Bezpieczeństwo 79. Tour de Pologne po raz 12. zapewni Grupa Impel
Nowe lokalizacje etapów, koncentrację wyścigu we wschodniej Polsce i szereg rozwiązań w zakresie zabezpieczenia zaplanowali organizatorzy 79. Tour de Pologne. Wyścig wystartuje 30 lipca, a o jego bezpieczeństwo po raz kolejny zadba Grupa Impel.
79. Tour de Pologne UCI World Tour potrwa do 5 sierpnia. Imprezę przez cały czas jej trwania zabezpieczać będą pracownicy Grupy Impel.
Bezpieczeństwo od startu po metę
– Z Grupą Impel będziemy współpracować w tym roku już po raz dwunasty. Jest to firma, która pomaga nam wzorowo i profesjonalnie wykonuje wszystkie zadania. To, od ilu lat razem pracujemy, potwierdza, że jesteśmy zadowoleni z takiego partnera – podkreśla dyrektor generalny wyścigu, prezes Lang Team Czesław Lang.
Grupa Impel zadba o bezpieczeństwo wszystkich punktów mety 79. Tour de Pologne. Pod ochroną firmy znajdą się drużyny zakwaterowane w hotelach wzdłuż trasy, parkingi, gdzie stacjonują busy, wozy transportujące sprzęt kolarski oraz samochody techniczne, a także kamery i infrastruktura telewizji, transmitującej wyścig.
To całodobowa praca. - Rano, między godz. 6 a 8 jedziemy w rejon mety, by sprawdzić stan barier. Cały dzień wypełniony jest zadaniami. Około północy kończymy sprawdzanie parkingów. Każdy wyścig i rok jest wyjątkowy. Nasze działania to planowanie, sprawdzenie każdej mety, obsługa startu, sprawdzenie infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa, dbanie o hotele, a także stałe monitorowanie zmian związanych z pogodą, które mogą wpłynąć na działania – opowiada Janusz Pniak, reprezentujący Grupę Impel koordynator bezpieczeństwa Tour de Pologne.
- Przygotowanie ochrony tak dużego wydarzenia jak Tour de Pologne rozpoczyna się kilka miesięcy przed jego startem. Wyścig zabezpieczany jest przez policję, Wojska Obrony Terytorialnej, Ochotniczą Straż Pożarną, straż miejską oraz agencje ochrony. Przygotowanie planów, a następnie zgromadzenie sił i środków to kolejne etapy naszej wspólnej pracy nad tym, by zawodnicy i publiczność mogli przebywać na trasie bez obaw – podkreśla Janusz Pniak.
Bezpiecznie bez względu na okoliczności
W przygotowaniu trasy Tour de Pologne bierze udział około 1000 osób. Zabezpieczenie na każdej mecie realizuje kilkadziesiąt osób. Na wszystkich etapach obecnych jest także dwóch koordynatorów bezpieczeństwa oraz pracownicy, którzy skoncentrowani są na zabezpieczeniu sceny i backstage podczas rozdania nagród.
Według danych z zeszłego roku, na trasie Tour de Pologne zgromadziły się ponad 3 miliony kibiców. Grupa Impel na bieżąco monitoruje wyścig, ale również wcześniej analizuje poprzednie edycje Tour de Pologne oraz inne wydarzenia sportowe w kraju i na świecie, by zadbać najlepiej jak to możliwe o bezpieczeństwo słynnego wyścigu kolarskiego.
W okolicach mety wprowadzono nowy system barier zabezpieczających. Umieszczane są 100 metrów przed i 100 metrów za metą. – To wysokie bariery, które separują kibiców od trasy. Ze względu na ich szerokość trudno byłoby je przekroczyć. Nie ma też żadnych przejść przez trasy – mówi Janusz Pniak.
Nie wszystko jednak można przewidzieć – pewna część pracy związanej z bezpieczeństwem to reagowanie na zaistniałe sytuacje. W zeszłym roku np. odcinek katowicki przyniósł wiele nieprzewidzianych zdarzeń. – Zwykły wyścig przejeżdża przez dane miejsce w ciągu zaledwie kilku minut, choć całe etapy trwają kilka godzin. Etap katowicki polegał na tym, że co 2, a później co 3 minuty startują kolejni zawodnicy. Część Katowic została więc zamknięta na około 7 godzin – opowiada Janusz Pniak. W środku strefy znalazł się kościół, w którym zaplanowany był ślub. – W uzgodnieniu z policją przeorganizowaliśmy już wcześniej zmienioną organizację ruchu, by goście państwa młodych mogli dostać się do kościoła. Zdarzyły się też zmiany z powodu pogrzebu i uroczystości wojskowej – wspomina koordynator bezpieczeństwa.
Co czeka kibiców 79. Tour de Pologne?
W tym roku trasa wyścigu wynosi 1210 kilometrów. 79. Tour de Pologne startuje w Kielcach, a jego finał odbędzie się 5 sierpnia w Krakowie. Kolejne etapy to Kielce, Świętokrzyskie - Lublin, Chełm - Zamość, Kraśnik, Powiat Kraśnicki - Przemyśl, Lesko, Powiat Leski - Sanok, Łańcut - Rzeszów, Nowy Targ, Gronków - Stacja Narciarska Rusiński, Valsir, Skawina - Kraków.
Tegoroczny Tour de Pologne ma sporo zmian. Po wielu latach na trasę wyścigu wracają Kielce. Nie ma w tym roku etapów na Śląsku. Nowością jest 6. etap, który będzie jazdą indywidualną na czas na trasie poprowadzonej pod górę, gdzie do pokonania będzie 342 metry przewyższenia.
Jak zapowiadają Lang Team i Grupa Impel, tuż po wyścigu zaczną się przygotowania do przyszłorocznego - jubileuszowego 80. Tour de Pologne.
Tour de Pologne to jedna z największych i najbardziej spektakularnych imprez sportowych w Polsce, organizowana cyklicznie na terenie naszego kraju przez Lang Team. Wieloetapowy szosowy wyścig kolarski należy do najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych.
Grupa Impel wspiera biznes w ramach usług outsourcingowych w wielu branżach. Oferuje wsparcie w zakresie usług takich jak zapewnienie bezpieczeństwa, czystości i technicznego utrzymania nieruchomości, a także obsługi procesów biznesowych oraz specjalistycznych usługi dla przemysłu. Grupę Impel tworzą spółki zajmujące się realizacją usług oraz franczyzobiorcy działający jako Impel Partner. Wiodącą spółką jest Impel S.A.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.