Komunikaty PR

Bezpieczeństwo 79. Tour de Pologne po raz 12. zapewni Grupa Impel

2022-07-29  |  10:00

Nowe lokalizacje etapów, koncentrację wyścigu we wschodniej Polsce i szereg rozwiązań w zakresie zabezpieczenia zaplanowali organizatorzy 79. Tour de Pologne. Wyścig wystartuje 30 lipca, a o jego bezpieczeństwo po raz kolejny zadba Grupa Impel.

79. Tour de Pologne UCI World Tour potrwa do 5 sierpnia. Imprezę przez cały czas jej trwania zabezpieczać będą pracownicy Grupy Impel.

Bezpieczeństwo od startu po metę

Z Grupą Impel będziemy współpracować w tym roku już po raz dwunasty. Jest to firma, która pomaga nam wzorowo i profesjonalnie wykonuje wszystkie zadania. To, od ilu lat razem pracujemy, potwierdza, że jesteśmy zadowoleni z takiego partnera – podkreśla dyrektor generalny wyścigu, prezes Lang Team Czesław Lang.

Grupa Impel zadba o bezpieczeństwo wszystkich punktów mety 79. Tour de Pologne. Pod ochroną firmy znajdą się drużyny zakwaterowane w hotelach wzdłuż trasy, parkingi, gdzie stacjonują busy, wozy transportujące sprzęt kolarski oraz samochody techniczne, a także kamery i infrastruktura telewizji, transmitującej wyścig.

To całodobowa praca. - Rano, między godz. 6 a 8 jedziemy w rejon mety, by sprawdzić stan barier. Cały dzień wypełniony jest zadaniami. Około północy kończymy sprawdzanie parkingów. Każdy wyścig i rok jest wyjątkowy. Nasze działania to planowanie, sprawdzenie każdej mety, obsługa startu, sprawdzenie infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa, dbanie o hotele, a także stałe monitorowanie zmian związanych z pogodą, które mogą wpłynąć na działania – opowiada Janusz Pniak, reprezentujący Grupę Impel koordynator bezpieczeństwa Tour de Pologne.

- Przygotowanie ochrony tak dużego wydarzenia jak Tour de Pologne rozpoczyna się kilka miesięcy przed jego startem. Wyścig zabezpieczany jest przez policję, Wojska Obrony Terytorialnej, Ochotniczą Straż Pożarną, straż miejską oraz agencje ochrony. Przygotowanie planów, a następnie zgromadzenie sił i środków to kolejne etapy naszej wspólnej pracy nad tym, by zawodnicy i publiczność mogli przebywać na trasie bez obaw – podkreśla Janusz Pniak.

Bezpiecznie bez względu na okoliczności

W przygotowaniu trasy Tour de Pologne bierze udział około 1000 osób. Zabezpieczenie na każdej mecie realizuje kilkadziesiąt osób. Na wszystkich etapach obecnych jest także dwóch koordynatorów bezpieczeństwa oraz pracownicy, którzy skoncentrowani są na zabezpieczeniu sceny i backstage podczas rozdania nagród.

Według danych z zeszłego roku, na trasie Tour de Pologne zgromadziły się ponad 3 miliony kibiców. Grupa Impel na bieżąco monitoruje wyścig, ale również wcześniej analizuje poprzednie edycje Tour de Pologne oraz inne wydarzenia sportowe w kraju i na świecie, by zadbać najlepiej jak to możliwe o bezpieczeństwo słynnego wyścigu kolarskiego.

W okolicach mety wprowadzono nowy system barier zabezpieczających. Umieszczane są 100 metrów przed i 100 metrów za metą. – To wysokie bariery, które separują kibiców od trasy. Ze względu na ich szerokość trudno byłoby je przekroczyć. Nie ma też żadnych przejść przez trasy – mówi Janusz Pniak.

Nie wszystko jednak można przewidzieć – pewna część pracy związanej z bezpieczeństwem to reagowanie na zaistniałe sytuacje. W zeszłym roku np. odcinek katowicki przyniósł wiele nieprzewidzianych zdarzeń. – Zwykły wyścig przejeżdża przez dane miejsce w ciągu zaledwie kilku minut, choć całe etapy trwają kilka godzin. Etap katowicki polegał na tym, że co 2, a później co 3 minuty startują kolejni zawodnicy. Część Katowic została więc zamknięta na około 7 godzin – opowiada Janusz Pniak. W środku strefy znalazł się kościół, w którym zaplanowany był ślub. – W uzgodnieniu z policją przeorganizowaliśmy już wcześniej zmienioną organizację ruchu, by goście państwa młodych mogli dostać się do kościoła. Zdarzyły się też zmiany z powodu pogrzebu i uroczystości wojskowej – wspomina koordynator bezpieczeństwa.

Co czeka kibiców 79. Tour de Pologne?

W tym roku trasa wyścigu wynosi 1210 kilometrów. 79. Tour de Pologne startuje w Kielcach, a jego finał odbędzie się 5 sierpnia w Krakowie. Kolejne etapy to Kielce, Świętokrzyskie - Lublin, Chełm - Zamość, Kraśnik, Powiat Kraśnicki - Przemyśl, Lesko, Powiat Leski - Sanok, Łańcut - Rzeszów, Nowy Targ, Gronków - Stacja Narciarska Rusiński, Valsir, Skawina - Kraków.

Tegoroczny Tour de Pologne ma sporo zmian. Po wielu latach na trasę wyścigu wracają Kielce. Nie ma w tym roku etapów na Śląsku. Nowością jest 6. etap, który będzie jazdą indywidualną na czas na trasie poprowadzonej pod górę, gdzie do pokonania będzie 342 metry przewyższenia.

Jak zapowiadają Lang Team i Grupa Impel, tuż po wyścigu zaczną się przygotowania do przyszłorocznego - jubileuszowego 80. Tour de Pologne.

Tour de Pologne to jedna z największych i najbardziej spektakularnych imprez sportowych w Polsce, organizowana cyklicznie na terenie naszego kraju przez Lang Team. Wieloetapowy szosowy wyścig kolarski należy do najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych.

Grupa Impel wspiera biznes w ramach usług outsourcingowych w wielu branżach. Oferuje wsparcie w zakresie usług takich jak zapewnienie bezpieczeństwa, czystości i technicznego utrzymania nieruchomości, a także obsługi procesów biznesowych oraz specjalistycznych usługi dla przemysłu. Grupę Impel tworzą spółki zajmujące się realizacją usług oraz franczyzobiorcy działający jako Impel Partner. Wiodącą spółką jest Impel S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę! Biuro prasowe
2024-12-27 | 18:00

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

W poprzednim sezonie (2023/2024) ośrodek Beskid Sport Arena otwarł się już 2 grudnia, natomiast w tym roku trzeba było poczekać trochę dłużej. Wszystko jednak wskazuje na to, że
Sport Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025
2024-12-09 | 01:00

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

To już pewne – na polu golfowym Rosa odbędzie się kolejny turniej z cyklu Challenge Tour.  Oficjalny harmonogram został opublikowany dzisiaj na oficjalnej stronie turnieju. W nowym
Sport Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
2024-10-18 | 09:00

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!

Eksperci od dawna dyskutują o potrzebie wprowadzania ekologicznych rozwiązań w infrastrukturze sportowej oraz o wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. W centrum uwagi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.