SoftBlue stawia na fotowoltaikę!
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Profilem działalności firmy będzie także łączenie autorskich rozwiązań teleinformatycznych z nowoczesnymi metodami ochrony środowiska z dziedziny fotowoltaiki, na bieżąco udoskonalanymi we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym. SoftBlue w spółce zależnej posiada 50 proc. udziałów.
- Przez lata działalności w biznesie wypracowaliśmy unikalne kompetencje projektowe i realizacyjne, między innymi w obszarze Software House, Badań i Rozwoju, Inżynierii Wykonawczej, czy Consultingu. Na bazie tych doświadczeń, zdecydowaliśmy, że jesteśmy gotowi, aby rozpocząć specjalizację w obszarze ekologicznych rozwiązań z zakresu fotowoltaiki. W naszej ocenie system ten zasługuje na wzrost popularności w naszym kraju, m.in. z uwagi na płynące z niego korzyści – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue. – Działalność odrębnej spółki SoftBlue Mobility jest dla nas także kolejnym krokiem w kierunku uproszczenia struktur SoftBlue oraz jej rozwoju. – dodaje.
Profilem działalności SoftBlue Mobility jest dostarczanie efektywnych i autorskich rozwiązań do zarządzania odbiornikami. Celem systemu jest wykorzystywanie energii wyprodukowanej z ogniw fotowoltaicznych, które przetwarzają światło słoneczne w energię elektryczną. Spółka chce tworzyć autorskie rozwiązania z dziedziny fotowoltaiki i na bieżąco udoskonalać je we własnym Centrum Badawczo – Rozwojowym.
Fotowoltaika posiada niezliczone korzyści. Jest w pełni ekologicznym, naturalnym rozwiązaniem, które przekłada się przede wszystkim na oszczędności finansowe dla osób korzystających z jej działania. Fotowoltaika pokrywa 100 proc. zapotrzebowania na energię.
- Rozwiązania z zakresu fotowoltaiki to nie jedyny obszar, zwrócony w kierunku ochrony środowiska, w którym działamy. Stworzyliśmy już SoftBlue AirDron, czyli system wspomagający pomiar zanieczyszczeń w powietrzu. Oprócz badania aktualnego poziomu stężenia szkodliwych dla zdrowia substancji, dron zbiera informacje o gospodarstwach używających materiałów zabronionych w celach grzewczych. Nasze rozwiązanie jest przydatne m.in. instytucjom publicznym, czy służbom mundurowym – dodaje Michał Kierul.
***
SoftBlue SA to innowacyjna spółka, która powstała 2003 roku w Bydgoszczy. Firma komercjalizuje badania naukowe oraz prowadzi działania doradcze dla instytucji publicznych i biznesu, a także projekty dedykowane systemom IT. Spółka posiada grono ekspertów, dzięki którym uruchomiony został własny Dział Badań i Rozwoju, skupiający się na trzech głównych obszarach: biotechnologii, teleinformatyce oraz programowaniu.
SoftBlue prowadzi szereg działań mających na celu udogodnienia dla społeczeństwa oraz ochronę środowiska. Spółka opracowała już między innymi autorskie systemy w dziedzinie ochrony powietrza np.: Softblue Airdron
SoftBlue jest członkiem Europejskiej Agencji Kosmicznej (European Space Agency).
Od 2015 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Strona główna SoftBlue: https://softblue.pl/
SoftBlue Mobility: http://mobility.softblue.pl/
Dodatkowych informacji udziela:
Ewa Mościcka
InnerValue Investor Relations
e.moscicka@innervalue.pl
+48 535 562 945

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.