Komunikaty PR

SpiceSolutions stawia na globalną ekspansję na rynku systemów IT dla księgowych

2024-08-06  |  12:00
Biuro prasowe

Włochy, Francja, Hiszpania, Singapur i Dominikana – to kraje, w których są już dostępne systemy digitalizujące procesy usługi w firmach księgowych firmy technologicznej SpiceSolutions. Po pierwszych międzynarodowych sukcesach firma, która w Polsce ma ponad 200 klientów, stawia na dalszą globalną ekspansję, w szczególności w Azji.

SpiceSolutions, założona w 2014 roku, specjalizuje się w tworzeniu systemów IT wspomagających pracę księgowych i kadrowych. Firma wywodzi się z branży księgowej – powstała poprzez wyodrębnienie działu digitalizacji z firmy księgowej Szwak i Spółka, która do dziś jest generatorem pomysłów, potrzeb i laboratorium testowym Rozwiązania IT, pierwotnie stworzone na potrzeby wewnętrzne, okazały się tak innowacyjne, że właściciel obu podmiotów, Arkadiusz Szwak, postanowił wprowadzić je na rynek pod nową marką.

- Naszym głównym celem w SpiceSolutions jest tworzenie rozwiązań, które przyspieszają i automatyzują procesy księgowe. W Polsce czas od zaksięgowania do zaraportowania wyników  wynosi średnio 30 dni. Nasze oprogramowanie skraca ten czas do kilku sekund, co pozwala naszym klientom szybko podejmować precyzyjne decyzje, na bieżąco śledzić płatności i mieć wgląd w aktualną sytuację finansową firmy – mówi Arkadiusz Szwak, prezes i właściciel SpiceSolutions.

Z oprogramowania SpiceSolutions korzysta w Polsce ponad 200 firm, przetwarzając miesięcznie ponad 100 tys. dokumentów. Od początku firma kładzie nacisk na ekspansję zagraniczną, wykorzystując członkostwo w PrimeGlobal – międzynarodowym stowarzyszeniu firm księgowych i doradczych. Dzięki prezentacjom na konferencjach organizacji, w których uczestniczą księgowi z pięciu kontynentów, firma pozyskała pierwszych zagranicznych klientów. Z produktów firmy korzystają już firmy we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Singapurze i Dominikanie. SpiceSolutions planuje dalszy rozwój działalności zagranicznej.

- Największe nadzieje pokładamy w rynku azjatyckim, gdzie nasze tworzone przez nas rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem. Negocjujemy pierwszą umowę w Hongkongu i planujemy wejście do innych państw Dalekiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Nazwy naszych systemów od początku odnoszą się do popularnych przypraw kuchni azjatyckiej, a intuicyjność i wygląd aplikacji przypomina popularne w Azji gry komputerowe. Pracujemy również nad rozwojem w Europie. Najbliżej podpisania nowych kontraktów jesteśmy w Grecji i Turcji – mówi Arkadiusz Szwak.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi i sukcesom na rynkach międzynarodowych, SpiceSolutions rozważa pozyskanie dodatkowego kapitału poprzez debiut na rynku NewConnect warszawskiej giełdy papierów wartościowych. Dodatkowe finansowanie przyspieszy ekspansję zagraniczną, szczególnie w Azji, co z kolei przełoży się na zwiększenie skali działalności oraz umożliwi dalsze innowacje technologiczne.

W 2023 roku SpiceSolutions osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 2 mln zł, a na 2024 rok prognozuje wzrost o 50%, z przewidywanymi przychodami w wysokości ponad 3 mln zł. Spółka cechuje się wysoką rentownością. W ubiegłym roku miała blisko 0,6 mln zł zysku netto.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.