Komunikaty PR

Bezpieczeństwo 79. Tour de Pologne po raz 12. zapewni Grupa Impel

2022-07-29  |  10:00

Nowe lokalizacje etapów, koncentrację wyścigu we wschodniej Polsce i szereg rozwiązań w zakresie zabezpieczenia zaplanowali organizatorzy 79. Tour de Pologne. Wyścig wystartuje 30 lipca, a o jego bezpieczeństwo po raz kolejny zadba Grupa Impel.

79. Tour de Pologne UCI World Tour potrwa do 5 sierpnia. Imprezę przez cały czas jej trwania zabezpieczać będą pracownicy Grupy Impel.

Bezpieczeństwo od startu po metę

Z Grupą Impel będziemy współpracować w tym roku już po raz dwunasty. Jest to firma, która pomaga nam wzorowo i profesjonalnie wykonuje wszystkie zadania. To, od ilu lat razem pracujemy, potwierdza, że jesteśmy zadowoleni z takiego partnera – podkreśla dyrektor generalny wyścigu, prezes Lang Team Czesław Lang.

Grupa Impel zadba o bezpieczeństwo wszystkich punktów mety 79. Tour de Pologne. Pod ochroną firmy znajdą się drużyny zakwaterowane w hotelach wzdłuż trasy, parkingi, gdzie stacjonują busy, wozy transportujące sprzęt kolarski oraz samochody techniczne, a także kamery i infrastruktura telewizji, transmitującej wyścig.

To całodobowa praca. - Rano, między godz. 6 a 8 jedziemy w rejon mety, by sprawdzić stan barier. Cały dzień wypełniony jest zadaniami. Około północy kończymy sprawdzanie parkingów. Każdy wyścig i rok jest wyjątkowy. Nasze działania to planowanie, sprawdzenie każdej mety, obsługa startu, sprawdzenie infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa, dbanie o hotele, a także stałe monitorowanie zmian związanych z pogodą, które mogą wpłynąć na działania – opowiada Janusz Pniak, reprezentujący Grupę Impel koordynator bezpieczeństwa Tour de Pologne.

- Przygotowanie ochrony tak dużego wydarzenia jak Tour de Pologne rozpoczyna się kilka miesięcy przed jego startem. Wyścig zabezpieczany jest przez policję, Wojska Obrony Terytorialnej, Ochotniczą Straż Pożarną, straż miejską oraz agencje ochrony. Przygotowanie planów, a następnie zgromadzenie sił i środków to kolejne etapy naszej wspólnej pracy nad tym, by zawodnicy i publiczność mogli przebywać na trasie bez obaw – podkreśla Janusz Pniak.

Bezpiecznie bez względu na okoliczności

W przygotowaniu trasy Tour de Pologne bierze udział około 1000 osób. Zabezpieczenie na każdej mecie realizuje kilkadziesiąt osób. Na wszystkich etapach obecnych jest także dwóch koordynatorów bezpieczeństwa oraz pracownicy, którzy skoncentrowani są na zabezpieczeniu sceny i backstage podczas rozdania nagród.

Według danych z zeszłego roku, na trasie Tour de Pologne zgromadziły się ponad 3 miliony kibiców. Grupa Impel na bieżąco monitoruje wyścig, ale również wcześniej analizuje poprzednie edycje Tour de Pologne oraz inne wydarzenia sportowe w kraju i na świecie, by zadbać najlepiej jak to możliwe o bezpieczeństwo słynnego wyścigu kolarskiego.

W okolicach mety wprowadzono nowy system barier zabezpieczających. Umieszczane są 100 metrów przed i 100 metrów za metą. – To wysokie bariery, które separują kibiców od trasy. Ze względu na ich szerokość trudno byłoby je przekroczyć. Nie ma też żadnych przejść przez trasy – mówi Janusz Pniak.

Nie wszystko jednak można przewidzieć – pewna część pracy związanej z bezpieczeństwem to reagowanie na zaistniałe sytuacje. W zeszłym roku np. odcinek katowicki przyniósł wiele nieprzewidzianych zdarzeń. – Zwykły wyścig przejeżdża przez dane miejsce w ciągu zaledwie kilku minut, choć całe etapy trwają kilka godzin. Etap katowicki polegał na tym, że co 2, a później co 3 minuty startują kolejni zawodnicy. Część Katowic została więc zamknięta na około 7 godzin – opowiada Janusz Pniak. W środku strefy znalazł się kościół, w którym zaplanowany był ślub. – W uzgodnieniu z policją przeorganizowaliśmy już wcześniej zmienioną organizację ruchu, by goście państwa młodych mogli dostać się do kościoła. Zdarzyły się też zmiany z powodu pogrzebu i uroczystości wojskowej – wspomina koordynator bezpieczeństwa.

Co czeka kibiców 79. Tour de Pologne?

W tym roku trasa wyścigu wynosi 1210 kilometrów. 79. Tour de Pologne startuje w Kielcach, a jego finał odbędzie się 5 sierpnia w Krakowie. Kolejne etapy to Kielce, Świętokrzyskie - Lublin, Chełm - Zamość, Kraśnik, Powiat Kraśnicki - Przemyśl, Lesko, Powiat Leski - Sanok, Łańcut - Rzeszów, Nowy Targ, Gronków - Stacja Narciarska Rusiński, Valsir, Skawina - Kraków.

Tegoroczny Tour de Pologne ma sporo zmian. Po wielu latach na trasę wyścigu wracają Kielce. Nie ma w tym roku etapów na Śląsku. Nowością jest 6. etap, który będzie jazdą indywidualną na czas na trasie poprowadzonej pod górę, gdzie do pokonania będzie 342 metry przewyższenia.

Jak zapowiadają Lang Team i Grupa Impel, tuż po wyścigu zaczną się przygotowania do przyszłorocznego - jubileuszowego 80. Tour de Pologne.

Tour de Pologne to jedna z największych i najbardziej spektakularnych imprez sportowych w Polsce, organizowana cyklicznie na terenie naszego kraju przez Lang Team. Wieloetapowy szosowy wyścig kolarski należy do najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych.

Grupa Impel wspiera biznes w ramach usług outsourcingowych w wielu branżach. Oferuje wsparcie w zakresie usług takich jak zapewnienie bezpieczeństwa, czystości i technicznego utrzymania nieruchomości, a także obsługi procesów biznesowych oraz specjalistycznych usługi dla przemysłu. Grupę Impel tworzą spółki zajmujące się realizacją usług oraz franczyzobiorcy działający jako Impel Partner. Wiodącą spółką jest Impel S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę! Biuro prasowe
2024-12-27 | 18:00

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

W poprzednim sezonie (2023/2024) ośrodek Beskid Sport Arena otwarł się już 2 grudnia, natomiast w tym roku trzeba było poczekać trochę dłużej. Wszystko jednak wskazuje na to, że
Sport Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025
2024-12-09 | 01:00

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

To już pewne – na polu golfowym Rosa odbędzie się kolejny turniej z cyklu Challenge Tour.  Oficjalny harmonogram został opublikowany dzisiaj na oficjalnej stronie turnieju. W nowym
Sport Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
2024-10-18 | 09:00

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!

Eksperci od dawna dyskutują o potrzebie wprowadzania ekologicznych rozwiązań w infrastrukturze sportowej oraz o wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. W centrum uwagi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.