Komunikaty PR

Pierwsza na świecie mata treningowa z trzciny cukrowej

2020-08-21  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania jpg ( 9.34 MB )

Wykonana w 86% z trzciny cukrowej i nadająca się w 100% do recyklingu profesjonalna mata treningowa ERGO-ECOTM to nowość w ofercie Gipara Fitness. Została wyprodukowana z innowacyjnej pianki GREEN EVA™ powstałej z certyfikowanych upraw trzciny cukrowej w środkowo-południowej Brazylii. Bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery całego procesu produkcji ERGO-ECO™ jest ujemny.

W 1950 r. na świecie produkowano ok. 2 mln ton plastiku rocznie, a w 2017 r. już 347 mln ton. Eksperci Międzynarodowego Stowarzyszenia Odpadów Sztucznych prognozują, że jeśli nie podejmiemy żadnych radykalnych działań, roczna produkcja tworzyw sztucznych w 2040 r. przekroczy 600 mln ton. W praktyce oznacza to, że ziemia utonie w plastikowych śmieciach. Dlatego tak ważne jest wdrażanie wszelkich możliwych rozwiązań ograniczających zużycie plastiku, we wszystkich aspektach życia.

Trzcina cukrowa zamiast plastiku

Gipara Fitness, wzorem światowych marek obuwniczych, które w swoich ofertach mają już kolekcje z podeszwami zrobionymi z pianki GREEN EVA™, wprowadza do oferty w pełni ekologiczną matę treningową. Mata ERGO-ECOTM może z powodzeniem zastąpić dotychczas używane maty produkowane najczęściej z tworzyw sztucznych typu EVA i PCV, zatruwających środowisko, bez możliwości ich ponownego wykorzystania – czyli recyklingu. Nowa mata powstała z myślą o klubach sportowych, siłowniach i ćwiczących, którzy chcą aktywnie zaangażować się w minimalizację negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

0,84 m2 eko maty

ERGO-ECOTM , jak na ekologiczną matę przystało, jest... zielona. Jest także lekka, trwała, bezzapachowa i łatwo ją utrzymać w czystości, co ma szczególne znaczenie w dobie koronawirusa. Kompaktowe wymiary (długość – 140 cm, szerokość – 60 cm i grubość 10 mm), liczne przetłoczenia i ergonomiczny kształt zapewniają doskonałą amortyzację i przyczepność do podłoża, co znacząco ułatwia trening. Ponadto dzięki specjalnemu otworowi można ją łatwo i bezpiecznie przechowywać. Produkt do kupienia w internetowym sklepie Gipara Fitness w cenie 244,99 złotych.

Mata ERGO-ECOTM zdobyła pierwszą nagrodę w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branży fitness FIBO INNOVATION & TREND AWARD 2020, w kategorii “Ekologia i zrównoważony rozwój”.

”W pełni ekologiczna mata do ćwiczeń to element rewolucji na rynku fitness w Polsce, którą zapoczątkowaliśmy i sukcesywnie realizuje. Budowanie oferty w oparciu o rozwiązania przyjazne dla planety to dla nas priorytet. Dlatego już dziś w wielu siłowniach widzimy ćwiczących w naszych ubraniach produkowanych z butelek PET ludzi czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, w których energiach kinetyczna generowana przez ćwiczących jest zamieniana na energię elektryczną – powiedział Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciela marki Gipara Fitness.

Ogólnopolska akcja wymiany mat w siłowniach na ekologiczne

Wraz z wprowadzeniem nowego produktu na rynek Gipara Fitness zaprasza kluby fitness i siłownie do ogólnopolskiego programu „Sweet taste – no waste”, w ramach którego zachęca do wymiany starych mat z tworzywa sztucznego, na nowe ekologiczne. Mechanizm akcji jest prosty – przy zakupie 30 mat treningowych  ERGO-ECOTM, Gipara Fitness odbiera stare maty, rozdrabnia je i używa jako wypełnienia do kompletu puf wypoczynkowych, które trafią z powrotem jako prezent do klubu. Zaprojektowane przez Gipara Fitness na potrzeby tej akcji pufy – jedno duże poduszkowe siedzisko i mniejsze okrągłe – doskonale sprawdzą się jako wyposażenie strefy relaksu w siłowaniach.

Patronat nad akcją „Sweet taste – no waste” objęła fundacja Eco4Life, wspierająca rozwój techniki i innowacyjności w zakresie działań proekologicznych, a także wdrażająca oraz udostępniająca nowe rozwiązania służące ekologii. Akcja potrwa do 30 września 2020 roku.

Mata ERGO-ECOTM to nowa jakość akcesoriów sportowych, które poza tym, że wzorowo spełniają wszystkie swoje funkcje, są przyjazne dla środowiska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:00

Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS

SOFTSWISS, światowy ekspert w dziedzinie technologii, posiadający kluczowe centra rozwoju w Polsce, z dumą ogłasza, że legenda wyścigów Rubens Barrichello został mianowany dyrektorem
Sport Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
2024-04-17 | 11:00

Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race

ALL4Kids to dobroczynna platforma utworzona z inicjatywy Rothschild & Co, która już od kilku lat jednoczy kilkadziesiąt firm i setki pracowników - we wspólnym pomaganiu.
Sport Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop
2024-04-04 | 11:17

Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop

Lider w branży napojów ogłasza rozpoczęcie współpracy z wybitnym polskim tenisistą Hubertem Hurkaczem. Polak, zajmujący obecnie dziesiąte miejsce w światowym rankingu ATP,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.