Sieć Lidl Polska gra z WOŚP już 15 lat i dotychczas zebrała 44 mln zł!
Pomaganie łączy ludzi w dążeniu do poprawy świata, w którym funkcjonujemy na co dzień. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to doskonały przykład inicjatywy, która zdobyła serca milionów Polaków. Lidl Polska kontynuuje swoją wieloletnią współpracę z Fundacją WOŚP, dzieląc się radością pomagania już piętnasty rok z rzędu. 32. Finałowi przyświeca motto „Tu wszystko gra OK!”, a celem działań jest wsparcie leczenia płuc, w odpowiedzi na powikłania wywołane przez pandemię. Zebrane środki przeznaczone zostaną na zakup urządzeń dla oddziałów pulmonologicznych dla dzieci i dorosłych.
Tylko podczas zeszłorocznej edycji, Lidl Polska zebrał aż 5 milionów złotych, co przyczyniło się do ogólnego wyniku – 44 milionów złotych zgromadzonych w ramach współpracy na przestrzeni lat. Tym razem zbiórka WOŚP w sklepach Lidl Polska rozpocznie się już 14 grudnia i potrwa do dnia Finału, czyli 28 stycznia. Natomiast już od 11 grudnia, klienci będą mieli okazję nabyć gadżety oznaczone symbolicznymi serduszkami i grafikami WOŚP, z zakupu których pieniądze również przeznaczone zostaną na realizację celu 32. Finału WOŚP.
„Po raz kolejny w sklepach Lidl znaleźć będzie można nasze finałowe produkty i piękne, pełne kolorów, puszki. Dzięki klientom Lidla, którzy wspierają nas od kilkunastu lat, na zakup sprzętu medycznego i realizację programów medycznych, mogliśmy przeznaczyć aż 44 miliony złotych. Każda złotówka liczy się i każda – w postaci naszych działań – wraca do Polaków. Robimy wszystko, aby kupować najnowocześniejszy sprzęt i prowadzić jak najbardziej skuteczne programy medyczne, a Lidl mocno nam w tym pomaga, za co bardzo dziękujemy” – mówi Jerzy Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wybierając cel 32. Finału wskazała, że pandemia miała poważne konsekwencje dla zdrowia zarówno dzieci, jak i dorosłych. Uwagę na to zjawisko zwróciło także Polskie Towarzystwo Pneumonologii Dziecięcej. Dodatkowo, zanieczyszczenie powietrza w Polsce przyczynia się do wzrostu liczby przypadków chorób układu oddechowego. Podczas tej edycji, WOŚP chce także wesprzeć pacjentów z mukowiscydozą – chorobą, która dotyka około 1 800 osób w Polsce, z czego aż 60% to mali pacjenci.
„Już od piętnastu lat gramy w rytmie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzięki zaangażowaniu naszych klientów i wszystkich pracowników, przekazaliśmy do tej pory na cele działań Fundacji aż 44 miliony złotych. Wierzymy, że i w tym roku zbiórka przyniesie równie imponujące efekty, umożliwiając nam kontynuowanie tej szlachetnej misji” – mówi Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu Lidl Polska.
Pomaganie przez kupowanie
Już od poniedziałku, 11 grudnia, klienci sklepów Lidl Polska będą mogli zaopatrzyć się w gadżety nawiązujące do 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a tym samym – wesprzeć zbiórkę na rzecz osób zmagających się z chorobami płuc. W ofercie sieci pojawią się między innymi koszulki damskie oraz męskie, skarpetki, materiałowe torby oraz akcesoria, takie jak: kubki, długopisy, kalendarze na nowy rok, magnesy na lodówkę czy lunchboxy z okolicznościowymi grafikami. Również od poniedziałku, do asortymentu sklepów Lidl Polska trafią butelki, bidony oraz dzbanki marki Dafi z grafikami nawiązującymi do 32. Finału WOŚP. Zysk z ich sprzedaży trafi na szczytny cel tegorocznego Finału.
W ofercie sieci pojawi się także coś dla najmłodszych – bo zarówno ci mali i ci więksi, powinni znać ważność tej inicjatywy. Puzzle edukacyjne Czuczu, gry ekologiczne Muduko, eko-klocki czy workoplecaki z grafikami WOŚP – każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.