Sportowy lockdown, czyli jak dbać o zdrowie i kondycję w nowej normalności?
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Pandemia Covid-19 w Polsce po raz kolejny wpłynęła na działalność branży fitness. Jednak kluby i siłownie, mimo poważnych ograniczeń, szybko wypracowały nowe rozwiązania. Ofertę dla aktywnych Polaków mają również firmy, które oferują sprzęt do treningów w domu.
Na kolejny w tym roku sportowy lockdown część klubów i siłowni zdążyła się nieco przygotować, dokonując szybkich zmian w grafikach i zakresie prowadzonej działalności. Swoją ofertę zmieniają także producenci, dostawcy i dystrybutorzy branży fitness, a na fali rosnącej popularności usług online, nowe rozwiązania związane ze sportem wdrażają także polskie startupy.
Domowe rozwiązania
Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m kw. domowej przestrzeni.
Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.
Technologia i fitness
Obecnie trening w domu nie stanowi problemu – wystarczy motywacja, telefon, tablet lub komputer i internet. W sieci dostępne są setki polskich i zagranicznych kanałów z ćwiczeniami. Wyzwaniem może się jednak okazać znalezienie wśród nich treningu prowadzonego przez trenera, którego styl prowadzenia zajęć czy dobór ćwiczeń odpowiada osobie ćwiczącej. Rozwiązaniem tego problemu zajął się polski startup FitAdept. Firma od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy z powodu pandemii koronawirusa większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line, a także narzędzie do optymalizacji planów treningowych. Użytkownicy FitAdept mogą uczestniczyć w zróżnicowanych zajęciach, o odpowiednim dla siebie poziomie intensywności, prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Startup oferuje także dostęp do telewizyjnej platformy treningów i materiałów związanych ze zdrowym trybem życia: ćwiczeniami, dietami czy aktywnym spędzaniem czasu.
Bezpiecznie i w zgodzie z naturą
Nowa rzeczywistość przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie, ale i o środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub ćwicząc na siłowni chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECO z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach.
IMG oferuje także ubrania wyprodukowane z butelek PET oraz urządzenia cardio z linii ECO-POWR, wytwarzające energię elektryczną, które poza dodatkową zachętą do systematycznych ćwiczeń angażują Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko.
W drodze do dobrej formy
Aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów, także tych eco oraz profesjonalny sprzęt. Wszystko sprawdzi się w domowych siłowniach. Nie możemy tylko zapomnieć, że kluczowe w dbaniu o kondycję i zdrowie są po prostu systematyczne ćwiczenia.
46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
Jak wrócić do formy po wakacjach?
Tarczyński sponsorem Mistrzostw Świata w Sumo, które odbędą się w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Konsument
Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli
Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.
Farmacja
Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.