P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz sieć sklepów Biedronka łączą siły
P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz sieć sklepów Biedronka łączą siły, by wspierać wychowanie kolejnych pokoleń sportowców
Już 19 maja rusza wspólna akcja Procter & Gamble, Polskiej Fundacji Olimpijskiej oraz sieci sklepów Biedronka. Projekt wesprze szkoły podstawowe w ich działaniach promujących sport wśród młodzieży. Wspólną ideą wszystkich partnerów jest budowanie właściwych nawyków w zakresie aktywności fizycznej u dzieci już od najmłodszych lat.
Za nieco ponad 2 lata rozpoczną się Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024. Będą jak zawsze okazją do tego, żeby obserwować zmagania sportowców na najwyższym światowym poziomie. Ale są także przypomnieniem, że idee olimpijskie, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości, szacunek i fair play stanowią uniwersalne wartości, z którymi warto być za pan brat już od najmłodszych lat.
Jednym z najważniejszych elementów składających się na zdrowy tryb życia jest aktywność fizyczna, która pozytywnie wpływa na samopoczucie i rozwój dorosłych i dzieci. Głównym celem Polskiej Fundacji Olimpijskiej jest promocja sportu oraz dyscyplin olimpijskich wśród dzieci i młodzieży. W tej kwestii niezwykle ważną rolę pełnią szkoły – szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy sport i ruch znajdują silną konkurencję, m.in. w świecie wirtualnym. Oferując atrakcyjną ofertę zajęć sportowych i wspierając młodych sportowców, szkoły mają szansę wzbudzić w dzieciach zamiłowanie do aktywności fizycznej. Wsparcie projektów, które mogą być przez nie realizowane, daje szansę na dotarcie do wielu uczniów i wywarcie realnego wpływu.
„Sport odgrywa istotną rolę w rozwoju dzieci i młodzieży. Wywiera pozytywny wpływ zarówno na ich rozwój fizyczny, jak i psychiczny. Pomaga wierzyć we własne siły, pokonywać słabości, kształtować charakter. Uczy wygrywać i przegrywać. Niestety – w wielu przypadkach – barierą w rozwijaniu predyspozycji sportowych dzieci i młodzieży jest brak odpowiedniego zaplecza w postaci sprzętu sportowego czy wsparcia trenerów. Wierzę, że program, który wspólnie realizujemy, pomoże wychować przyszłych, niezwykle utalentowanych sportowców oraz kształcić dzieci i młodzież zgodnie z olimpijskimi wartościami. Dziękuję P&G oraz sieci sklepów Biedronka za doskonałe rozumienie wychowawczej roli sportu i realizację edukacyjnej, sportowej misji” – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Fundacji Olimpijskiej.
Wspólny projekt Procter & Gamble, sieci sklepów Biedronka prowadzony wraz z Polską Fundacją Olimpijską jest częścią strategii „Dzień na Medal”. Angażuje szkoły do podjęcia inicjatyw, które promują sport i zachęcają do aktywności fizycznej większą liczbę uczniów. P&G jest wieloletnim partnerem ruchu olimpijskiego. W ramach współpracy firma realizowała między innymi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, poprzez którą zwracała uwagę na osoby stojące za sukcesami sportowców – ich mamy, a także wspierała sport wyczynowy dzieci zdrowych i z niepełnosprawnością.
W Procter & Gamble wierzymy, że kształtowanie zdrowych nawyków wśród dzieci, zaczyna się już od ich najmłodszych lat. Szkoły mogą w tym zakresie odegrać szczególną rolę. Stąd bierze się nasze zaangażowanie w projekty, angażujące szkoły do wspólnego tworzenia warunków, w których dzieci i młodzież będą mogły poznać i polubić sport. Ideę sportu oraz fair play promujemy już od wielu lat wraz z naszym partnerem – Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim. Byliśmy też częścią programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”, który wspierał rozwój sportu wyczynowego, także wśród dzieci niepełnosprawnych. Tylko wspólnymi siłami możemy tworzyć dla przyszłych pokoleń świat równych szans. – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Młodych sportowców może wesprzeć każdy, kto w okresie trwania kampanii wybierze w sieci sklepów Biedronka produkty P&G. Akcją objęte są marki Always, Naturella, Oral-B, Blend-a-Med, Head&Shoulders, Pantene, Old Spice, Gillette, Ariel, Lenor, Vizir, Pampers, Discreet i Fairy. Fundusze zebrane ze sprzedaży, zostaną przekazane Polskiej Fundacji Olimpijskiej na realizację zgłoszonych przez szkoły podstawowe projektów sportowych.
Jak szkoły mogą otrzymać dofinansowanie dla swoich sportowych projektów?
Do akcji mogą dołączyć wszystkie szkoły podstawowe w Polsce. Cały projekt „Dzień na Medal” podzielony jest na dwie fazy. Od 19 maja do 16 czerwca szkoły mogą zgłaszać projekty, na które chciałby otrzymać dofinansowanie. Powinny one dotyczyć działań, dzięki którym więcej dzieci będzie mogło rozwijać swoje sportowe pasje. Aby zgłosić się do programu, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: http://dzienanamedal.pl i opisać pomysł, który będzie promował aktywność fizyczną wśród uczniów. Drugi etap – czyli głosowanie na najlepszy projekt potrwa od 7 lipca do 4 sierpnia. Będzie w nim mógł wziąć każdy. W efekcie głosowania 33 szkoły, wiejskie i miejskie, reprezentujące wszystkie województwa, mogą liczyć na grant w wysokości do 60 000 PLN. Zwycięzców poznamy do 14 sierpnia 2022.
„Sieć Biedronka aktywnie włącza się w inicjatywy, które promują zdrowy styl życia. Wierzymy, że przez edukację żywieniową i promowanie aktywności fizycznej jesteśmy w stanie budować dobrą przyszłość najmłodszych. Od lat aktywnie działamy na polach edukacji żywieniowej, a także wspieramy sport – również na poziomie amatorskim. Ten projekt to dla nas naturalny krok w budowaniu prozdrowotnych postaw od najmłodszych lat” – mówi Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka.
Czynne uprawianie sportu wspiera nie tylko rozwój fizyczny młodych adeptów sportu. Pomaga też budować pewność siebie, umacnia w postanowieniach i dodaje sił w walce z codziennymi przeciwnościami. Warto też, by młodzi ludzie jak najwcześniej poznawali wartości przyświecające ruchowi olimpijskiemu i zasady fair play. Organizatorzy akcji „Dzień na medal”, realizowanej wspólnie przez P&G, PKOl i sieć sklepów Biedronka, liczą na to, że dzięki niej więcej szkół podstawowych będzie mogło realizować swoje sportowe pomysły i ambicje.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.