Komunikaty PR

Kondycja, czyli potencjał do zagospodarowania

2020-10-09  |  04:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania Iron SET ( 4.65 MB )

Pandemia Covid-19 w Polsce wpłynęła na działalność wielu branż. Niektóre wyszły z kryzysu obronną ręką, inne poniosły straty. Są też takie - jak branża fitness - których słabnąca kondycja oznacza pogorszenie kondycji całego społeczeństwa.

Od lat nie było wydarzenia, które dotknęłoby światowe gospodarki aż w takim stopniu. Firmy i zakłady produkcyjne w wielu krajach musiały zawiesić, zmodyfikować a nawet zmienić profil swojej działalności. Wiele przeorganizowało ją tak, by maksymalnie uodpornić biznes na efekty pandemii. Po okresie izolacji także branża fitness szuka antidotum na problemy własne i Polaków, którzy chcą bezpiecznych rozwiązań, pomagających im dbać o własne zdrowie i odporność.

Potencjał do zagospodarowania

Według danych Ministerstwa Sportu brak aktywności fizycznej Polaków rocznie kosztuje około 7 mld zł, w tym 6 mld zł stanowią koszty absencji pracowniczej oraz 900 mln zł koszty publicznego systemu ochrony zdrowia. Jest więc nad czym pracować, szczególnie, że po pandemii część z nas nadal nie wróciła do wcześniejszych form aktywności, a spora grupa sygnalizuje pojawienie się negatywnych skutków braku ruchu.

Jak wynika z badania MultiSport Index Pandemia, zrealizowanego pod koniec kwietnia br. przez Kantar na zlecenie Benefit Systems, aż 74% z nas jako konsekwencje długiego pozostawania w domu wskazuje złe samopoczucie. Wśród następstw Polacy wymieniają również negatywny wpływ na zdrowie (65%) oraz na sylwetkę (61%). Jednocześnie 85% zadeklarowało, że chcą więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii koronawirusa.

Jednak po niemal 3 miesiącach od otwarcia siłowni i obiektów sportowych ich właściciele sygnalizują, że do ćwiczeń nie powrócili wszyscy, którzy wcześniej robili to systematycznie. Nie oznacza to, że Polacy składali deklaracje bez pokrycia. Obecnie spora część szuka dla siebie alternatywy poza siłowniami i klubami fitness, wybierając jogging, spacery i ćwiczenia w domu. Kluby, siłownie oraz setki dostawców i firm stanęły więc przez wyzwaniem jak wykorzystać aktywność tych, spośród prawie 3 mln Polaków, którzy nie są gotowi na powrót do obiektów sportowych.

Domowe rozwiązania

Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz różny stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m2 domowej przestrzeni.

Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane bezpłatne aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.

Alternatywne formy aktywności poza siłownią to także cel polskiego startupu FitAdept. Firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line oraz narzędzie do optymalizacji planów treningowych. W tym czasie z rozwiązania zdalnych treningów 1:1 z trenerami FitAdept skorzystało wiele osób, a sesji treningowych zrealizowano już ponad 10 tysięcy.

Bezpiecznie i w zgodzie z naturą

Pandemia koronawirusa przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie i środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub wracając na siłownię chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECOTM z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach. To ekologiczna zachęta do systematycznych ćwiczeń, które są kluczowe nie tylko w dbaniu o kondycję i zdrowie, ale i dobre samopoczucie.

"Ekologiczna mata, ubrania produkowane z butelek PET czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, które wytwarzają energię elektryczną, to nasz wkład w budowanie zaangażowania Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To także próba zachęcania do uprawiania sportów i poszukiwania takich rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się, także eko potrzeby aktywnych ludzi. " – informuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciel marki Gipara Fitness.

Powrót do dobrej formy

Nowe aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów czy nawet domowe siłownie to tylko część nowości rynkowych. Wszystkie mogą być wsparciem w odbudowywaniu utraconej podczas pandemii kondycji nie tylko własnej, ale także branży fitness, która teraz bardziej niż kiedykolwiek szuka rozwiązań motywujących do uprawiania aktywności fizycznej. Tak więc - systematycznie, w domu, na siłowni lub w plenerze pracujmy nad kondycją!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Dobrostan psychiczny kluczowym wyzwaniem Biuro prasowe
2024-07-03 | 17:30

Dobrostan psychiczny kluczowym wyzwaniem

Wraz z publikacją raportu zrównoważonego rozwoju za 2023 rok, ASICS ujawnia, jak priorytetowe traktowanie dobrostanu psychicznego i fizycznego pomaga napędzać jego agendę
Sport Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą
2024-07-01 | 11:00

Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą

G City – właściciel Promenady, przygotował nową atrakcję dla klientów i okolicznych mieszkańców praskiego centrum handlowego. Jest to interaktywna platforma Promenada
Sport VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC
2024-06-21 | 13:00

VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC

Francuska surferka Vahiné Fierro, zadebiutuje na Igrzyskach Olimpijskich w 2024 roku i będzie współpracować z Panasonic, aby zwrócić uwagę na konieczność zwiększenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.