Komunikaty PR

Czy moda na sport będzie trwać w 2022 roku?

2022-01-10  |  16:30
Biuro prasowe

Rok 2021 stworzył dla branży sportowej perspektywy na odrobienie strat finansowych poniesionych w 2020 roku. Musiała ona jednak odpowiednio dopasować się do nowej rzeczywistości, w której na początku zarówno pracownicy, jak i klienci „uciekli” do domów. Teraz ulega to zmianie – tylko 12,7% Polaków obawia się nasilenia epidemii w 2022 roku wynika z sondażu RMF FM i Gazety Prawnej. Z powodu mniejszych obaw, prognozy na przyszłość są coraz bardziej sprzyjające dla rynku dóbr sportowych, który urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. – wynika z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Z jakimi wyzwaniami więc branża sportowa będzie musiała zmierzyć się w 2022 roku?

Ciężka rozgrywka?

Początek ubiegłego roku przyniósł nowe otwarcie poprzez sukcesywne znoszenie obostrzeń wprowadzonych ze względu na pandemię. Klienci zaczęli wracać do korzystania z siłowni, basenów, klubów fitness oraz kontynuowali trend uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Branża sportowa zaczęła powracać do formy przedpandemicznej.

Co więcej, Polacy w 2021 roku coraz bardziej zaczęli patrzeć na swoje zdrowie w sposób holistyczny. Oprócz wizyt u lekarza i zdrowego odżywiania na znaczeniu zyskało uprawianie aktywności fizycznej. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w uprawianie sportu – według badania Ipsos „COVID 365+” aż 72 proc. Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością

Moda na sport to bardzo dobra wiadomość! Rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie sprawności fizycznej wspiera rynek produktów sportowych. W związku z tym jesteśmy optymistycznie nastawieni do najbliższych kilku miesięcy. Rok 2022 wygląda obiecująco. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania ofertą sportową w nowym roku – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A.

Wyniki sprzedażowe firmy INTERSPORT Polska S.A. za III kw. roku obrotowego 2021/2022 wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków w ubiegłym roku i najprawdopodobniej nie zniechęci w 2022 roku do uprawiania sportu. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży – w analizowanym okresie – wyniosły około 63,41 mln zł, co oznacza wzrost o 58,1% r/r.

Utrzymanie pozycji w 2022 roku

W 2022 roku dla branży sportowej oraz producentów produktów sportowych – w celu pozostania konkurencyjnym – istotne będzie stworzenie odpowiednich działań marketingowych, zapewnienie dostępności wielu produktów, szybkie zaspokajanie potrzeb konsumenta (odpowiednio przeszkolony dział obsługi klienta, działania eCommerce) oraz posiadanie szerokiej oferty dostępnej w sklepie online.

Co więcej, w bieżącym roku – w przeciwieństwie do niepełnego sezonu w 2021 roku – oczekiwania ludzi uwielbiających sporty zimowe zostaną najprawdopodobniej spełnione. To bardzo ważna informacja dla branży, która zawsze stara się wykorzystać ten czas w 100%.

W 2022 roku czekają nas również kolejne wyzwania. Jednym z nich jest dostosowanie się do ciągle zmieniających się preferencji klienta. Konsumenci, którzy wyszli z domów i odwiedzają nasze sklepy stacjonarne są bardziej świadomi swoich potrzeb i zdeterminowani na konkretny produkt. Zakupy przestały być rozrywką – wyjaśnia Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Co więcej, w ubiegłym roku można było zaobserwować zmianę popularnych kategorii. Osoby uprawiające aktywność fizyczną głównie stawiały na dyscypliny, które można było uprawiać na świeżym powietrzu. Szczególnie możliwość uprawiania sportów zimowych w tym sezonie cieszy branżę. Przewidujemy, że będzie to też rok wzrostów, zwłaszcza w obszarze wsparcia zdrowia psychofizycznego – dodaje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Dobrostan psychiczny kluczowym wyzwaniem Biuro prasowe
2024-07-03 | 17:30

Dobrostan psychiczny kluczowym wyzwaniem

Wraz z publikacją raportu zrównoważonego rozwoju za 2023 rok, ASICS ujawnia, jak priorytetowe traktowanie dobrostanu psychicznego i fizycznego pomaga napędzać jego agendę
Sport Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą
2024-07-01 | 11:00

Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą

G City – właściciel Promenady, przygotował nową atrakcję dla klientów i okolicznych mieszkańców praskiego centrum handlowego. Jest to interaktywna platforma Promenada
Sport VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC
2024-06-21 | 13:00

VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC

Francuska surferka Vahiné Fierro, zadebiutuje na Igrzyskach Olimpijskich w 2024 roku i będzie współpracować z Panasonic, aby zwrócić uwagę na konieczność zwiększenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.