Sposób na zmniejszenie kosztów zwrotów w e-commerce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Możliwość dokonania zwrotów produktów zakupionych w internecie to standard zagwarantowany przez przepisy prawne, a ich sprawna obsługa to ważny wyróżnik sklepów w oczach klientów. Czy można sprawić, że ten newralgiczny element logistyki e-commerce będzie mniej uciążliwy i tańszy dla sprzedawców? Eksperci z Silny&Salamon proponują zabezpieczenie plombowe.
Przepisy pozwalają konsumentowi, który zakupił towar sklepie online, odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Założenie jest jednak takie, że w tym czasie klient może sprawdzić cechy i działanie produktu, tak, jakby robił to, gdyby kupował produkt w sklepie stacjonarnym. Okazuje się jednak, że ten zapis przysparza pewnych trudności.
Zwroty mile widziane przez klientów, a dla sprzedawców kłopot
W największym segmencie e-commerce, czyli branży mody i akcesoriów modowych, klienci oczekują szybkiej, bezstresowej, bezkontaktowej i najchętniej darmowej realizacji zamówienia. Oczywistym jest też, że dopiero po otrzymaniu produktu mogą go ocenić i przekonać się czy odpowiada kolorystyką, rozmiarem lub krojem.
Sprawnie i świadomie zarządzane biznesy e-commerce, mają wkalkulowane koszty związane z obsługą zwrotów, których skala szacowana jest na poziomie 40 – 60% zamawianych towarów. Problematyczne może być jednak zarządzanie produktami, które w ciągu tych 14 dni były intensywnie używane. Okazuje się, że istnieje grupa osób, które nadinterpretowują przepisy dotyczące zwrotów, użytkując zakupy w taki sposób, że wykraczają ponad to, co jest niezbędne do zwykłego ich sprawdzenia.
– Wiemy od naszych klientów, firm działających w e-commerce, że około 15% zwrotów powinna zostać poddana różnym czynnościom, takim jak uprasowanie, zaetykietowanie, ponowne zapakowanie, aby produkty mogły wrócić do sprzedaży. Niestety część z nich musi zostać zutylizowana ze względu na zniszczenie, wyraźne ślady użytkowania czy ubytki – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Powstaje więc pytanie, jak firmy sprzedające w internecie mogą zmniejszyć uciążliwość realizacji zwrotów i zminimalizować koszty z tym związane.
Plomba, która chroni e-biznesy
Wśród klientów firmy Silny&Salamon, która dostarcza zabezpieczenia do różnych etapów łańcucha dostaw, znajdują się sklepy internetowe. Z myślą o nich zostało przygotowane rozwiązanie, które usprawnia proces i zmniejsza koszty zwrotów. Polega ono na zabezpieczeniu produktów przed ich użytkowaniem poprzez umieszczenie plomby.
Jak mówi Katarzyna Bieńkowska plomba jest łatwa do założenia przez sprzedawcę, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż widoczna jest na niej każda próba manipulacji.
– Plomba to proste i praktyczne rozwiązanie, które skutecznie zabezpiecza produkty modowe, głównie odzież i obuwie. Z jednej strony pozwala wygodnie przymierzyć produkt, z drugiej chroni przed niepowołanym użytkowaniem takim jak np. jednorazowe, okazjonalne wyjście na przyjęcie czy ważne spotkanie. Nikt nie założy w miejsce publiczne ubrania opatrzonego plastikową plombą – dodaje.
Zastosowanie plomby na produkcie, który zostanie zwrócony, stanowi pewność dla sprzedawcy, że artykuł nie został nadużyty. Z kolei dla klienta docelowego, który zatrzyma zakupiony produkt, jej usunięcie przy użyciu zwykłych nożyczek nie będzie problemem. Na uwagę zasługuje również fakt, że zabezpieczenia plombowe pochodzą z tworzyw z recyklingu.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w najnowszej wersji bezpłatnego Poradnika 2023 - Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.