowerowy ma się ku końcowi. Osoby wracające po wakacjach do codziennych dojazdów do pracy lub szkoły, zwykle wybierały inne środki komunikacji. W tym roku sprzyjająca aura oraz sytuacja ekonomiczna wpłynęły na znaczne wydłużenie sezonu rowerowego. Dane sprzedażowe firmy KROSS wyraźnie pokazują, że Polacy chcą nadal jeździć rowerami. Według najnowszych danych, sprzedaż modeli oferowanych przez KROSS, we wrześniu i w październiku wzrosła odpowiednio o 38% i 37% względem roku ubiegłego. Modele elektryczne KROSS cieszą się szczególną popularnością. Ich sprzedaż w tym samym okresie wzrosła odpowiednio o 242% i 141% względem tego samego okresu w 2021 roku. Na decyzje konsumentów wpłynęły kwestie ekonomiczne – wysokie ceny paliw i potrzeba szukania oszczędności w związku z rekordową inflacją. Ważną rolę odgrywa także szybsze podróżowanie rowerem w coraz bardziej zakorkowanych miastach, a wykorzystanie e-roweru pozwala dojechać dalej bez zmęczenia.
- Uważnie obserwujemy trendy na rynku rowerowym i z dużym zainteresowaniem śledzimy, jak zmieniają się przyzwyczajenia i preferencje zakupowe Polaków. Rower to dziś bardzo atrakcyjna forma rekreacji weekendowej oraz oszczędna możliwość dojazdu do pracy. Jesteśmy dobrze przygotowani i nadal mamy w ofercie szeroki wybór modeli w wielu kategoriach produktowych. Co trzecia Polka i Polak rozważający zakup, chce kupić rower marki KROSS – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
Rowerowa rewolucja, która rozpoczęła się w 2020 roku przyspieszyła z powodu pandemii koronawirusa. Mieszkańcy Polski i wielu innych europejskich krajów zmienili swoje przyzwyczajenia dotyczące codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Wiele miast podążyło za potrzebami rynku. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. Pandemia wpłynęła także na sposób, w jaki przemieszczamy się na co dzień – wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze, odkryło, że nie tylko jest to bezpieczny sposób na dojazd do pracy w czasie pandemii, ale też doskonała forma na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną. I – co ważne – nie tylko wiosną i latem, ale również jesienią, a nawet w okresie zimowym.
- Dbamy o to, aby jesienią dostępność rowerów była równie wysoka jak wiosną i latem, ponieważ takie są oczekiwania naszych klientów. Widzimy, że coraz więcej osób przesiada się na rowery i rośnie liczba tych, dla których sezon rowerowy może trwać cały rok – dodaje Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
Rekordowy sezon i ambitne plany
W sezonie 2022 KROSS umocnił pozycję lidera, zanotował rekordowe wyniki i najwyższą sprzedaż w historii firmy. KROSS jest marką pierwszego wyboru, preferowaną i polecaną przez klientów. Producent rozbudowuje sieć salonów firmowych, rozwija sieć partnerską i poszerza obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma inwestuje w budowę rozpoznawalności marki, dzięki czemu jest już numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii.
Z elektrykami w przyszłość
Podsumowanie danych sprzedażowych potwierdza, że rowery elektryczne to nowa rewolucja w świecie jednośladów. Zainteresowanie e-rowerami rośnie bardzo dynamicznie. KROSS odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży latem – w lipcu było to 34% wzrostu r/r a w sierpniu 97% r/r. Ale spektakularne dane przyszły jesienią. Sprzedaż rowerów elektrycznych KROSS była we wrześniu wyższa o 242% niż przed rokiem, a w październiku wzrost wyniósł 141% wobec 2021. Widząc rosnące zainteresowanie dilerów rowerami z tej kategorii, firma w najbliższym sezonie przewiduje ponad dwukrotny wzrost liczby sprzedanych rowerów elektrycznych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.