Czy moda na sport będzie trwać w 2022 roku?
Rok 2021 stworzył dla branży sportowej perspektywy na odrobienie strat finansowych poniesionych w 2020 roku. Musiała ona jednak odpowiednio dopasować się do nowej rzeczywistości, w której na początku zarówno pracownicy, jak i klienci „uciekli” do domów. Teraz ulega to zmianie – tylko 12,7% Polaków obawia się nasilenia epidemii w 2022 roku wynika z sondażu RMF FM i Gazety Prawnej. Z powodu mniejszych obaw, prognozy na przyszłość są coraz bardziej sprzyjające dla rynku dóbr sportowych, który urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. – wynika z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Z jakimi wyzwaniami więc branża sportowa będzie musiała zmierzyć się w 2022 roku?
Ciężka rozgrywka?
Początek ubiegłego roku przyniósł nowe otwarcie poprzez sukcesywne znoszenie obostrzeń wprowadzonych ze względu na pandemię. Klienci zaczęli wracać do korzystania z siłowni, basenów, klubów fitness oraz kontynuowali trend uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Branża sportowa zaczęła powracać do formy przedpandemicznej.
Co więcej, Polacy w 2021 roku coraz bardziej zaczęli patrzeć na swoje zdrowie w sposób holistyczny. Oprócz wizyt u lekarza i zdrowego odżywiania na znaczeniu zyskało uprawianie aktywności fizycznej. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w uprawianie sportu – według badania Ipsos „COVID 365+” aż 72 proc. Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością
Moda na sport to bardzo dobra wiadomość! Rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie sprawności fizycznej wspiera rynek produktów sportowych. W związku z tym jesteśmy optymistycznie nastawieni do najbliższych kilku miesięcy. Rok 2022 wygląda obiecująco. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania ofertą sportową w nowym roku – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A.
Wyniki sprzedażowe firmy INTERSPORT Polska S.A. za III kw. roku obrotowego 2021/2022 wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków w ubiegłym roku i najprawdopodobniej nie zniechęci w 2022 roku do uprawiania sportu. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży – w analizowanym okresie – wyniosły około 63,41 mln zł, co oznacza wzrost o 58,1% r/r.
Utrzymanie pozycji w 2022 roku
W 2022 roku dla branży sportowej oraz producentów produktów sportowych – w celu pozostania konkurencyjnym – istotne będzie stworzenie odpowiednich działań marketingowych, zapewnienie dostępności wielu produktów, szybkie zaspokajanie potrzeb konsumenta (odpowiednio przeszkolony dział obsługi klienta, działania eCommerce) oraz posiadanie szerokiej oferty dostępnej w sklepie online.
Co więcej, w bieżącym roku – w przeciwieństwie do niepełnego sezonu w 2021 roku – oczekiwania ludzi uwielbiających sporty zimowe zostaną najprawdopodobniej spełnione. To bardzo ważna informacja dla branży, która zawsze stara się wykorzystać ten czas w 100%.
W 2022 roku czekają nas również kolejne wyzwania. Jednym z nich jest dostosowanie się do ciągle zmieniających się preferencji klienta. Konsumenci, którzy wyszli z domów i odwiedzają nasze sklepy stacjonarne są bardziej świadomi swoich potrzeb i zdeterminowani na konkretny produkt. Zakupy przestały być rozrywką – wyjaśnia Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Co więcej, w ubiegłym roku można było zaobserwować zmianę popularnych kategorii. Osoby uprawiające aktywność fizyczną głównie stawiały na dyscypliny, które można było uprawiać na świeżym powietrzu. Szczególnie możliwość uprawiania sportów zimowych w tym sezonie cieszy branżę. Przewidujemy, że będzie to też rok wzrostów, zwłaszcza w obszarze wsparcia zdrowia psychofizycznego – dodaje.
Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS
Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.