PKN ORLEN wraz z teamem F1 wspiera Natana w walce z chorobą
Najbliższy wyścig o Grand Prix Abu Zabi będzie wyjątkowy dla wspieranego przez PKN ORLEN zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Na bolidach Kimiego Räikkönena oraz Antonio Giovinazziego pojawi się rysunek Natana Gajka, znanego jako Pan Torpeda. Siedmiolatek z Sosnowca, który jest wielkim fanem Formuły 1, od trzech lat zmaga się z nowotworem złośliwym. Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN chce w ten sposób wesprzeć chłopca i wyrazić podziw dla jego woli walki.
„Pan Torpeda” to przydomek, jaki otrzymał Natan Gajk z Sosnowca. Chłopiec walczy z neuroblastomą, czyli jednym z najrzadszych nowotworów, który dotyka dzieci. Przez ostatnie trzy lata Natanek przeszedł wiele cykli chemioterapii, a wiosną tego roku również operację usunięcia guza mózgu. Historia Pana Torpedy poruszyła świat sportu, który mocno solidaryzuje się z chłopcem.
W najbliższy weekend (11-12 grudnia), podczas Grand Prix Abu Zabi, zespół ARRO przygotował niespodziankę dla małego wojownika. Na bolidach Kimiego Räikkönena oraz Antonio Giovinazziego pojawi się naklejka z rysunkiem wykonanym przez siedmiolatka.
Nasze zaangażowanie w Formułę 1, ale i w ogóle w sponsoring sportowy, ma charakter nie tylko biznesowy. Równie ważny jest dla nas wymiar społeczny, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pasji i woli walki Natana. Wierzymy, że jego rysunek na bolidzie Alfa Romeo Racing ORLEN podczas Grand Prix Abu Zabi sprawi mu radość i wzmocni w walce z ciężką chorobą – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
GP Abu Zabi jest ostatnim wyścigiem F1 w sezonie 2021. Bolidy Alfa Romeo Racing ORLEN z rysunkiem Pana Torpedy staną do rywalizacji w niedzielę, 12 grudnia o godz. 14.00. Dzień wcześniej o tej samej porze odbędą się kwalifikacje, które poprzedzi poranna sesja treningowa. Z kolei na piątek zaplanowano dwa treningi – o 10.30 oraz o 14.00.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.