Pierwsza na świecie mata treningowa z trzciny cukrowej
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Wykonana w 86% z trzciny cukrowej i nadająca się w 100% do recyklingu profesjonalna mata treningowa ERGO-ECOTM to nowość w ofercie Gipara Fitness. Została wyprodukowana z innowacyjnej pianki GREEN EVA™ powstałej z certyfikowanych upraw trzciny cukrowej w środkowo-południowej Brazylii. Bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery całego procesu produkcji ERGO-ECO™ jest ujemny.
W 1950 r. na świecie produkowano ok. 2 mln ton plastiku rocznie, a w 2017 r. już 347 mln ton. Eksperci Międzynarodowego Stowarzyszenia Odpadów Sztucznych prognozują, że jeśli nie podejmiemy żadnych radykalnych działań, roczna produkcja tworzyw sztucznych w 2040 r. przekroczy 600 mln ton. W praktyce oznacza to, że ziemia utonie w plastikowych śmieciach. Dlatego tak ważne jest wdrażanie wszelkich możliwych rozwiązań ograniczających zużycie plastiku, we wszystkich aspektach życia.
Trzcina cukrowa zamiast plastiku
Gipara Fitness, wzorem światowych marek obuwniczych, które w swoich ofertach mają już kolekcje z podeszwami zrobionymi z pianki GREEN EVA™, wprowadza do oferty w pełni ekologiczną matę treningową. Mata ERGO-ECOTM może z powodzeniem zastąpić dotychczas używane maty produkowane najczęściej z tworzyw sztucznych typu EVA i PCV, zatruwających środowisko, bez możliwości ich ponownego wykorzystania – czyli recyklingu. Nowa mata powstała z myślą o klubach sportowych, siłowniach i ćwiczących, którzy chcą aktywnie zaangażować się w minimalizację negatywnego wpływu na środowisko naturalne.
0,84 m2 eko maty
ERGO-ECOTM , jak na ekologiczną matę przystało, jest... zielona. Jest także lekka, trwała, bezzapachowa i łatwo ją utrzymać w czystości, co ma szczególne znaczenie w dobie koronawirusa. Kompaktowe wymiary (długość – 140 cm, szerokość – 60 cm i grubość 10 mm), liczne przetłoczenia i ergonomiczny kształt zapewniają doskonałą amortyzację i przyczepność do podłoża, co znacząco ułatwia trening. Ponadto dzięki specjalnemu otworowi można ją łatwo i bezpiecznie przechowywać. Produkt do kupienia w internetowym sklepie Gipara Fitness w cenie 244,99 złotych.
Mata ERGO-ECOTM zdobyła pierwszą nagrodę w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branży fitness FIBO INNOVATION & TREND AWARD 2020, w kategorii “Ekologia i zrównoważony rozwój”.
”W pełni ekologiczna mata do ćwiczeń to element rewolucji na rynku fitness w Polsce, którą zapoczątkowaliśmy i sukcesywnie realizuje. Budowanie oferty w oparciu o rozwiązania przyjazne dla planety to dla nas priorytet. Dlatego już dziś w wielu siłowniach widzimy ćwiczących w naszych ubraniach produkowanych z butelek PET ludzi czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, w których energiach kinetyczna generowana przez ćwiczących jest zamieniana na energię elektryczną – powiedział Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciela marki Gipara Fitness.
Ogólnopolska akcja wymiany mat w siłowniach na ekologiczne
Wraz z wprowadzeniem nowego produktu na rynek Gipara Fitness zaprasza kluby fitness i siłownie do ogólnopolskiego programu „Sweet taste – no waste”, w ramach którego zachęca do wymiany starych mat z tworzywa sztucznego, na nowe ekologiczne. Mechanizm akcji jest prosty – przy zakupie 30 mat treningowych ERGO-ECOTM, Gipara Fitness odbiera stare maty, rozdrabnia je i używa jako wypełnienia do kompletu puf wypoczynkowych, które trafią z powrotem jako prezent do klubu. Zaprojektowane przez Gipara Fitness na potrzeby tej akcji pufy – jedno duże poduszkowe siedzisko i mniejsze okrągłe – doskonale sprawdzą się jako wyposażenie strefy relaksu w siłowaniach.
Patronat nad akcją „Sweet taste – no waste” objęła fundacja Eco4Life, wspierająca rozwój techniki i innowacyjności w zakresie działań proekologicznych, a także wdrażająca oraz udostępniająca nowe rozwiązania służące ekologii. Akcja potrwa do 30 września 2020 roku.
Mata ERGO-ECOTM to nowa jakość akcesoriów sportowych, które poza tym, że wzorowo spełniają wszystkie swoje funkcje, są przyjazne dla środowiska.
Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open
46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.