Speck Alto Adige ChOG – oryginalna włoska szynka z Dolomitów
Agencja Infinity
Warszawa
02-626 Warszawa
biuroprasowe|agencja-infinity.pl| |biuroprasowe|agencja-infinity.pl
781 453 985
www.agencja-infinity.pl
„Produkt wszechstronny o gwarantowanej jakości” - tak o Speck Alto Adige ChOG regionalnym specjale z Dolomitów powiedział szef kuchni z gwiazdką Michelin. Speck Alto Adige ChOG to włoska wysokojakościowa szynka coraz częściej dostępna w Polsce, której walory zostały szeroko zaprezentowane podczas symbolicznego spotkania z sympatykami włoskiej kuchni.
12 września 2023 r. w Warszawie odbyło się spotkanie promujące włoski produkt regionalny szynkę Speck Alto Adige ChOG. Wyjątkową wędlinę produkowaną w Górnej Adydze, najbardziej wysuniętym na północ regionie Włoch, nad której produkcją czuwa Konsorcjum Ochrony Speck Alto Adige ChOG. Szynka ta we Włoszech cieszy się wielką popularnością i mieści się w pierwszej piątce najchętniej wybieranych produktów, w Polsce dostępna jest od stosunkowo niedawna. Jak wyjaśniał Martin Knoll dyrektor Konsorcjum światowa sprzedaż tej certyfikowanej wędliny rośnie. Dzięki swoim walorom smakowym i odżywczym cieszy się ona zainteresowaniem konsumentów w krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie a także w Japonii. To, co wyróżnia Speck Alto Adige ChOG spośród około 40 certyfikowanych specjałów regionalnych, to proces produkcji, chroniona receptura i dbałość o detale, które wspólnie tworzą unikatowy smak i gwarantują wysoką jakość.
Jakość w pełni kontrolowana
Szynka Alto Adige ChOG tworzona jest ze starannie dobranego mięsa, z najwyższej jakościowo chudej szynki z udźca świni. Etapy jej produkcji szczegółowo opisane zostały w księdze produktu, do której przestrzegania zobowiązani są producenci chcący używać oryginalnej nazwy „Speck Alto Adige PGI”. Proces wytwarzania łączy dwie metody konserwacji mięsa: północną, czyli wędzenie i śródziemnomorską, czyli dojrzewanie. Początkowo mięso zostaje zamarynowane solą, pieprzem oraz kompozycją przypraw dobranych zgodnie z tradycyjnymi recepturami jej producentów. Etap ten trwa około trzech tygodni. W smaku Speck Alto Adige ChOG można wyczuć nuty rozmarynu, jałowca oraz liści laurowych. Ważne jest, by produkt końcowy, który trafia do sprzedaży posiadał mniej niż 5% soli. Jest to warunek konieczny dla szynki Speck Alto Adige ChOG. Następnie wędlina jest wędzona na zimno, na bukowym drewnie o niskiej zawartości żywicy w temperaturze maksymalnie 20 stopni Celsjusza. Przez kolejne 22 tygodnie dojrzewa na świeżym górskim powietrzu. Niezależny Instytut Badawczy kontroluje jej produkcję na każdym etapie, a także sprawdza artykuły trafiające do sprzedaży. Kontrolerzy testują je organoleptycznie, chemicznie i fizycznie tak, by mieć pewność, że wymagana jakość została zachowana. W jej produkcji bowiem nie ma miejsca na błędy.
Produkt wszechstronny
Według mistrza kuchni wyróżnionego gwiazdką Michelin Herberta Hintnera szynka Speck Alto Adige ChOG to produkt zasługujący na miano specjału wszechstronnego - jak tłumaczył podczas wydarzenia - smakuje ona wyśmienicie zarówno podana samodzielnie jak i użyta we włoskich daniach.
- Speck Alto Adige ChOG to produkt, który wzbogaci smak większości dań. Pokrojony w kostkę doskonale smakuje jako dodatek do sałatek. Wyśmienicie wzbogaca smak sosów do makaronu, czyniąc go głębszym i bardziej aromatycznym. Świetnie nadaje się też jako przekąska albo towarzystwo dla grissini czy serów - mówił Herbert Hintner, który przyznał się do bycia wielkim miłośnikiem rodzimego produktu.
Zgodnie z zaleceniami mistrza ważne jest, by przygotowując potrawy z tym rodzajem szynki, nie gotować jej. Dodaje się ją bowiem w ostatnim momencie, a temperatura dania wydobywa z niej wszystko co najlepsze: aromat i bogate nuty smakowe. Podczas wydarzenia prezentował on także, w jaki sposób przygotować szynkę do poczęstunku. Zwrócił uwagę, że produkt kupiony w foliowym opakowaniu warto rozpakować i napowietrzyć, bo tak jak w przypadku czerwonego wina, lepiej smakuje, gdy przez kilkadziesiąt minut „oddycha”.
W wydarzeniu organizowanym przez polskie biuro Italian Trade Agency udział wziął Ambasador Republiki Włoskiej w RP Jego Ekscelencja Luca Franchetti Pardo, Prezes Konsorcjum Ochrony Speck Alto Adige ChOG Paul Recla i zaproszeni goście. Wszyscy mieli niebywałą okazję poznać historię i sam produkt oraz spróbować dań przygotowanych przez wyróżnionego gwiazdką Michelin szefa kuchni Herberta Hintnera, właściciela restauracji Zur Rose w San Michele Appiano w prowincji Bolzano. Jako przystawkę zaproponował Carpaccio z szynką Speck AA ChOG z dodatkiem borowików i roszponki. W pierwszym daniu uraczył gości Risottem ziołowym z marynowaną szynką typu Speck, a w drugim - Schabem wieprzowym w szynce Speck AA ChOG.
- Misją Italian Trade Agency jest promocja włoskich firm, produktów Made in Italy na świecie, a także naszej kultury i tradycji. To nimi możemy się dzielić niezależnie od odległości między naszymi krajami. Widzimy wiele wspólnych cech w naszych narodach, a zdecydowanie to, co nas łączy to pasja do dobrego smaku. Jestem przekonany, że Speck Alto Adige ChOG, już obecny na sklepowych półkach w Polsce, będzie się cieszył coraz większym uznaniem wśród polskich konsumentów – podsumował spotkanie Paolo Lemma, Dyrektor polskiego oddziału Italian Trade Agency (ITA).

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.