Komunikaty PR

Kondycja, czyli potencjał do zagospodarowania

2020-10-09  |  04:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania Iron SET ( 4.65 MB )

Pandemia Covid-19 w Polsce wpłynęła na działalność wielu branż. Niektóre wyszły z kryzysu obronną ręką, inne poniosły straty. Są też takie - jak branża fitness - których słabnąca kondycja oznacza pogorszenie kondycji całego społeczeństwa.

Od lat nie było wydarzenia, które dotknęłoby światowe gospodarki aż w takim stopniu. Firmy i zakłady produkcyjne w wielu krajach musiały zawiesić, zmodyfikować a nawet zmienić profil swojej działalności. Wiele przeorganizowało ją tak, by maksymalnie uodpornić biznes na efekty pandemii. Po okresie izolacji także branża fitness szuka antidotum na problemy własne i Polaków, którzy chcą bezpiecznych rozwiązań, pomagających im dbać o własne zdrowie i odporność.

Potencjał do zagospodarowania

Według danych Ministerstwa Sportu brak aktywności fizycznej Polaków rocznie kosztuje około 7 mld zł, w tym 6 mld zł stanowią koszty absencji pracowniczej oraz 900 mln zł koszty publicznego systemu ochrony zdrowia. Jest więc nad czym pracować, szczególnie, że po pandemii część z nas nadal nie wróciła do wcześniejszych form aktywności, a spora grupa sygnalizuje pojawienie się negatywnych skutków braku ruchu.

Jak wynika z badania MultiSport Index Pandemia, zrealizowanego pod koniec kwietnia br. przez Kantar na zlecenie Benefit Systems, aż 74% z nas jako konsekwencje długiego pozostawania w domu wskazuje złe samopoczucie. Wśród następstw Polacy wymieniają również negatywny wpływ na zdrowie (65%) oraz na sylwetkę (61%). Jednocześnie 85% zadeklarowało, że chcą więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii koronawirusa.

Jednak po niemal 3 miesiącach od otwarcia siłowni i obiektów sportowych ich właściciele sygnalizują, że do ćwiczeń nie powrócili wszyscy, którzy wcześniej robili to systematycznie. Nie oznacza to, że Polacy składali deklaracje bez pokrycia. Obecnie spora część szuka dla siebie alternatywy poza siłowniami i klubami fitness, wybierając jogging, spacery i ćwiczenia w domu. Kluby, siłownie oraz setki dostawców i firm stanęły więc przez wyzwaniem jak wykorzystać aktywność tych, spośród prawie 3 mln Polaków, którzy nie są gotowi na powrót do obiektów sportowych.

Domowe rozwiązania

Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz różny stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m2 domowej przestrzeni.

Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane bezpłatne aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.

Alternatywne formy aktywności poza siłownią to także cel polskiego startupu FitAdept. Firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line oraz narzędzie do optymalizacji planów treningowych. W tym czasie z rozwiązania zdalnych treningów 1:1 z trenerami FitAdept skorzystało wiele osób, a sesji treningowych zrealizowano już ponad 10 tysięcy.

Bezpiecznie i w zgodzie z naturą

Pandemia koronawirusa przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie i środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub wracając na siłownię chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECOTM z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach. To ekologiczna zachęta do systematycznych ćwiczeń, które są kluczowe nie tylko w dbaniu o kondycję i zdrowie, ale i dobre samopoczucie.

"Ekologiczna mata, ubrania produkowane z butelek PET czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, które wytwarzają energię elektryczną, to nasz wkład w budowanie zaangażowania Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To także próba zachęcania do uprawiania sportów i poszukiwania takich rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się, także eko potrzeby aktywnych ludzi. " – informuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciel marki Gipara Fitness.

Powrót do dobrej formy

Nowe aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów czy nawet domowe siłownie to tylko część nowości rynkowych. Wszystkie mogą być wsparciem w odbudowywaniu utraconej podczas pandemii kondycji nie tylko własnej, ale także branży fitness, która teraz bardziej niż kiedykolwiek szuka rozwiązań motywujących do uprawiania aktywności fizycznej. Tak więc - systematycznie, w domu, na siłowni lub w plenerze pracujmy nad kondycją!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:00

Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS

SOFTSWISS, światowy ekspert w dziedzinie technologii, posiadający kluczowe centra rozwoju w Polsce, z dumą ogłasza, że legenda wyścigów Rubens Barrichello został mianowany dyrektorem
Sport Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
2024-04-17 | 11:00

Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race

ALL4Kids to dobroczynna platforma utworzona z inicjatywy Rothschild & Co, która już od kilku lat jednoczy kilkadziesiąt firm i setki pracowników - we wspólnym pomaganiu.
Sport Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop
2024-04-04 | 11:17

Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop

Lider w branży napojów ogłasza rozpoczęcie współpracy z wybitnym polskim tenisistą Hubertem Hurkaczem. Polak, zajmujący obecnie dziesiąte miejsce w światowym rankingu ATP,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.