Czy moda na sport będzie trwać w 2022 roku?
Rok 2021 stworzył dla branży sportowej perspektywy na odrobienie strat finansowych poniesionych w 2020 roku. Musiała ona jednak odpowiednio dopasować się do nowej rzeczywistości, w której na początku zarówno pracownicy, jak i klienci „uciekli” do domów. Teraz ulega to zmianie – tylko 12,7% Polaków obawia się nasilenia epidemii w 2022 roku wynika z sondażu RMF FM i Gazety Prawnej. Z powodu mniejszych obaw, prognozy na przyszłość są coraz bardziej sprzyjające dla rynku dóbr sportowych, który urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. – wynika z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Z jakimi wyzwaniami więc branża sportowa będzie musiała zmierzyć się w 2022 roku?
Ciężka rozgrywka?
Początek ubiegłego roku przyniósł nowe otwarcie poprzez sukcesywne znoszenie obostrzeń wprowadzonych ze względu na pandemię. Klienci zaczęli wracać do korzystania z siłowni, basenów, klubów fitness oraz kontynuowali trend uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Branża sportowa zaczęła powracać do formy przedpandemicznej.
Co więcej, Polacy w 2021 roku coraz bardziej zaczęli patrzeć na swoje zdrowie w sposób holistyczny. Oprócz wizyt u lekarza i zdrowego odżywiania na znaczeniu zyskało uprawianie aktywności fizycznej. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w uprawianie sportu – według badania Ipsos „COVID 365+” aż 72 proc. Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością
Moda na sport to bardzo dobra wiadomość! Rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie sprawności fizycznej wspiera rynek produktów sportowych. W związku z tym jesteśmy optymistycznie nastawieni do najbliższych kilku miesięcy. Rok 2022 wygląda obiecująco. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania ofertą sportową w nowym roku – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A.
Wyniki sprzedażowe firmy INTERSPORT Polska S.A. za III kw. roku obrotowego 2021/2022 wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków w ubiegłym roku i najprawdopodobniej nie zniechęci w 2022 roku do uprawiania sportu. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży – w analizowanym okresie – wyniosły około 63,41 mln zł, co oznacza wzrost o 58,1% r/r.
Utrzymanie pozycji w 2022 roku
W 2022 roku dla branży sportowej oraz producentów produktów sportowych – w celu pozostania konkurencyjnym – istotne będzie stworzenie odpowiednich działań marketingowych, zapewnienie dostępności wielu produktów, szybkie zaspokajanie potrzeb konsumenta (odpowiednio przeszkolony dział obsługi klienta, działania eCommerce) oraz posiadanie szerokiej oferty dostępnej w sklepie online.
Co więcej, w bieżącym roku – w przeciwieństwie do niepełnego sezonu w 2021 roku – oczekiwania ludzi uwielbiających sporty zimowe zostaną najprawdopodobniej spełnione. To bardzo ważna informacja dla branży, która zawsze stara się wykorzystać ten czas w 100%.
W 2022 roku czekają nas również kolejne wyzwania. Jednym z nich jest dostosowanie się do ciągle zmieniających się preferencji klienta. Konsumenci, którzy wyszli z domów i odwiedzają nasze sklepy stacjonarne są bardziej świadomi swoich potrzeb i zdeterminowani na konkretny produkt. Zakupy przestały być rozrywką – wyjaśnia Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Co więcej, w ubiegłym roku można było zaobserwować zmianę popularnych kategorii. Osoby uprawiające aktywność fizyczną głównie stawiały na dyscypliny, które można było uprawiać na świeżym powietrzu. Szczególnie możliwość uprawiania sportów zimowych w tym sezonie cieszy branżę. Przewidujemy, że będzie to też rok wzrostów, zwłaszcza w obszarze wsparcia zdrowia psychofizycznego – dodaje.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.