Sony i Deutsche Telekom tworzą nową generację usług
Sony Corporation i Deutsche Telekom wspólnie realizują program działań, który z pewnością ożywi wyobraźnię firm z sektora telewizji, mediów, serwisów informacyjnych i obsługi wydarzeń na żywo. W tym celu obie firmy wykorzystują doświadczenie Sony w dziedzinie kamer, kodowania, IoT i orkiestracji multimediów oraz najnowsze osiągnięcia Deutsche Telekom związane z zaawansowaną łącznością sieciową 5G.
Upowszechnianie się sieci 5G przynosi korzyści w postaci szybszej łączności, mniejszych opóźnień w sieci a zarazem perspektywę nowych sposobów pracy dzięki plastrowaniu sieci (ang. network slicing). Obie firmy prowadzą próby testowych zastosowań technologii dynamicznego plastrowania sieci firmy Deutsche Telekom w najnowszych systemach organizacji pracy i produkcji na rynku profesjonalnych mediów. Celem tych działań jest rozwiązanie problemów z łącznością, które pojawiają się w obecnych ekosystemach produkcji Networked Live, zwłaszcza podczas wydarzeń, na których wymagana jest wysoka jakość i spójność materiałów wideo dostarczanych przez operatorów kamer w terenie, zewnętrznych realizatorów transmisji i rozproszone zespoły twórcze.
Wiodąca pozycja firmy Deutsche Telekom w dziedzinie technologii, duży zasięg geograficzny i zaawansowany poziom rozwoju plastrowania 5G stworzyły obu organizacjom okazję do ponownej współpracy.
— Deutsche Telekom jest liderem w dziedzinie zaawansowanych innowacji 5G wprowadzających nowe usługi B2B w produkcji multimediów i programów telewizyjnych — mówi Changsoon Choi, Vice President, Network Service Differentiation and Convergence, Deutsche Telekom. — Po udanych pierwszych testach z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie współpracy z firmą Sony w celu wykorzystania najnowocześniejszych funkcji, takich jak plastrowanie sieci 5G, w innowacyjnych rozwiązaniach, które jeszcze bardziej przyspieszą i uproszczą produkcję telewizyjną, otwierając nową erę w produkcji medialnej.
— Nasza strategia Networked Live umożliwia optymalne i bezproblemowe łączenie, wykorzystywanie i udostępnianie zasobów (miejsc, osób i systemów przetwarzania) w produkcjach, niezależnie od lokalizacji — komentuje Norbert Paquet, Head of Live Production, Sony Europe — i dlatego łączność 5G odgrywa w niej kluczową rolę. W środowiskach produkcji na żywo, niezależnie od tego, czy chodzi o wiadomości, czy obsługę wydarzeń, producenci zawsze poszukują równowagi między potrzebą szybkości a potrzebą niezawodności. Wstępne testy przeprowadzone wspólnie z firmą Deutsche Telekom latem tego roku pokazały, jak wiele możliwości otwiera łączność 5G oparta na sieci publicznej z dedykowanym dostępem i wydajnym kodekiem.
W pierwszej fazie współpraca skupia się na opracowaniu technologii, która pozwalałaby urządzeniom mobilnym 5G łączyć się z platformą dynamicznego plastrowania.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.