Komunikaty PR

SoftBlue stawia na fotowoltaikę!

2020-02-27  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Profilem działalności firmy będzie także łączenie autorskich rozwiązań teleinformatycznych z nowoczesnymi metodami ochrony środowiska z dziedziny fotowoltaiki, na bieżąco udoskonalanymi we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym. SoftBlue w spółce zależnej posiada 50 proc. udziałów.

- Przez lata działalności w biznesie wypracowaliśmy unikalne kompetencje projektowe i realizacyjne, między innymi w obszarze Software House, Badań i Rozwoju, Inżynierii Wykonawczej, czy Consultingu. Na bazie tych doświadczeń, zdecydowaliśmy, że jesteśmy gotowi, aby rozpocząć specjalizację w obszarze ekologicznych rozwiązań z zakresu fotowoltaiki. W naszej ocenie system ten zasługuje na wzrost popularności w naszym kraju, m.in. z uwagi na płynące z niego korzyści – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue. – Działalność odrębnej spółki SoftBlue Mobility jest dla nas także kolejnym krokiem w kierunku uproszczenia struktur SoftBlue oraz jej rozwoju. – dodaje.

Profilem działalności SoftBlue Mobility jest dostarczanie efektywnych i autorskich rozwiązań do zarządzania odbiornikami. Celem systemu jest wykorzystywanie energii wyprodukowanej z ogniw fotowoltaicznych, które przetwarzają światło słoneczne w energię elektryczną. Spółka chce tworzyć autorskie rozwiązania z dziedziny fotowoltaiki i na bieżąco udoskonalać je we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym.

Fotowoltaika posiada niezliczone korzyści. Jest w pełni ekologicznym, naturalnym rozwiązaniem, które przekłada się przede wszystkim na oszczędności finansowe dla osób korzystających z jej działania. Fotowoltaika pokrywa 100 proc. zapotrzebowania na energię.

- Rozwiązania z zakresu fotowoltaiki to nie jedyny obszar, zwrócony w kierunku ochrony środowiska, w którym działamy. Stworzyliśmy już SoftBlue AirDron, czyli system wspomagający pomiar zanieczyszczeń w powietrzu. Oprócz badania aktualnego poziomu stężenia szkodliwych dla zdrowia substancji, dron zbiera informacje o gospodarstwach używających materiałów zabronionych w celach grzewczych. Nasze rozwiązanie jest przydatne m.in. instytucjom publicznym, czy służbom mundurowym – dodaje Michał Kierul.

***

SoftBlue SA to innowacyjna spółka, która powstała 2003 roku w Bydgoszczy. Firma komercjalizuje badania naukowe oraz prowadzi działania doradcze dla instytucji publicznych i biznesu, a także projekty dedykowane systemom IT. Spółka posiada grono ekspertów, dzięki którym uruchomiony został własny Dział Badań i Rozwoju, skupiający się na trzech głównych obszarach: biotechnologii, teleinformatyce oraz programowaniu. 

SoftBlue prowadzi szereg działań mających na celu udogodnienia dla społeczeństwa oraz ochronę środowiska.  Spółka opracowała już między innymi autorskie systemy w dziedzinie ochrony powietrza np.: Softblue Airdron

SoftBlue jest członkiem Europejskiej Agencji Kosmicznej (European Space Agency).

 

Od 2015 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

 

Strona główna SoftBlue: https://softblue.pl/

SoftBlue Mobility: http://mobility.softblue.pl/

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

Ewa Mościcka

InnerValue Investor Relations

e.moscicka@innervalue.pl

+48 535 562 945

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.