Komunikaty PR

Sposób na zmniejszenie kosztów zwrotów w e-commerce

2023-07-24  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.03 MB )

Możliwość dokonania zwrotów produktów zakupionych w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Czy można sprawić, że ten newralgiczny element logistyki e-commerce będzie mniej uciążliwy i tańszy dla sprzedawców? Eksperci z Silny&Salamon proponują zabezpieczenie plombowe.

Przepisy pozwalają konsumentowi, który zakupił towar sklepie online, odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Założenie jest jednak takie, że w tym czasie klient może sprawdzić cechy i działanie produktu, tak, jakby robił to, gdyby kupował produkt w sklepie stacjonarnym. Okazuje się jednak, że ten zapis przysparza pewnych trudności.

Zwroty mile widziane przez klientów, a dla sprzedawców kłopot

W największym segmencie e-commerce, czyli branży mody i akcesoriów modowych, klienci oczekują szybkiej, bezstresowej, bezkontaktowej i najchętniej darmowej realizacji zamówienia. Oczywistym jest też, że dopiero po otrzymaniu produktu mogą go ocenić i przekonać się czy odpowiada kolorystyką, rozmiarem lub krojem.

Sprawnie i świadomie zarządzane biznesy e-commerce, mają wkalkulowane koszty związane z obsługą zwrotów, których skala szacowana jest na poziomie 40 – 60% zamawianych towarów.  Problematyczne może być jednak zarządzanie produktami, które w ciągu tych 14 dni były intensywnie używane. Okazuje się, że istnieje grupa osób, które nadinterpretowują przepisy dotyczące zwrotów, użytkując zakupy w taki sposób, że wykraczają ponad to, co jest niezbędne do zwykłego ich sprawdzenia.

Wiemy od naszych klientów, firm działających w e-commerce, że około 15% zwrotów powinna zostać poddana różnym czynnościom, takim jak uprasowanie, zaetykietowanie, ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Niestety część z nich musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.

Powstaje więc pytanie, jak firmy sprzedające w internecie mogą zmniejszyć uciążliwość realizacji zwrotów i zminimalizować koszty z tym związane.

Plomba, która chroni e-biznesy

Wśród klientów firmy Silny&Salamon, która dostarcza zabezpieczenia do różnych etapów łańcucha dostaw, znajdują się sklepy internetowe. Z myślą o nich zostało przygotowane rozwiązanie, które usprawnia proces i zmniejsza koszty zwrotów. Polega ono na zabezpieczeniu produktów przed ich użytkowaniem poprzez umieszczenie plomby.

Jak mówi Katarzyna Bieńkowska plomba jest łatwa do założenia przez sprzedawcę, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczna jest na niej każda próba manipulacji.

Plomba to proste i praktyczne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni przed niepowołanym użytkowaniem takim jak np. jednorazowe, okazjonalne wyjście na przyjęcie czy ważne spotkanie. Nikt nie założy w miejsce publiczne ubrania opatrzonego plastikową plombą – dodaje. 

Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakupiony produkt, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe pochodzą z tworzyw z recyklingu.

Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w najnowszej wersji bezpłatnego Poradnika 2023 - Jak dobrać  skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.