Rozszerzenie działalności klubu szansą na rekordową ekspozycję marki
Sposób działania Chemeko-System Gwardii Wrocław potwierdza tezę, że poszukując własnej drogi, warto podążać mniej utartym szlakiem. Wrocławski klub, występujący w siatkarskiej TAURON 1. Lidze, pod koniec zeszłego roku dość niespodziewanie zaangażował się w siatkówkę plażową. Udział w tegorocznych PKN ORLEN Mistrzostwach Polski przyniósł gwardzistom nie tylko wynik sportowy, ale też rekordową ekspozycję medialną.
– Kiedy wpadłem na pomysł otworzenia się na siatkówkę plażową, nie wszyscy w naszym środowisku wierzyli w jego powodzenie. Od początku powtarzaliśmy jednak, że naszym celem jest medal mistrzostw Polski, a w dalszej perspektywie udział w igrzyskach olimpijskich w Paryżu. Konsekwentnie będziemy do tego dążyć, budując przy okazji marketingowy potencjał Gwardii – mówił Łukasz Tobys, prezes Chemeko-System Gwardii Wrocław.
Przystępując do rywalizacji, reprezentujący Gwardię Jakub Zdybek i Paweł Lewandowski nie należeli do faworytów. W walce o złoto mierzyli się ze świeżo upieczonymi olimpijczykami z Tokio – Michałem Brylem i Bartoszem Łosiakiem.
Zwycięstwo wrocławian było olbrzymią niespodzianką i odbiło się szerokim echem w całym kraju, co przełożyło się na wysokie wskaźniki związane z ekspozycją marki Gwardia. Raport autorstwa Sponsoring Insight pokazał, że występy Zdybka i Lewandowskiego od lutego do sierpnia 2021 roku wygenerowały łącznie 1 141 publikacji medialnych. Pozyskany z nich szacunkowy ekwiwalent medialny wyniósł aż 861 756,41 zł, z czego ponad 80% jego wartości stanowiły materiały o zasięgu ogólnopolskim. Dla klubu z zaplecza PlusLigi tak duża efektywność marketingowa wydawała się niemal niemożliwa do osiągnięcia.
– Uważam, że siatkówka plażowa oraz halowa nie muszą ze sobą konkurować, a mogą stanowić unikalne połączenie, u podstaw którego leży pasja do tego sportu. Start w turnieju przyniósł sukces sportowy, ale był też elementem budowy rozpoznawalności marki Gwardia wśród kibiców siatkówki w całym kraju. Nasz przykład najlepiej pokazuje, że warto poszukiwać nieoczywistych rozwiązań, zarówno w obszarze sportu, jak i marketingu – podkreśla Kajetan Maćkowiak, współwłaściciel Gwardia Wrocław sp. z o. o.
Chemeko-System Gwardia Wrocław gra obecnie w TAURON 1. Lidze. Celem wrocławskiego klubu jest powrót do krajowej elity.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.