Sieć Agata wdraża w pełni zautomatyzowane rozwiązanie przeciwkradzieżowe
Posiadając 32 wielkopowierzchniowe sklepy na terenie całego kraju, sieć Agata S.A. jest jednym z największych polskich dystrybutorów mebli, oferującym także szeroką ofertę artykułów do dekoracji wnętrz. Chcąc ograniczyć powstawanie strat związanych z kradzieżami oraz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, firma zdecydowała się zaufać Checkpoint Systems i zainstalować system antykradzieżowy oparty na działaniu anten EAS Checkpoint. Nowoczesny system, dzięki możliwości wykorzystania zaawansowanego oprogramowania, dostarcza dodatkowych wartości, generując wiele użytecznych danych, a tym samym przenosząc rozwiązanie EAS na wyższy poziom.
Statystki są nieubłagane i pokazują, że w 2021 r. polska policja stwierdziła ponad 24% więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej i aż o 44% więcej względem roku 2019[1].
- Wybierając rozwiązanie, które miało ograniczyć straty związane z kradzieżą, szukaliśmy w pełni zautomatyzowanego systemu, oferującego znacznie więcej funkcjonalności niż klasyczny „alarm na bramce”. Zależało nam na zautomatyzowanej, zdalnej obsłudze, braku konieczności angażowania pracowników, pełnej i prostej możliwości konfiguracji czy choćby automatycznym raportowaniu. Bardzo istotna była dla nas także możliwość łatwego i prostego zabezpieczenia możliwie największej liczby produktów. Po przeanalizowaniu ofert wielu dostawców zdecydowaliśmy się na rozwiązania Checkpoint Systems, której w naszej ocenie mają najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości – komentuje Łukasz Grzesik, Zastępca Dyrektora Technicznego ds. Bezpieczeństwa w Agata S.A.
Wybrane przez sieć Agata S.A. rozwiązanie ma wiele unikatowych na rynku i przydatnych funkcjonalności, które idealnie wpisują się w potrzeby sklepów o tak szerokim i licznym asortymencie produktów. Podstawą jest zestaw anten EAS zainstalowanych w strefie kasowej, ale sercem rozwiązania jest innowacyjna platforma Checkpoint Store Operations. Oprogramowanie to pozwala w pełni zdalnie kontrolować pracę każdej z anten antykradzieżowych. Dodatkowo automatyczna diagnostyka pozwala wykryć potencjalne anomalie, które mogą wpłynąć na prawidłowe działanie całego systemu, a zdalny serwis Checkpoint może je usunąć niemal w czasie rzeczywistym. System jest również w stanie wykryć urządzenia zakłócające częstotliwości radiowe, zapobiegając w ten sposób kradzieży przez bardziej wyrafinowanych złodziei próbujących zagłuszyć sygnały wzbudzające alarm.
Ogromną zaletą systemu firmy Checkpoint Systems jest generowanie tak zwanej „mapy zdarzeń”. Pokazuje ona wszystkie pożądane, jak i niepożądane alarmy czy ingerencje w pracę systemu. Dzięki temu osoby zarządzające systemem wiedzą, jak często włączają się alarmy, w jakie dni tygodnia, o jakich porach. Pozwala to na precyzyjnie reagowanie na zaistniałe zdarzenia.
- Wiemy, że dla bardzo wielu sprzedawców detalicznych, obok samej skuteczności rozwiązań antykradzieżowych, równie ważna jest możliwość zabezpieczenia jak najszerzej gamy oferowanych produktów. Checkpoint Systems oferuje pełną gamę rozwiązań, które można w pełni dostosować do ochrony każdego towaru – bez względu na jego kształt, kolor czy fakturę. Niektóre z naszych rozwiązań Alpha High-Theft, przeznaczone dla najbardziej wartościowych produktów, mogą również uruchamiać alarm w przypadku próby manipulacji przy nich lub ich usunięcia. To, w połączeniu z naszymi zaawansowanymi antenami EAS i zaawansowaną platformą Store Operations, daje sprzedawcom detalicznym potężne narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi i pozwala im znacznie ograniczyć straty wynikające z tego procederu – dodaje Ewa Pytkowska, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.
[1] https://handelextra.pl/artykuly/257016,sklepy-coraz-czesciej-okradane-dwucyfrowy-wzrost

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.