SpiceSolutions stawia na globalną ekspansję na rynku systemów IT dla księgowych
Włochy, Francja, Hiszpania, Singapur i Dominikana – to kraje, w których są już dostępne systemy digitalizujące procesy usługi w firmach księgowych firmy technologicznej SpiceSolutions. Po pierwszych międzynarodowych sukcesach firma, która w Polsce ma ponad 200 klientów, stawia na dalszą globalną ekspansję, w szczególności w Azji.
SpiceSolutions, założona w 2014 roku, specjalizuje się w tworzeniu systemów IT wspomagających pracę księgowych i kadrowych. Firma wywodzi się z branży księgowej – powstała poprzez wyodrębnienie działu digitalizacji z firmy księgowej Szwak i Spółka, która do dziś jest generatorem pomysłów, potrzeb i laboratorium testowym Rozwiązania IT, pierwotnie stworzone na potrzeby wewnętrzne, okazały się tak innowacyjne, że właściciel obu podmiotów, Arkadiusz Szwak, postanowił wprowadzić je na rynek pod nową marką.
- Naszym głównym celem w SpiceSolutions jest tworzenie rozwiązań, które przyspieszają i automatyzują procesy księgowe. W Polsce czas od zaksięgowania do zaraportowania wyników wynosi średnio 30 dni. Nasze oprogramowanie skraca ten czas do kilku sekund, co pozwala naszym klientom szybko podejmować precyzyjne decyzje, na bieżąco śledzić płatności i mieć wgląd w aktualną sytuację finansową firmy – mówi Arkadiusz Szwak, prezes i właściciel SpiceSolutions.
Z oprogramowania SpiceSolutions korzysta w Polsce ponad 200 firm, przetwarzając miesięcznie ponad 100 tys. dokumentów. Od początku firma kładzie nacisk na ekspansję zagraniczną, wykorzystując członkostwo w PrimeGlobal – międzynarodowym stowarzyszeniu firm księgowych i doradczych. Dzięki prezentacjom na konferencjach organizacji, w których uczestniczą księgowi z pięciu kontynentów, firma pozyskała pierwszych zagranicznych klientów. Z produktów firmy korzystają już firmy we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Singapurze i Dominikanie. SpiceSolutions planuje dalszy rozwój działalności zagranicznej.
- Największe nadzieje pokładamy w rynku azjatyckim, gdzie nasze tworzone przez nas rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem. Negocjujemy pierwszą umowę w Hongkongu i planujemy wejście do innych państw Dalekiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Nazwy naszych systemów od początku odnoszą się do popularnych przypraw kuchni azjatyckiej, a intuicyjność i wygląd aplikacji przypomina popularne w Azji gry komputerowe. Pracujemy również nad rozwojem w Europie. Najbliżej podpisania nowych kontraktów jesteśmy w Grecji i Turcji – mówi Arkadiusz Szwak.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi i sukcesom na rynkach międzynarodowych, SpiceSolutions rozważa pozyskanie dodatkowego kapitału poprzez debiut na rynku NewConnect warszawskiej giełdy papierów wartościowych. Dodatkowe finansowanie przyspieszy ekspansję zagraniczną, szczególnie w Azji, co z kolei przełoży się na zwiększenie skali działalności oraz umożliwi dalsze innowacje technologiczne.
W 2023 roku SpiceSolutions osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 2 mln zł, a na 2024 rok prognozuje wzrost o 50%, z przewidywanymi przychodami w wysokości ponad 3 mln zł. Spółka cechuje się wysoką rentownością. W ubiegłym roku miała blisko 0,6 mln zł zysku netto.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.