SpiceSolutions stawia na globalną ekspansję na rynku systemów IT dla księgowych
Włochy, Francja, Hiszpania, Singapur i Dominikana – to kraje, w których są już dostępne systemy digitalizujące procesy usługi w firmach księgowych firmy technologicznej SpiceSolutions. Po pierwszych międzynarodowych sukcesach firma, która w Polsce ma ponad 200 klientów, stawia na dalszą globalną ekspansję, w szczególności w Azji.
SpiceSolutions, założona w 2014 roku, specjalizuje się w tworzeniu systemów IT wspomagających pracę księgowych i kadrowych. Firma wywodzi się z branży księgowej – powstała poprzez wyodrębnienie działu digitalizacji z firmy księgowej Szwak i Spółka, która do dziś jest generatorem pomysłów, potrzeb i laboratorium testowym Rozwiązania IT, pierwotnie stworzone na potrzeby wewnętrzne, okazały się tak innowacyjne, że właściciel obu podmiotów, Arkadiusz Szwak, postanowił wprowadzić je na rynek pod nową marką.
- Naszym głównym celem w SpiceSolutions jest tworzenie rozwiązań, które przyspieszają i automatyzują procesy księgowe. W Polsce czas od zaksięgowania do zaraportowania wyników wynosi średnio 30 dni. Nasze oprogramowanie skraca ten czas do kilku sekund, co pozwala naszym klientom szybko podejmować precyzyjne decyzje, na bieżąco śledzić płatności i mieć wgląd w aktualną sytuację finansową firmy – mówi Arkadiusz Szwak, prezes i właściciel SpiceSolutions.
Z oprogramowania SpiceSolutions korzysta w Polsce ponad 200 firm, przetwarzając miesięcznie ponad 100 tys. dokumentów. Od początku firma kładzie nacisk na ekspansję zagraniczną, wykorzystując członkostwo w PrimeGlobal – międzynarodowym stowarzyszeniu firm księgowych i doradczych. Dzięki prezentacjom na konferencjach organizacji, w których uczestniczą księgowi z pięciu kontynentów, firma pozyskała pierwszych zagranicznych klientów. Z produktów firmy korzystają już firmy we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Singapurze i Dominikanie. SpiceSolutions planuje dalszy rozwój działalności zagranicznej.
- Największe nadzieje pokładamy w rynku azjatyckim, gdzie nasze tworzone przez nas rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem. Negocjujemy pierwszą umowę w Hongkongu i planujemy wejście do innych państw Dalekiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Nazwy naszych systemów od początku odnoszą się do popularnych przypraw kuchni azjatyckiej, a intuicyjność i wygląd aplikacji przypomina popularne w Azji gry komputerowe. Pracujemy również nad rozwojem w Europie. Najbliżej podpisania nowych kontraktów jesteśmy w Grecji i Turcji – mówi Arkadiusz Szwak.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi i sukcesom na rynkach międzynarodowych, SpiceSolutions rozważa pozyskanie dodatkowego kapitału poprzez debiut na rynku NewConnect warszawskiej giełdy papierów wartościowych. Dodatkowe finansowanie przyspieszy ekspansję zagraniczną, szczególnie w Azji, co z kolei przełoży się na zwiększenie skali działalności oraz umożliwi dalsze innowacje technologiczne.
W 2023 roku SpiceSolutions osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 2 mln zł, a na 2024 rok prognozuje wzrost o 50%, z przewidywanymi przychodami w wysokości ponad 3 mln zł. Spółka cechuje się wysoką rentownością. W ubiegłym roku miała blisko 0,6 mln zł zysku netto.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.