PKN ORLEN wraz z teamem F1 wspiera Natana w walce z chorobą
Najbliższy wyścig o Grand Prix Abu Zabi będzie wyjątkowy dla wspieranego przez PKN ORLEN zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Na bolidach Kimiego Räikkönena oraz Antonio Giovinazziego pojawi się rysunek Natana Gajka, znanego jako Pan Torpeda. Siedmiolatek z Sosnowca, który jest wielkim fanem Formuły 1, od trzech lat zmaga się z nowotworem złośliwym. Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN chce w ten sposób wesprzeć chłopca i wyrazić podziw dla jego woli walki.
„Pan Torpeda” to przydomek, jaki otrzymał Natan Gajk z Sosnowca. Chłopiec walczy z neuroblastomą, czyli jednym z najrzadszych nowotworów, który dotyka dzieci. Przez ostatnie trzy lata Natanek przeszedł wiele cykli chemioterapii, a wiosną tego roku również operację usunięcia guza mózgu. Historia Pana Torpedy poruszyła świat sportu, który mocno solidaryzuje się z chłopcem.
W najbliższy weekend (11-12 grudnia), podczas Grand Prix Abu Zabi, zespół ARRO przygotował niespodziankę dla małego wojownika. Na bolidach Kimiego Räikkönena oraz Antonio Giovinazziego pojawi się naklejka z rysunkiem wykonanym przez siedmiolatka.
Nasze zaangażowanie w Formułę 1, ale i w ogóle w sponsoring sportowy, ma charakter nie tylko biznesowy. Równie ważny jest dla nas wymiar społeczny, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pasji i woli walki Natana. Wierzymy, że jego rysunek na bolidzie Alfa Romeo Racing ORLEN podczas Grand Prix Abu Zabi sprawi mu radość i wzmocni w walce z ciężką chorobą – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
GP Abu Zabi jest ostatnim wyścigiem F1 w sezonie 2021. Bolidy Alfa Romeo Racing ORLEN z rysunkiem Pana Torpedy staną do rywalizacji w niedzielę, 12 grudnia o godz. 14.00. Dzień wcześniej o tej samej porze odbędą się kwalifikacje, które poprzedzi poranna sesja treningowa. Z kolei na piątek zaplanowano dwa treningi – o 10.30 oraz o 14.00.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.