Komunikaty PR

W zdrowym ciele zdrowy duch. O współpracy biznesu i sportu

2022-03-31  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Sportowcy zostają biznesmenami, a biznesmeni uprawiają sport – oba światy aktywnie się przeplatają. Regularna aktywność fizyczna jest dobra nie tylko dla zdrowia, ale wpływa też na poprawę efektywności, co zwiększa wyniki firm. Przedsiębiorstwa ze wszystkich branż od wielu lat angażują się w promocję sportu i zdrowego trybu życia.

Sport i biznes działają podobnie

Aktywność fizyczna i regularne uprawianie sportu niosą za sobą liczne korzyści dla zdrowia i samopoczucia. Wyszczuplają sylwetkę, wzmacniają siłę i odporność organizmu oraz mają pozytywny wpływ na psychikę. Ćwiczenia sprzyjają produkcji endorfin, które poprawiają samopoczucie oraz działają antystresowo i zwiększają zdolności poznawcze.

Korzyści płynące ze sportu dostrzegają także przedsiębiorstwa. Pracownicy uprawiający jakąkolwiek dyscyplinę są bardziej z reguły zmotywowani i produktywni. Nic więc dziwnego, że firmy promują w swoich środowiskach pracy zdrowy styl życia i regularną dawkę ruchu – poprawia to samopoczucie pracowników oraz wpływa na osiągane wyniki.

Sukces zarówno w sporcie, jak też w biznesie, osiąga się za pomocą podobnych czynników i aktywności. Sportowcy podkreślają, że w podążaniu do wygranych najważniejsze są plan, samodyscyplina, umiejętność wyciągania wniosków z porażek oraz utrzymanie stabilnego poziomu motywacji. Te same zasady można z powodzeniem stosować w biznesie – mówi Natalia Kubowicz, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w NSG Group w Polsce.

Sponsoring sportowy – obopólne korzyści

Światy biznesu i sportu od wielu lat przeplatają się ze sobą, czasami tworząc nierozerwalną całość. Najlepszym przykładem jest sport zawodowy, w którym zawodnicy zarabiają na życie, uprawiając konkretną dyscyplinę. Często otrzymują oni poprzez sponsoring wsparcie materiałowe i finansowe ze strony różnych firm, stając się ich ambasadorami. Ma to obopólne korzyści – zawodnik może całkowicie skupić się na treningach i zawodach, a przedsiębiorstwo może promować swoją działalność i potencjalnie pozyskiwać nowych klientów.

Sponsoring jest szczególnie istotny w wypadku sportów mniej popularnych niż piłka nożna czy koszykówka. Jest on też ważny dla osób niepełnosprawnych, które zawodowo lub amatorsko uprawiają sport, gdyż niejednokrotnie nie mogą one liczyć na tak szerokie wsparcie jak sportowcy pełnosprawni. Jedną z firm, która sponsoruje zarówno sporty niszowe, jak i sportowców niepełnosprawnych jest NSG Group w Polsce.

Od lat udziela wsparcia Jackowi Czechowi, paraolimpijczykowi, który pokazuje, że swoje ograniczenia można przezwyciężać bez względu na wszystko, a wytrwałe dążenie do celu przynosi owoce. Jacek Czech uprawia pływanie, w którym odniósł wiele sukcesów – do największych należą srebrny medal Mistrzostw Świata w Londynie w 2019 roku oraz złoto, srebro i brąz zdobyte podczas Mistrzostw Europy w Dublinie w 2018 roku.

Oprócz tego firma sponsoruje Karolinę Kołeczek, polską lekkoatletkę specjalizującą się w biegach płotkarskich. Dwa razy zdobyła ona srebrny medal Młodzieżowych Mistrzostw Europy – w 2013 roku w Tampere i w 2015 roku w Tallinnie. Wsparcie od firmy otrzymuje także wioślarz Wiktor Chabel, czterokrotny medalista Mistrzostwa Europy oraz wicemistrz świata z 2019 roku.

Promocja zdrowego trybu życia oraz aktywności fizycznej znajdują się wysoko na liście pozabiznesowych celów naszej firmy – mówi Ryszard Jania, prezes Pilkington Automotive Poland. – Promujemy sport nie tylko pośród naszych pracowników, ale również angażujemy się we wspieranie lokalnych drużyn sportowych. Zaangażowanie w sprawy lokalne jest dla nas niezwykle ważne i robimy wszystko, żeby być dobrym sąsiadem dla działających w naszej okolicy klubów i zespołów. Wierzymy, że sport jest doskonałym narzędziem do budowania więzi oraz rozwiązywania problemów społecznych. Od wielu lat wspieramy finansowo i materiałowo m.in. klub tenisa stołowego KTS Enea Siarkopol Tarnobrzeg. Cieszymy się również, że możemy uczestniczyć w kreowaniu sukcesów osiąganych przez zawodników!

Kiedyś zakładowe kluby, dziś globalne marki

Uprawianie sportu wyrabia pozytywne nawyki takie jak terminowość czy umiejętności współpracy i wyznaczania sobie celów. Wspólne ćwiczenia działają integrująco, poprawiając stosunki pomiędzy pracownikami oraz dając możliwość wspólnego spędzania czasu. Dostrzeżono to dziesiątki lat temu – na przełomie XIX i XX wieku powstało mnóstwo zakładowych klubów sportowych, których pierwotnym założeniem była promocja zdrowia pośród pracowników. Po latach przekształciły się one w zawodowe, odnoszące sukcesy kluby. Przykłady najłatwiej znaleźć w piłce nożnej – w ten sposób zaczynały np. Arsenal Londyn czy PSV Eindhoven.

Współcześnie wiele firm dofinansowuje pracownikom udział w zajęciach sportowych, a niektóre, zwłaszcza większe, prowadzą własne sekcje sportowe. Poza będącymi obecnie standardem na rynku pracy kartami umożliwiającymi wstęp do siłowni, basenów czy salonów fitness, wielu pracodawców decyduje się też na bardziej bezpośrednią pomoc w uprawianiu sportu. Dla przykładu, pracownicy NSG Group w Polsce mogą korzystać ze wsparcia trenera personalnego online w ramach Global Charity Race.

Zawody sportowe – szansa dla wszystkich

Często spotykanym zwyczajem jest także organizacja zawodów sportowych – przykładem mogą być spartakiady pracowników danej branży. Niejednokrotnie firmy same organizują zawody lub zajmują się ich sponsoringiem. Często spotykanym zwyczajem jest cykliczna organizacja wewnętrznych zawodów sportowych, które mają na celu zachęcić pracowników do aktywności fizycznej i budować więzi między nimi. Dla przykładu NSG Group co dwa lata organizuje Olimpiadę NSG Group. Pracownicy wszystkich oddziałów spółki w Polsce uczestniczą w zawodach w jednej z sześciu dyscyplin, a w trakcie wspólnego wyjazdu mają okazję nie tylko sprawdzić swoje umiejętności, ale również nawiązać nowe przyjaźnie.

Organizacja zawodów sportowych to także okazja dla firm na nawiązanie współpracy z sektorem publicznym oraz innymi spółkami. Jednym z przykładów może być sponsorowany przez NSG Group, a współorganizowany przez MOSiR-y w Sandomierzu i Tarnobrzegu Bieg Szklarski, który od kilku lat rozgrywa się na ulicach Sandomierza i Tarnobrzegu. Biorą w nim udział nie tylko pracownicy NSG Group, ale również amatorscy i zawodowi biegacze z kraju i zagranicy.

Jak widać, współpraca pomiędzy światami biznesu i sportu jest szeroka oraz może przybierać różne formy. Zarówno zawodowcy, jak i amatorzy, korzystają ze wsparcia firm, mogąc bez przeszkód trenować swoją dyscyplinę. Z kolei przedsiębiorstwa zyskują ambasadorów oraz mogą promować swoją działalność. Z roku na rok rośnie rola promocji zdrowego trybu życia, a pracownicy wymagają od miejsc pracy wsparcia dla aktywności sportowej. To również ma obopólne korzyści, gdyż uprawianie sportu zwiększa motywację i zaangażowanie pracowników, co przekłada się na lepsze wyniki firm.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność! Biuro prasowe
2024-10-18 | 09:00

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!

Eksperci od dawna dyskutują o potrzebie wprowadzania ekologicznych rozwiązań w infrastrukturze sportowej oraz o wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. W centrum uwagi
Sport Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open
2024-10-07 | 14:00

Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open

Austriacka firma waterdrop® rozpoczyna wieloletnie partnerstwo z Australian Open. Jako oficjalny partner, firma dostarczy butelki wielokrotnego użytku ze stali nierdzewnej zawodnikom, ich
Sport 46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
2024-09-05 | 15:15

46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa

Badania amerykańskich naukowców pokazują, że osoby pijące więcej wody częściej deklarują, że są szczęśliwe. Jednocześnie co trzeci respondent przyznaje, że regularne

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.