Komunikaty PR

SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB

2024-12-20  |  08:00
Biuro prasowe

SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, umacnia swój pozytywny wpływ na lokalne gospodarki. Firma zleciła firmie doradczej Oxford Economics oszacowanie swojego wpływu gospodarczego na kluczowych rynkach europejskich – we Francji, Włoszech i Polsce – aby lepiej zrozumieć oddziaływanie SHEIN w UE i ukierunkować planowanie kolejnego etapu rozwoju i inwestycji w tym ważnym regionie.

W Polsce, będącej strategicznym rynkiem dla firmy, działalność SHEIN wygenerowała w 2023 roku 119 mln euro wkładu do wartości dodanej brutto do krajowego PKB i przyczynił się do powstania ponad 2000 miejsc pracy w tym samym roku.

W Europie (Francja, Włochy i Polska) SHEIN przyczynił się do utworzenia ponad 6100 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, a także do wzrostu europejskiego PKB o 1,1 mld euro. Firma sukcesywnie umacnia swoją obecność w regionie, realizując strategię lokalizacji. Oprócz centrali regionu EMEA znajdującej się w Irlandii SHEIN posiada obecnie biura w Belgii, we Francji, Włoszech, w Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Dodatkowo, firma prowadzi centra dystrybucyjne w okolicach Wrocławia w Polsce oraz Stradelli we Włoszech, w których powstały tysiące lokalnych miejsc pracy.

SHEIN zapoczątkował kilka inicjatyw mających na celu wspieranie rozwoju projektantów i artystów. Do tej pory ponad 600 europejskich twórców dołączyło do SHEIN X – programu, który pomaga początkującym projektantom z powodzeniem wprowadzać na rynek swoje kolekcje i produkty. Program ten wspiera uczestników na każdym etapie: od rozwoju produktu po produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Według badania Oxford Economics projektanci ci stanowią prawie 15% spośród ponad 4500 osób, które podpisały globalne kontrakty w ramach inicjatywy SHEIN X, co podkreśla silną pozycję kreatywnych talentów w Europie. Według globalnej ankiety prawie ośmiu na dziesięciu uczestników stwierdziło, że program SHEIN X umożliwił im sprzedaż międzynarodową, a ponad połowa przyznaje, że program znacznie zwiększył ich możliwości cyfrowe.

Zgodnie ze swoją strategią innowacji SHEIN ogłosił już ważne inwestycje planowane w przyszłości. Marka w ciągu 5 lat przeznaczy 10 mln euro, by wesprzeć 250 nowych europejskich artystów, natomiast kwotę 200 mln euro otrzymają start-upy koncentrujące się na gospodarce obiegu zamkniętego w UE i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo 50 mln euro przekazane zostanie na inicjatywy ESG, wspierające marki i projektantów.

Aby uzyskać więcej informacji na temat wpływu ekonomicznego SHEIN i jego przyszłych planów, odwiedź stronę Oxford Report.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.