SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB

SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, umacnia swój pozytywny wpływ na lokalne gospodarki. Firma zleciła firmie doradczej Oxford Economics oszacowanie swojego wpływu gospodarczego na kluczowych rynkach europejskich – we Francji, Włoszech i Polsce – aby lepiej zrozumieć oddziaływanie SHEIN w UE i ukierunkować planowanie kolejnego etapu rozwoju i inwestycji w tym ważnym regionie.
W Polsce, będącej strategicznym rynkiem dla firmy, działalność SHEIN wygenerowała w 2023 roku 119 mln euro wkładu do wartości dodanej brutto do krajowego PKB i przyczynił się do powstania ponad 2000 miejsc pracy w tym samym roku.
W Europie (Francja, Włochy i Polska) SHEIN przyczynił się do utworzenia ponad 6100 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, a także do wzrostu europejskiego PKB o 1,1 mld euro. Firma sukcesywnie umacnia swoją obecność w regionie, realizując strategię lokalizacji. Oprócz centrali regionu EMEA znajdującej się w Irlandii SHEIN posiada obecnie biura w Belgii, we Francji, Włoszech, w Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Dodatkowo, firma prowadzi centra dystrybucyjne w okolicach Wrocławia w Polsce oraz Stradelli we Włoszech, w których powstały tysiące lokalnych miejsc pracy.
SHEIN zapoczątkował kilka inicjatyw mających na celu wspieranie rozwoju projektantów i artystów. Do tej pory ponad 600 europejskich twórców dołączyło do SHEIN X – programu, który pomaga początkującym projektantom z powodzeniem wprowadzać na rynek swoje kolekcje i produkty. Program ten wspiera uczestników na każdym etapie: od rozwoju produktu po produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Według badania Oxford Economics projektanci ci stanowią prawie 15% spośród ponad 4500 osób, które podpisały globalne kontrakty w ramach inicjatywy SHEIN X, co podkreśla silną pozycję kreatywnych talentów w Europie. Według globalnej ankiety prawie ośmiu na dziesięciu uczestników stwierdziło, że program SHEIN X umożliwił im sprzedaż międzynarodową, a ponad połowa przyznaje, że program znacznie zwiększył ich możliwości cyfrowe.
Zgodnie ze swoją strategią innowacji SHEIN ogłosił już ważne inwestycje planowane w przyszłości. Marka w ciągu 5 lat przeznaczy 10 mln euro, by wesprzeć 250 nowych europejskich artystów, natomiast kwotę 200 mln euro otrzymają start-upy koncentrujące się na gospodarce obiegu zamkniętego w UE i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo 50 mln euro przekazane zostanie na inicjatywy ESG, wspierające marki i projektantów.
Aby uzyskać więcej informacji na temat wpływu ekonomicznego SHEIN i jego przyszłych planów, odwiedź stronę Oxford Report.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.