Komunikaty PR

SoftBlue podsumowało I półrocze!

2020-08-17  |  16:40
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ponad 2,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w pierwszym półroczu br. SoftBlue, notowany na NewConnect prekursor tematyki antysmogowej w Polsce. To wynik o ponad 175 proc. wyższy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca zysk netto wyniósł niespełna 0,68 mln zł, a EBITDA osiągnęła wartość prawie 0,84 mln zł. Na wyniki finansowe spółki w raportowanym okresie wpłynęły licznie zawarte kontrakty biznesowe. SoftBlue obecnie koncentruje na pozyskiwaniu nowych kontraktów i klientów  a także budowie własnego Centrum B+R oraz wsparciu biznesowego partnera – InventionMed – w powstaniu bydgoskiego ,,wirtualnego szpitala’’.

- Pierwsze półrocze przyniosło nam znaczny wzrost wyników finansowych w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Wypracowaliśmy r/r ponad 175 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży. Od stycznia osiągnęliśmy prawie 0,68 mln zł zysku netto, wobec straty 1,6 mln zł w pierwszym półroczu 2019 roku. W okresie od kwietnia do czerwca br. wypracowaliśmy prawie 0,38 mln zł przychodów – informuje Michał Kierul, prezes SoftBlue SA.

W marcu br. SoftBlue zawarło umowę o dofinansowanie, na opracowanie i wdrożenie  projektu pod nazwą Innowacyjna platforma konsumencka EcoScan. Platforma powstaje w oparciu o niezależne metody badania rzeczywistego składu żywności i półproduktów. Platforma została dofinansowana kwotą ponad 2 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

W maju SoftBlue i jej partner biznesowy – InventionMed – zawarły list intencyjny, w którym bydgoska firma zadeklarowała wsparcie w realizacji Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość) w Bydgoszczy. Projekt, który wesprze polską medycynę poprzez połączenie rozszerzonej rzeczywistości i immersji, otrzymał dofinansowanie w wysokości 16 mln zł od Ministerstwa Rozwoju– Konsekwentnie budujemy wartość realizowanych przez siebie projektów z sektora nowych technologii i inicjujemy własne pomysły badawczo-rozwojowe, co przekłada się na widoczną poprawę naszych wyników finansowych – mówi prezes SoftBlue.

 

W lipcu SoftBlue kupiło pakiet ponad 10 mln akcji spółki InventionMed, co stanowi blisko 30 proc. wszystkich jej akcji. Tym samym stała się głównym akcjonariuszem firmy technologicznej z branży medycznej. Decyzję o skupie akcji podjęto z uwagi na pokrewny profil działalności obu firm i wspólnie prowadzone projekty.

 

Aktualnie SoftBlue również rozwija współpracę z Letus Capital, notowaną na warszawskiej giełdzie spółką działająca w obszarze finansów i fotowoltaiki. Spółki podpisały umowę licencyjną na korzystanie z innowacyjnego głosowego wyłącznika bezpieczeństwa. Ponadto SoftBlue przygotowuje się dobudowy własnego Centrum B+R w Bydgoszczy. – Jesteśmy dumni, że stworzymy Centrum Badawczo–Rozwojowe, dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. Rozpoczęliśmy już kolejny etap przygotowań do budowy obiektu. – dodaje.

Na budowę Centrum spółka otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Kwota dotacji to ponad 5,4 mln zł. Wartość całej inwestycji wynosi ponad 12 mln zł. 

 

Bydgoska firma jest pionierem na polskim rynku w zakresie zastosowania dronów do badania smogu występującego w powietrzu. Autorski system spółki ,,AirDron’’ – jako profesjonalna głowica pomiarowa – niezależnie od miesięcy letnich, przez okrągły rok kalendarzowy jest wykorzystywany do badania stanu zanieczyszczenia powietrza w czasie rzeczywistym i pobierania próbek do analizy laboratoryjnej w Dziale Badawczo-Rozwojowym firmy. W lipcu tego roku spółka wygrała przetarg na dostarczenie systemu Airdron do pomiaru zanieczyszczeń powietrza oraz statku powietrznego dla Straży Miejskiej w Białymstoku. AirDron wesprze jednostkę w inspekcjach domowych palenisk oraz innych zanieczyszczeń powietrza. Oferta spółki wyniosła 187 tys. zł. Ponadto na początku br. SoftBlue wygrało ofertę na realizację projektu ,,Dron – strażnik czystego powietrza’’. Bezzałogowy statek powietrzny służy do pomiaru zanieczyszczeń powietrza a także wsparcia policji i straży miejskiej podczas poszukiwania osób zaginionych w Pabianicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.