Nowy trend w branży fitness. Nadchodzi rewolucja na siłowniach
Jak wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index, 44% badanych deklaruje, że ćwiczy więcej niż przed pandemią. Niemal co drugi ankietowany twierdzi, że wydał na sprzęt sportowy więcej niż w poprzednich latach. Wrocławska firma STreZ Fitness Solutions chce wpisać się w ten trend i odpowiedzieć na potrzeby rynku nowym produktem. Ma to tego wsparcie inwestora - Praise Group.
Pandemia koronawirusa pokazała, jaką rolę odgrywa aktywność fizyczna w kontekście dbania o zdrowie. Badania opublikowane przez „British Journal of Sport Medicine” dowodzą, że w przypadku osób ćwiczących przez co najmniej 2,5 godziny tygodniowo ryzyko zgonu z powodu choroby spada o 150% w porównaniu z nieaktywnymi.
Polacy są tego coraz bardziej świadomi. W sondażu przeprowadzonym przez SW Research, trzech na czterech respondentów uważało, że aktywność fizyczna może przyczynić się do poprawy odporności na infekcje, a sam ruch jest tak samo ważny jak wysypianie się i odpowiednia dieta.
Czas na rewolucję?
Branża fitness staje się coraz bardziej atrakcyjna, szczególnie dla przedsiębiorców. Firmy prześcigają się w kreatywnych pomysłach na pozyskanie klientów. Dostrzegają rosnącą świadomość wpływu aktywności fizycznej na komfort życia.
O wyznaczaniu nowych trendów myśli także STreZ Fitness Solutions, który popularyzuje ideę siłowni kontenerowych. To nowy typ obiektu sportowego, którego przewagą jest skupienie się na indywidualnych potrzebach użytkowników. Klienci mają do dyspozycji całe pomieszczenie wyłącznie dla siebie. Wynajmują je na określony czas, a po zakończonym treningu jest ono dezynfekowane i gotowe do użytku przez kolejną osobę.
- To atrakcyjna opcja także dla inwestorów. Takie siłownie mogą sprawdzić się zarówno jako przydomowe centrum sportu, jak i komercyjny projekt w samym sercu miasta. Twórcy przekonują, że już wkrótce będziemy mogli obserwować szybki rozwój tego pomysłu, szczególnie w dużych aglomeracjach. To ciekawy model biznesowy, który po zakupie szybko zacznie zarabiać na siebie - mówi Kajetan Maćkowiak, właściciel Praise Group, która od lat inwestuje w sport.
Innowacje z Dolnego Śląska
Wrocławska firma STreZ Fitness Solutions to producent wysokiej klasy sprzętu do ćwiczeń oraz zespół zajmujący się projektowaniem sal i studiów do treningów. Ma wieloletnie doświadczenie w branży i ponad 250 realizacji. Współpracowała między innymi z takimi markami jak Fitness Academy, CityFit czy Fitness World.
Przedsiębiorcy coraz częściej lokują swój kapitał w projektach z branży sport i fitness. Dobrym przykładem jest Kajetan Maćkowiak, właściciel Praise Group, posiadający rozbudowaną strategię opartą na najlepszych praktykach inwestycyjnych z USA.
- Zdecydowaliśmy się zainwestować w STreZ Fitness Solutions, ponieważ widzimy, jak firma odpowiada na nowe potrzeby konsumenckie i rodzące się trendy. To wpisuje się w naszą wizję tego, jak powinna funkcjonować branża fitness w Polsce. Co więcej, wybór tej marki doskonale dopełnia nasze portfolio projektów sportowych - mówi Kajetan Maćkowiak.
Dzięki współpracy STreZ Fitness Solutions otrzymuje wsparcie doświadczonych specjalistów, które pomoże im w budowaniu pozycji lidera w swojej kategorii.
- Nasi klienci mogą nam ufać, bo wiedzą, że doskonale ich znamy. Przez lata trenowaliśmy zawodowo. Wiemy, jakie są ich potrzeby, a dla każdego przygotowujemy indywidualny projekt - mówi Mariusz Latkowski, jeden z założycieli STreZ, olimpijczyk z Turynu.
Nowa era
Właściciele siłowni oraz klubów fitness muszą przygotować się do zainteresowania swoją ofertą nowych klientów. Po pandemii wzrosła świadomość na temat wpływu aktywności fizycznej na stan zdrowia. Rynek potrzebuje nowych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby.
Dobrostan psychiczny kluczowym wyzwaniem
Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą
VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.